Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää hiukan huomiokykyni pettäminen. Tuli ihan puskista vaimoni ilmoitus. Ensin ajattelin että kuulin väärin. Sitten ajattelin että hän pilailee!

Vierailija
27.06.2019 |

Hän sanoi että osti Keskisellä elämänsä ensimmäisen muovipussin:) Siis muovisen kauppakassin:)

Hän sanoi että ei ollut mukana kesäretkellä kauppakassia ja joutui kaupassa käydessään ostamaan muovipussin.

Siis kaikki meidän muovipussit on minun ostamia. Niitä käytettään kyllä usein. Myös kalaan otan niitä mukaan ja viimeiseksi ne käytettään roskapusseina.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee viikoittain 15-25 muovipussia. Roskiksina ne käytän toki, ettei erikseen tarvii ostaa. Hassua kuitenkin, kun jotkut luulee, että olisi ekologisempaa ostaa kestokasseja tms, vaikka ne muovipussit on kaikista ympäristöystävällisin vaihtoehto.

Aika paljon muovipusseja. Varmaan määrä hiukan yläkanttiin.

Ei, eiköhän noita sen verran tule. Suurperhe.

Tarjosivat meille noutopalvelusta kestokasseihin siirtymistä, mutta vaikea arvioida kannattaisiko sekään.

Miten tuo edes toimisi koska tilaus tehdään netissä.

Pitäskö tyhjät kestokassit erikseen viedä joka kerta myymälään jossa keräävät verkossa tilatut  ostokset?

Vierailija
22/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteissa on aina yksi fiksu ja vastuuntuntoinen ja

joku toinen.

fiksu on ostanut muovikasseja tietää ettei sillä ole mitään merkitystä kun Aasia / Afrikka saastuttavat 1000000 kertaa enemmän kuin EU maat

Afrikassa on jo useampi maa, joka on kieltänyt muovipussit kokonaan. Keskiverto afrikkalainen kuluttaa vain murto-osan eurooppalaisiin verrattuna. Afrikassa todellakin käytetään kaikki loppuun ennen kuin ostetaan uutta, korjataan, kierrätetään, tehdään itse. Kävellään, ajetaan fillarilla, mennään kimppakyydeillä/busseilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen muovikassit on nykyään niin huonolaatuisia, että hajoavat todella helposti. Erityisesti maitopurkit viiltävät muovin rikki. Eivät siis ole uudelleenkäytettävissä edes roskapusseina.

Yleensä minulla on kestokasseja ja rottinkikori mukana, mutta joskus tulee käytyä yllättäen kaupassa muun reissun yhteydessä ja silloin olen muovipussin ottanut. 

Kori on ollut käytössä jo kymmeniä vuosia, kestokasseista vanhin on hankittu 12 vuotta sitten.

Vierailija
24/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauppakassina äitini nahkapalakassi, jolla hän kantoi maidot kaupasta 1970-luvulla. Perintökapine.

Vierailija
25/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ilmoitti laittaneensa erohakemuksen.  Klikkiotsikko.

Vierailija
26/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen numeroinut kaikki muovipussit yli 10 vuoden ajan ja lasken monesti kutakin olen käyttänyt. Tavallinen muovipussi kestää helposti 40 käyttökertaa (vaikka ovatkin nykyään heikompia kuin 10 vuotta sitten). Johonkin tulee viilto jo 1-5 käytön jälkeen, mutta keskiarvo tulee silti korkeaksi vaikka jokainen ei kestä vuositolkulla. Viimeksi ostin uuden pussin vuonna 2022.

Jos et halua ottaa kestokassia käyttöön, käytä jokaista muovipussia edes kaksi kertaa. Kestää varmasti sen ja on vielä ehjä roskakassiksi, lisäksi ympäristörasitus laskee 50%. Tai käytä jopa viisi kertaa ja vasta sitten roskapussina, rasitus on -80%.

Vierailija
27/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinä alat sitten vaihteeksi käyttää kestokasseja. Vinkki: pieni nailonkassi menee pieneen tilaan ja mahtuu taskuun valmiiksi. Puuvillakassit ja suuret kauppalaukut ei aina ole sattumalta mukana. Käytetyn muovipussin voi myös taitella valmiiksi taskuun uudelleenkäyttöä varten.

Vierailija
28/28 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen numeroinut kaikki muovipussit yli 10 vuoden ajan ja lasken monesti kutakin olen käyttänyt. Tavallinen muovipussi kestää helposti 40 käyttökertaa (vaikka ovatkin nykyään heikompia kuin 10 vuotta sitten). Johonkin tulee viilto jo 1-5 käytön jälkeen, mutta keskiarvo tulee silti korkeaksi vaikka jokainen ei kestä vuositolkulla. Viimeksi ostin uuden pussin vuonna 2022.

Jos et halua ottaa kestokassia käyttöön, käytä jokaista muovipussia edes kaksi kertaa. Kestää varmasti sen ja on vielä ehjä roskakassiksi, lisäksi ympäristörasitus laskee 50%. Tai käytä jopa viisi kertaa ja vasta sitten roskapussina, rasitus on -80%.

Siis olet viimeksi ostanut muovipussin 3 vuotta sitten? Tuona aikana pussien laatu/vahvuus on huonontunut huomattavasti. Arvioin, että n. 4/5 pussista hajoaa ensimmäisesä käytössä.