Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa juttu 28-v potkunyrkkeilijämiehestä joka on lääkäri ja opiskelee DI:ksi - vaimo hoitaa kotona neljä lasta

Vierailija
27.06.2019 |

Tämä tyyppi joka otsauurteiden perusteella näyttää viiskymppiseltä ei sanojensa mukaan tuhlaa aikaa. Ja vaimo on kuulemma tosi ”joustava”. Voi lapsiparkoja.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää elämänhallintaa kyl:

"Tapailtiin kuukauden verran, mutta aika ja paikka olivat väärät, joten meidän suhde ei oikein lähtenyt käyntiin. Meni pari kuukautta ja huomasinkin olevani raskaana toiselle miehelle. Siitä meni ehkä puolitoista vuotta, niin me alettiin uudelleen tapailemaan Antin kanssa, Viivi muistelee."

"Kun Viivi ja Antti alkoivat seurustelemaan kesällä 2013, Akseli oli jo matkalla, mutta he eivät vielä tienneet sitä."

Vierailija
102/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helposti heiltä kaikki käykään. Ei mitään vastoinkäymisiä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt älystä ole kiinni,vaan pakonomaisesta suorittamisesta.

Älyä heillä kyllä varmasti on enemmän kuin keskimäärin ihmisillä.

Miksei sitten saa töitä lääkärinä?

Ai kuka ei saa? Eikös tuo nainen töissä ole sen lisäksi että on tuo asuntosijoitusjuttu.

No varmaan se joka joutuu opiskelemaan sen sijaan että tekisi töitä lääkärin palkalla.

Miksi luulet ettei saisi töitä? Tietysti saa, kaikki lääkärit saa Suomessa töitä. Jotkut haluaa kuitenkin opiskella muutakin alaa.

Vierailija
104/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä ajatella. En ole kateellinen tuollaisesta elämästä, sillä ei minulla ole mitään tarvetta olla lääkäri, hammaslääkäri, pian viiden lapsen äiti, asuntosijoittaja ja oman talon rakennusprojektin hoitaja samaan aikaan. Hyvä kun yhden asian kerrallaan jaksaisi hoitaa ja sekin saattaisi tuntua välillä rankalta. Olen ihan tyytyväinen siihen että on lapsettomana parikymppisenä opiskelijana aikaa rojahtaa sohvalle katsomaan Areenasta Sohvaperunoita 4 jaksoa putkeen.

Mutta kieltämättä todella mielenkiintoista, että miten ihminen voi jaksaa tuollaista elämää vuodesta toiseen ja olisi oikeasti todella kiinnostavaa ymmärtää ja kuulla heidän ajatuksiaan suorittamisesta ja elämästä ylipäätään.

Vierailija
105/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
106/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että työn tulokset ja ympäriltä tuleva ihailu auttaa jaksamaan.

Vierailija
107/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on fiksuja. Mutta pakko tuossa on olla ihan älytön suorittamisen ja saavuttamisen tarve.

Tunnen erään perheen, jossa vanhemmilla vähän samankaltainen meininki. Tekevät kumpikin kolmivuorotyötä elämänsä kanssa, ja saavutukset kovia ja lapsia paljon. Heistä kyllä huomaa esim lasten kohdalla, että kauhea pelko että lapset ”jäisivät jälkeen”, jos eivät osaa kaikkea mahdollista ja ole kaikessa hyviä. Ja ollaan hyvin tietoisia eri asioiden statuksista. Jotain onnea siinä kovasti jahdataan, toivottavasti löytyy.

Vierailija
108/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se Viivi tekee sitten?

Vierailija
109/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se Viivi tekee sitten?

Tekee lääkärin töitä ja tuota sijoitusasuntojuttua.

Vierailija
110/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ihan fine.

Muista vaan välillä vaihtaa vaimosta patterit.

Vierailija
111/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä ajatella. En ole kateellinen tuollaisesta elämästä, sillä ei minulla ole mitään tarvetta olla lääkäri, hammaslääkäri, pian viiden lapsen äiti, asuntosijoittaja ja oman talon rakennusprojektin hoitaja samaan aikaan. Hyvä kun yhden asian kerrallaan jaksaisi hoitaa ja sekin saattaisi tuntua välillä rankalta. Olen ihan tyytyväinen siihen että on lapsettomana parikymppisenä opiskelijana aikaa rojahtaa sohvalle katsomaan Areenasta Sohvaperunoita 4 jaksoa putkeen.

Mutta kieltämättä todella mielenkiintoista, että miten ihminen voi jaksaa tuollaista elämää vuodesta toiseen ja olisi oikeasti todella kiinnostavaa ymmärtää ja kuulla heidän ajatuksiaan suorittamisesta ja elämästä ylipäätään.

Joillekin se ehkäisy on liian monimutkaista. Kyllä näitä on. Vanhimmat lapset alkavat olla jo siinä iässä että osaavat kohta vanhempia neuvoa kondomin käytössä.

Vierailija
112/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa noi lapset. Jos vanhemmat suorittaa koko ajan on aika lapsille tosi rajallinen. Joko vanhemmat ei arvosta lapsiaan tai ei vaan kiinnosta. Tulevat huomaamaan sitten joskus myöhemmin. Ei auta vaikka olisi rahaa polttaa takassa.

Vierailija
113/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa noi lapset. Jos vanhemmat suorittaa koko ajan on aika lapsille tosi rajallinen. Joko vanhemmat ei arvosta lapsiaan tai ei vaan kiinnosta. Tulevat huomaamaan sitten joskus myöhemmin. Ei auta vaikka olisi rahaa polttaa takassa.

Vähempikin aika riittää, jos aidosti rakastaa lapsia Ja viettää laatuaikaa säännöllisesti. Moni masentunut mamma on varmasti huonompaa seuraa kuin nämä menestyneet vanhemmat. Lisäksi näille lapsille muodostuu todennäköisesti läheiset välit moniin sukulaisiin ja ystäviin.

Vierailija
114/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sivu täyttyi heti ilkeilystä kuinka ei ehditä muurahaisia maassa ihmettelemään ja kyseessä on varmasti kylmät, etäiset vanhemmat.. huhhuh... Eikö tällä palstalla ole tunnettu ilmiö, että 30+, oppikirjamaisesti perheen perustanut mies taantuu itsekkääksi kakaraksi itse, tulee menee miten huvittaa, lusmuaa ylitöissä, mankuu seksiä pettää... Kun nuori mies perustaa (uusio)perheen nuoren, lapsiaan omien opintojensa edelle priorisoineen naisen kanssa, tukee naisen opintoja (taloudellisesti), on kyseessä sitten kykenemätöntä, ylisuorittavaa ja kaikin tavoin paheksuttavaa saastaa, joista ei ole kunnon vanhemmiksi? Toisin kuin palstalaisten miehistö yleensä?

Vierailija
115/151 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmasti varaa arvostella kuten kaikilla muillakin oikeaa tietä kulkevilla mammoilla ja papoilla täällä. Pelkkien kuvien perusteella lapset vaikuttavat iloisilta ja hyvinvoivilta. Minusta tuntuu, että kyseessä oli niin fiksut ihmiset, etteivät kaikki saa millään korkealentoisista ajatuksista kiinni. Siksi paheksutaan sellaista suorittamista, joka olisi nimenomaan teille itsellenne mahdoton yhtälö. Lopulta tuossa on lasten etu edellä on menty, heidän kanssaan pärjäämiseen on perustellusti luotettu ja lasten vuoksi oltaisiin ja ollaan oltu valmiita joustamaan. Tuossahan olisi useiden täysin mahdotonta onnistua, joten ihmekös jos oudoksuttaa. Siltikään, he eivät ole epäonnistuneet lastensa hoidossa vaikka se kovasti ihmetyttääkin täällä.

Vierailija
116/151 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe vaikuttaa fiksulta. Hyvin voi lopettaa kyseisen perheen dissaamisen. Vaikuttaa että elämä on hallinnassa siten että siihen ei kuulu alko tai muut ala-arvoisen elämän piirteet. Lapsia saa jokainen ottaa vastaan sen verran kuin haluaa. Törkeää puhua täällä holtittomasta lisääntymisestä. Tässä ei sellaisesta tämän perheen kohdalla taida olla laidastakaan kysymys. Luulisi että ihan oma vapaa tahto ja myös oma uskonto voi olla taustalla haluna ottaa lapsia vastaan.

Toki vauhti on kova ja sen esiin tuominen voi joitakin hämmentää. Lähinnä yleisellä tasolla kenestäkään henkilöstä yksittäin puhumatta, että miksi pitää isoon ääneen kertoa taloudellisesta riippumattomuudesta johon tähtää tai joka on jo kohta käsillä. Ja kuinka paljon tienaa ja kuinka paljon saa sieltä tai täältä rahaa. Tiedämme kaikki fiksut ihmiset sen, että täällä on paljon eriarvoisuutta ja ihmisiä jotka kituuttavat köyhyysrajalla. Siksi itse en lähtisi pröystäilemään tuloilla julkisesti. Se ei hyödytä ketään. Hoitoalalla , lääkäritkin, näihin ihmisiin usein törmää ja senpä takia peräänkuuluttaisin hienotunteisuutta, empatiaa ja suureellisten puheiden välttelyä- tai jos niistä puhuu niin valitsee oikein seuran ja kuuntelevan yleisön.

Vierailija
117/151 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko elämänsä suorittaa, koska on aikaa vain olla? Siihenhän tuo kaikki suorittaminen tähtää: olemisen vapauteen. Lapset eivät odota.

Vuokra-asunnoissa ei ole kovin paljon työtä. Jos osaa valita hyvät vuokralaiset: ei tarvitse juuri tehdä mitään. Edes uutta vuokrailmoitusta ei tarvitse laatia, voi käyttää samaa vanhaa. Minulla on sijoitusasunto ja vuokralaiset käyvät yhtiökokouksissa ja raportoivat minulle talon tapahtumista. Asensivat astiapesukoneenkin huoneistoon.

Talopaketteja voi tilata valmiina ja jos osaa etsiä osaavan remonttimiehen, rakentaminen sujuu.

Vierailija
118/151 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko elämänsä suorittaa, koska on aikaa vain olla? Siihenhän tuo kaikki suorittaminen tähtää: olemisen vapauteen. Lapset eivät odota.

Vuokra-asunnoissa ei ole kovin paljon työtä. Jos osaa valita hyvät vuokralaiset: ei tarvitse juuri tehdä mitään. Edes uutta vuokrailmoitusta ei tarvitse laatia, voi käyttää samaa vanhaa. Minulla on sijoitusasunto ja vuokralaiset käyvät yhtiökokouksissa ja raportoivat minulle talon tapahtumista. Asensivat astiapesukoneenkin huoneistoon.

Talopaketteja voi tilata valmiina ja jos osaa etsiä osaavan remonttimiehen, rakentaminen sujuu.

Minua kiinnostaisi kuulla, mitä tuo pariskunta haluaisi tehdä sitten, kun kaikki on valmista? Kun lapsiluku on täynnä, tutkinnot valmiit ja talo rakennettu. Mitäs sitten? Tervetuloa valmiiseen maailmaan.

Vierailija
119/151 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aivan varma siitä, että ovat niitä Rauhansanalaisia, helluntailaisia. Tunsin muutama vuosi sitten perheen (en siis tätä), jossa oli alle 30-vuotias äiti, joka oli synnyttänyt neljä lasta ja oli lääkäri koulutukseltaan. Mies oli jokinlainen yrittäjä. Nämä obat tällaisia Herran valittuja, joilla on potentiaalia ja draivia vaikka mihin.

Rauhan Sana lähetysyhdistys on lestadiolainen, ei helluntailaisuutta!

En tiedä, ovatko uskovia. Olisi kai mainittu jutussa?

Jos olisivat hellareita tai muita vapaita kristittyjä, olisivat varmasti itse puhuneet asiasta. Lestoista en tiedä, ehkä pitävät itsellään.

Lestadiolaisilla ei ole niin vahva meikki kuin rouvalla.

Vierailija
120/151 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloudellisesti ovat kova menoerä, nämä. Useita tutkintoja, poissa töistä paljon erilaisten vapaiden vuoksi, opintososiaaliset etuudet juoksee kummallekin kymmenen vuotta, lapset maksatetaan yhteiskunnalla...

Huh.

Samoja tukia me muutkin olemme saaneet.

Eniten häiritsee se, että mm. Kotimatka-sivuilta saa sen käsityksen, ettei lääkärin työ loppujen lopuksi kiinnosta, vaan se on vain keino rahoittaa asuntosijoittaminen. Lisäksi DI-tutkinnon hankkiminen vain statuksen vuoksi on suurta tuhlausta. Anteeksi, jos käsitin väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan