Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
7341/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän psykalle voi hakea syksyn yhteishaussa? 5 aloituspaikkaa tarjolla

https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/arkisto/2020/06/164-lisapaikkaa-jyv…

Ei. Vaan valiaan lisää tässä haussa, aloitus syksyllä.

Eihä se olisi silloin syksyn yhteishaku vaan tämän kevään.

Jyväskylän yliopisto lisää 164 aloituspaikkaa sekä kandidaatti- että maisterikoulutukseen syksyyn 2020. Tällöin yliopistoon syksyllä 2020 valittavien määrä on yhteensä 3045 opiskelijaa.

Vierailija
7342/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nyt suullinen koe takana ja vikan osan looginen päättely ei todellakaan ollut mulle helppo! Jäi vaivaamaan pelko, että menin johonkin tyhmään lankaan.

Mielestäni vaikea oli myös varsinkin toinen niistä eettisten periaatteiden tehtävistä, koska en ole täysin varma, valitsinko oikean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7343/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin nyt suullinen koe takana ja vikan osan looginen päättely ei todellakaan ollut mulle helppo! Jäi vaivaamaan pelko, että menin johonkin tyhmään lankaan.

Mielestäni vaikea oli myös varsinkin toinen niistä eettisten periaatteiden tehtävistä, koska en ole täysin varma, valitsinko oikean.

Olikohan sama eettinen ku mulla, se lapsi/yksityisenä henkilönä? Itellä se tais mennä huti...

Vierailija
7344/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui aika ekassa tehtävässä kesken. Puhuin liian hitaasti alussa ja avasi liikaa. Hän tärkeitä mielessä olleita pointteja avaamatta. Muut osiot meni mielestäni hyvin ja oli yllättävän selkeitä, kun pääsin vauhtiin. Toivottavasti ei nyt kosahda tuohon ekan tehtävän vastauksen keskeneräisyyteen koko homma.

Vierailija
7345/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Vaiheessa ollut kirjoitti:

Mulla loppui aika ekassa tehtävässä kesken. Puhuin liian hitaasti alussa ja avasi liikaa. Hän tärkeitä mielessä olleita pointteja avaamatta. Muut osiot meni mielestäni hyvin ja oli yllättävän selkeitä, kun pääsin vauhtiin. Toivottavasti ei nyt kosahda tuohon ekan tehtävän vastauksen keskeneräisyyteen koko homma.

Siis *avasin liikaa alkuselityksiä joten jäi tärkeitä mielessä olleita pointteja avaamatta.

Vierailija
7346/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on hakenut myös muihin pohjoismaihin opiskelemaan psykologiaa. Lähen vissiin sinne kun ei tää Suomi ala mun kaa mihinkää😕

Vierailija
7347/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoitti:

2. Vaiheessa ollut kirjoitti:

Siis *avasin liikaa alkuselityksiä joten jäi tärkeitä mielessä olleita pointteja avaamatta.

Oliko toka nauhoitus vai mikset vetäny uusiks?

Vierailija
7348/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat nyt psykan päättäjät nyt kerrankin olla ajoissa infon julkaisemisen suhteen. Haluisin mahdollisimman nopsaa tietää ne omat pisteet, jotta pääsen valittamaan jos pisteet oisikin riittäny tokaan vaiheeseen 😂 Tekis nimittäin mieli heittäytyä oikein hankalaks

Vierailija
7349/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän psykalle voi hakea syksyn yhteishaussa? 5 aloituspaikkaa tarjolla

https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/arkisto/2020/06/164-lisapaikkaa-jyv…

Ei. Vaan valiaan lisää tässä haussa, aloitus syksyllä.

Eihä se olisi silloin syksyn yhteishaku vaan tämän kevään.

Niin olisi ja niin siinä jutussa sanotaankin, puhutaan meneillään olevasta hausta ja syksyn aloituspaikoista :) Lukaise tuo juttu niin asia selviää kyllä!

Vierailija
7350/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat nyt psykan päättäjät nyt kerrankin olla ajoissa infon julkaisemisen suhteen. Haluisin mahdollisimman nopsaa tietää ne omat pisteet, jotta pääsen valittamaan jos pisteet oisikin riittäny tokaan vaiheeseen 😂 Tekis nimittäin mieli heittäytyä oikein hankalaks

Jos sun pisteet olisi riittänyt tokaan vaiheeseen, niin olisit varmaan päässyt sinne?

Vierailija
7351/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä 2. 473vaiheessa kontrolloitiin se, että oli tehnyt ekan vaiheen kokeen itse?

Vierailija
7352/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä 2. 473vaiheessa kontrolloitiin se, että oli tehnyt ekan vaiheen kokeen itse?

Siis 2. vaiheessa 😃

Vierailija
7353/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo suullinen koe jännitti niin suunnattomasti et en pystynyt rakentamaan loogisia lauseita. Ääni värisi, sekavas selitystä.. Harmittaa koska tehtävät olivat nyt jälkikäteen katsottuna sellaisia että niihin osaisin vstata ainakin suurin piirtein oikein..

Lisäks mulla myös kävi niin että lähetin vahingossa yhden videon kun piti painaa kakkosnauhoitus päälle joten heh 😅 tais mennä mahikset.

Vierailija
7354/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä teitte suullisen vaiheen, mihin kaikkiin kaupunkeihin haitte?

Ite Turku, Jyväskylä, Joensuu :)

Vierailija
7355/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun pisteet olisi riittänyt tokaan vaiheeseen, niin olisit varmaan päässyt sinne?

Tasapistetilanteessa on painotettu eri osioita ja katsottu ne jotka sai eniten pisteitä eka loogisissa, sit matikassa yms... Tän jälkeen jos hakijoilla oli edelleen yhtä paljon pisteitä, niin jatkoon päässeet kylmästi arvottiin. Mä uskon, et moni on saattanukin saada tarpeeks pisteitä, mut koska psykalle nyt hakee tosi paljon porukkaa, niin on sit vaan "reilusti" jouduttu arpomaan... 😒

Vierailija
7356/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa vaiheessa ei varmistettu mitenkään, että hakija teki ensimmäisen vaiheen itse.

Itse hain kaikkiin viiteen yliopistoon lukemaan psykaa.

Vierailija
7357/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa vaiheessa ei varmistettu mitenkään, että haukija teki ensimmäisen vaiheen itse.

Itse hain kaikkiin viiteen yliopistoon lukemaan psykaa.

Oho! Tästä voisi mielestäni tehdä valituksen.

Vierailija
7358/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä teitte suullisen vaiheen, mihin kaikkiin kaupunkeihin haitte?

Ite Turku, Jyväskylä, Joensuu :)

Hain Helsinki, Jyväskylä ja Joensuu!

Vierailija
7359/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain kaikkialle!

Vierailija
7360/8137 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeessa testattiin loogisen päättelyn osa-alueita sekä eettisosiota. Mutta muista ei ollut kysymyksiä.

Ketju on lukittu.