Ruokailun jälkeen hengitys ja äänen tuottaminen vaikeutuu
Eli ongelmana on se että usein ruokailun jälkeen tuntuu kuin hengittäminen olisi vaikeampaa, samoin puhuminen on vaikeampaa. Ääneni menee tosi "ponnettomaksi" ja matalaksi, vaikka olenkin mies ja ääneni on muutenkin aika matala, niin se menee vielä matalemmaksi. Pitkien lauseiden puhuminen on tuolloin myös vaikeaa, eikä puheestani tahdo varmaan saada selvää.
Mikä minua voisi vaivata? Nämä eivät haittaa omaa elämääni, eli kun oireet joskus ruokailun jälkeen tulee niin hengitys ja ääni palautuu normaaliksi parissa tunnissa, eikä oireiden ollessa päällä ne aiheuta minulle mitään ylitsepääsemätöntä tuskaa tai ongelmaa. Mutta se on vain kiusallista palata töihin lounaan jälkeen ja vastailla puhelimeen, kun äänen tuottaminen on hankalampaa kuin tavallisesti.
Ajattelin itse että voisiko täysi vatsa painaa jotakin, esimerkiksi palleaa ja sitä kautta keuhkoja? Vai onko kyseessä jokin vatsan häiriö? En tiedä. Ruoansulatus toimii kyllä muutoin kuten pitää.
Olen 27 vuotias ja 189cm pitkä ja painoa 85kg, ihan perusterve. Kiitos vastaajille!
Kommentit (5)
Tsekkaa sellanen kuin refluksitauti. Vatsalaukusta nousee sisältöä, joka ärsyttää sun äänihuulia.
Veikkaan että ruokailun jälkeen vatsahapot nousevat ärsyttämään kurkunpäätä ja oireesi johtuvat siitä.
Kannattaa tutkia, ettei ole jotain kasvainta tms, noita on nykyään yllättävän paljon.
Juotko maitoa? Syötkö kauratuotteita? Molemmat aiheuttavat joillakin limaisuutta joka haittaa äänihuulia.