Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
8001/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain kaikkiin kaupunkeihin (pääsin toiseen vaiheeseen). Ekana Turku, sitten Helsinki, Tampere, Jyväskylä ja viimeisenä Joensuu.

Näkyykö sulla missään jonotilanne?

Todistusvalintojen kohdalla lukee varasijat, paitsi Joensuun osalta lukee kaikissa kohdissa opiskelijavalinta kesken, vaikka aikaisemmin niissä on lukenut varasijat, en tiedä miksi yllättäen kadonneet? Koejono näyttää tyhjää... Muualle en olekaan hakenut kuin nuo viisi psykan kohdetta. 

Mulla näkyy joensuun kohdalla todarivalinnan kohdalla varasijat edelleen ja koejono tyhjää. Mut en tiedä onko sillä väliä et pääsikö 2.vaiheeseen. Mä en päässyt mut oon hyväksytty alemmalle hakutoiveelle

Vierailija
8002/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyselyä kehiin! Jos sun mielestä huomenna tulee tulokset, laittakaa upvote ja jos myöhemmin niin dv!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8003/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain kaikkiin kaupunkeihin (pääsin toiseen vaiheeseen). Ekana Turku, sitten Helsinki, Tampere, Jyväskylä ja viimeisenä Joensuu.

Näkyykö sulla missään jonotilanne?

Todistusvalintojen kohdalla lukee varasijat, paitsi Joensuun osalta lukee kaikissa kohdissa opiskelijavalinta kesken, vaikka aikaisemmin niissä on lukenut varasijat, en tiedä miksi yllättäen kadonneet? Koejono näyttää tyhjää... Muualle en olekaan hakenut kuin nuo viisi psykan kohdetta. 

Mulla näkyy joensuun kohdalla todarivalinnan kohdalla varasijat edelleen ja koejono tyhjää. Mut en tiedä onko sillä väliä et pääsikö 2.vaiheeseen. Mä en päässyt mut oon hyväksytty alemmalle hakutoiveelle

Mulla näkyy kaikissa muissa tyhjää (2.-4. hakutoive) paitsi tampereen kohalla (1. hakutoive) missä näkyy varasijat todistusvalinnassa

Vierailija
8004/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on tampereen pisterajat tällä hetkellä? 👀

Vierailija
8005/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on tampereen pisterajat tällä hetkellä? 👀

134 ja 133.9

Vierailija
8006/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että joillain näkyy varasijat edelleen todistusjonoissa, toisilla hävinnyt osasta? En ymmärrä, tämä on ihan liian jännittävää...

Vierailija
8007/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo opintopolun toiminta ainakaan liian selkeäksi ole tehty 😂😂😂

Vierailija
8008/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo opintopolun toiminta ainakaan liian selkeäksi ole tehty 😂😂😂

No se on totta! 😆

Vierailija
8009/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin tyhmä kysymys, mutta mikä järki on laittaa Turku Helsinkiä ylemmäs? 😅 mua jäi vaan hitoikseen vaivaamaan kun vilkasin sen yhden Youtube-oponaisen videoo pisgerajoista, ja joku lääkis tms. oli korkeampi Turussa kuin Helsingissä. Ja siinä se selitti, että kyse olisi taktikoinnista, että oikeesti halutaan Helsinkiin. Mä käyn ehkä hitaalla, mut toi ei vaan aukee mulle. Silloinhan olisi vaarana, että joutuu "väärään" kaupunkiin. Ja syvimmät pahoittelut totaaliohiksesta, toi vaan jäi vaivaamaan mua vähän liikaa :D

Vierailija
8010/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erittäin tyhmä kysymys, mutta mikä järki on laittaa Turku Helsinkiä ylemmäs? 😅 mua jäi vaan hitoikseen vaivaamaan kun vilkasin sen yhden Youtube-oponaisen videoo pisgerajoista, ja joku lääkis tms. oli korkeampi Turussa kuin Helsingissä. Ja siinä se selitti, että kyse olisi taktikoinnista, että oikeesti halutaan Helsinkiin. Mä käyn ehkä hitaalla, mut toi ei vaan aukee mulle. Silloinhan olisi vaarana, että joutuu "väärään" kaupunkiin. Ja syvimmät pahoittelut totaaliohiksesta, toi vaan jäi vaivaamaan mua vähän liikaa :D

En tiiä tuosta taktikoinnista, mutta joskus voi käydä niin ettei Helsingissä olekaan ne korkeimmat pisterajat, joten kannattaa laittaa se minne eniten haluu ykköseks :) tänä vuonna käsittääkseni mm. jonkun opealan pisterajat 2. vaiheeseen oli korkeemmat Jyväskylässä ja Joensuussa (!) kuin Helsingissä

Vierailija
8011/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä saa ykköstoiveeseen lisäpisteen. Se yksi piste voi ratkaista paikan jonnekin muualle, vaikka Helsingissä jäisi paljon pitkäksi.

Muissa aineissa Helsingin etuna on pistelinkki. Sieltä kaikki Helsinkiin hakeneet näkevät pisteensä. :) Siksi Helsinki kannattaa laittaa vaikka vikaksi toiveeseen lappuun, jos vaan mahtuu.

Vierailija
8012/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä psykassa Turku ennen Helsinkiä ihan vain sen takia, että Turkuun haluan eniten. Helsinki kiinnostaisi myös ihan hirveästi, siksi se on toisena.

Yleisestihän Turkuun on päässyt vähemmillä pisteillä kuin Helsinkiin, niin tuntuu oudolle laittaa ne tuossa järjestyksessä, mutta en kuitenkaan halunnut jättää Helsinkiä kokonaan pois valinnoista. Tänävuonna, kun Turkuun otetaan kokeella vain 2 ja Helsinkiin ilmeisesti 6, on mahdollisesti suurempi todennäköisyys jopa päästä sinne kuin Turkuun. Ajatellaan esimerkiksi, että olet toisesta vaiheesta kolmenneksi paras, mutta kaksi parasta ovat hakeneet ensimmäisenä hakukohteena Turkuun, niin silloinhan sinulle aukeaa paikka Helsingistä?

Vierailija
8013/8137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä psykassa Turku ennen Helsinkiä ihan vain sen takia, että Turkuun haluan eniten. Helsinki kiinnostaisi myös ihan hirveästi, siksi se on toisena.

Yleisestihän Turkuun on päässyt vähemmillä pisteillä kuin Helsinkiin, niin tuntuu oudolle laittaa ne tuossa järjestyksessä, mutta en kuitenkaan halunnut jättää Helsinkiä kokonaan pois valinnoista. Tänävuonna, kun Turkuun otetaan kokeella vain 2 ja Helsinkiin ilmeisesti 6, on mahdollisesti suurempi todennäköisyys jopa päästä sinne kuin Turkuun. Ajatellaan esimerkiksi, että olet toisesta vaiheesta kolmenneksi paras, mutta kaksi parasta ovat hakeneet ensimmäisenä hakukohteena Turkuun, niin silloinhan sinulle aukeaa paikka Helsingistä?

Juuri näin!

Ja koska tämä hakutapa muuttui mielivaltaisesti, vaikkakin hyvin perusteltavissa olevasta syystä (mutta silti huonoiten hakupainealoista, mutta annetaan sen olla) vasta hakuajan loputtua, kannattaa kaikki mahdolliset kaupungit rastia hakuun mukaan.

Vierailija
8014/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä!

Ehkäpä tulokset vihdoinkin tänään tulisivat!

Itse jännitän pelkässä koekiintiössä joka kaupunkiin ja myös maisteriin. Opintopolusta kadonneet todistusvalinnan varasijat ja pisteet ei-ensikertalaisjonosta, mutta ensikertalaisjonossa näkyy edelleen joka kaupungissa omat pisteet, alimmat hyväksytyt ja se ”et saanut paikkaa, et ole ensikertalainen” -teksti.

Mites muut? Onko mukana jo todistuksella päässeitä korottajia vai onko tää puhtaasti valintakoeporukka enää mukana keskustelussa?

Vierailija
8015/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jo pakko!!

Vierailija
8016/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä mulla on mennyt jono yhdellä paikalla eteenpäin 😄

Vierailija
8017/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi päivä!

Ehkäpä tulokset vihdoinkin tänään tulisivat!

Itse jännitän pelkässä koekiintiössä joka kaupunkiin ja myös maisteriin. Opintopolusta kadonneet todistusvalinnan varasijat ja pisteet ei-ensikertalaisjonosta, mutta ensikertalaisjonossa näkyy edelleen joka kaupungissa omat pisteet, alimmat hyväksytyt ja se ”et saanut paikkaa, et ole ensikertalainen” -teksti.

Mites muut? Onko mukana jo todistuksella päässeitä korottajia vai onko tää puhtaasti valintakoeporukka enää mukana keskustelussa?

Mä jännitän myös pelkkää koevalintaa maisteriin ja kandiin helsinkiin! Ja opintopolku näyttää samalta. Ollaankohan kohtalotoveroita, jos tosta opintopolusta voi jotain päätellä 😀

Vierailija
8018/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT TULI!!!

Vierailija
8019/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin!! Sain paikan 2. hakutoiveestani, kuinka kauan tässä pitää odottaa että saa vastaanottaa? 15.7. asti vai niin kauan, että kaikki 1. hakutoiveen paikan saaneet ottavat vastaan?

Vierailija
8020/8137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin!! Sain paikan 2. hakutoiveestani, kuinka kauan tässä pitää odottaa että saa vastaanottaa? 15.7. asti vai niin kauan, että kaikki 1. hakutoiveen paikan saaneet ottavat vastaan?

Onnea!! Luulisin että haku päättyy tänään. Ma saa sit paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme