Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murrosiän siirtäminen hormoneilla

Vierailija
27.06.2019 |

Olen tänään lueskellut sukupuolenkorjauksista ja siitä, milloin tuo prosessi kannattaisi aloittaa. Mielestäni on tolkullista, että aivojen annetaan kypsyä rauhassa yli puberteetin kuohujen ja mietitään sitten uudelleen. On ilmeisesti kuitenkin sellainenkin vaihtoehto, että murrosiän alkamista siirretään hormoniblokkereilla, ettei kehittyisi mitään merkkejä siitä synnyinsukupuolesta.

Murrosiän siirtäminen hormoniblokkereilla kuulostaa aivan sairaalta. Eikö jokainen nuori halua kuitenkin kehittyä ja kypsyä täysivaltaiseksi aikuiseksi. Jos murrosikää ei tule, on vielä lapsi, kun muu ikäluokka kehittyy normaalia tahtia.

Entä, jos tästä tuleekin seuraava häiriö-ilmiö? Blokkereita käyttänyt nuori sanoo 18 täytettyään, että murrosiän käynnistäminen (oli se minkä sukupuolen tahansa) aiheuttaisi hänelle dysforiaa, koska hän on identiteetiltään esipuberteettinen, onhan hän elänyt sellaisena lähes puolet elämästään.

Voiko blokkereita käyttänyttä 18-vuotiasta edes pitää ikäistensä veroisesti kehittyneenä? Jos blokkereiden käytön jatkaminen aikuisiällä sallittaisiin, voitaisiinko tällaista henkilöä pitää juridisesti täysivaltaisena? Saisiko hän olla normaalissa parisuhteessa täysi-ikäisen kanssa? Välttyisikö hän työvelvoitteilta ja veronmaksulta?

Toivoisin reipasta ja ideologiavapaata keskustelua tästä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut noista blokkereista jotain, mutta niiden vaikutusta kehitykseen ei täysin tunneta. Epäillään, että ne saattaisivat vaikuttaa negatiivisesti älykkyyteen.

Mun mielestä yksi iso juttu olisi se, että sukupuolidysforiaa yritettäisiin hoitaa jollain muillakin keinoilla kuin transhoidoilla. SUkupuolidysforia on nyt lisääntynyt – mistähän se mahtaa johtua? Voisiko olla niin, että kaikki sukupuolidusforiasta kärsivät eivät hyötyisikään transhoidoista? Nämä olisivat mielestäni tärkeitä kysymyksiä.

P.s. Mäkin kannatan ASIALLISTA keskustelua aiheesta. Ehdotankin, että sen sijaan, että alettaisiin kiistellä trollien kanssa, selvästi ärsytysmielessä kirjoitetut viestit ilmoitettaisiin asiattomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan