Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi-sanan käyttö avoliitossa

Vierailija
27.06.2019 |

Onko tämä yleistäkin? Kaksi kaveriani siis kutsuvat avopuolisonsa äitiä anopikseen. Itse olen käsittänyt, että anopiksi ”tullaan” vasta kun anopin lapsi avioituu.

Vai eikö tälläkään ole enää mitään väliä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittääkseni aika tavallista. Itse en käyttäisi tuota ilmausta missään tapauksessa, olinpa sitten missä suhdetyypissä tahansa.

Vierailija
22/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sen verran termeistä tarkka, että karsastan näitä vääriä nimityksiä. Jos kerran pari ei ole saanut aikaiseksi mennä naimisiin, niin ihan turha on omia avioliiton solmineiden termejä. Avopuoliso on avopuoliso ja hänen vanhempansa anoppikokelas ja appikokelas. Ihan turha on myöskään naisen puhua puolisostaan pelkkänä miehenä ja erehdyttää toiset luulemaan että avioliitto on solmittu. Jos naimisissa ei olla, se avopuoliso on miesystävä tai naisystävä. Tai sitten avomies tai avovaimo. 

Minusta on parin kuukauden sisään tulossa ihan oikea anoppi, mutta kyllä siihen asti sitkeästi kutsun vävykokelasta vävykokelaaksi. Ei tässä ole mitään epäselvyyttä.

Jos omassa piirissä olisi tuollainen joka yrittää puheellaan korottaa itsensä avioliittoon, niin kyllä joka kerta tällaisen anoppi-termin kuullessani kysyisin, "Ai oletteko menneet naimisiin?"

Korottaa? Mietin muutenkin, että miten maailmasi oikein sekoaakaan, kun joku kehtaa sinut erehdyttää puheillaan.

Itselle ei ole mitään merkitystä onko joku naimisissa vai ei.

Puhun itsekin miniästä poikani avopuolisosta, ovat yhdessäkin olleet jo (vasta) reilun vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän