Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6581/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuskeskuksen eettisessä osiossa ne kaksi opettajaakin mun mielestä välillä puhui ristiin!

Yks kaverin äiti on päiväkodin johtaja. Hän sanoi ihan käytännön etiikan vinkkelistä, että molemmat sekä huoli että keskustelu on eettisiä. Hänen mielestään huoli enemmän. Työssä näkyy ketkä työntekijät tekee eettisesti ja asiakirjojen mukaan (esim. lasten oikeus olla tulematta kiusatuksi) oikein ja huolestuvat kiusaamisesta ja keitä ei tilanne oikeastaan sykähdytä sen enempää.

Vierailija
6582/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmennuskeskuksen eettisessä osiossa ne kaksi opettajaakin mun mielestä välillä puhui ristiin!

Yks kaverin äiti on päiväkodin johtaja. Hän sanoi ihan käytännön etiikan vinkkelistä, että molemmat sekä huoli että keskustelu on eettisiä. Hänen mielestään huoli enemmän. Työssä näkyy ketkä työntekijät tekee eettisesti ja asiakirjojen mukaan (esim. lasten oikeus olla tulematta kiusatuksi) oikein ja huolestuvat kiusaamisesta ja keitä ei tilanne oikeastaan sykähdytä sen enempää.

Niin puhui, mikä kertoo vaan siitä, että osion voi ymmärtää liian eri tavoin. Ne molemmat olivat asiaa kuitenkin opiskelleet ja varmasti taitavia alallaan, joten jos hekään eivät ole eettisen tilanteen määrittelystä täysin samalla sivulla niin musta meiltä odotetaan vähän liikaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6583/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puhui, mikä kertoo vaan siitä, että osion voi ymmärtää liian eri tavoin. Ne molemmat olivat asiaa kuitenkin opiskelleet ja varmasti taitavia alallaan, joten jos hekään eivät ole eettisen tilanteen määrittelystä täysin samalla sivulla niin musta meiltä odotetaan vähän liikaa :D

Ei meiltä odoteta 100 pistettä.

Vierailija
6584/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, tulispa jo tieto jatkosta

Vierailija
6585/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin mun mielestä taas niin ihmeellistä, että joillekin aloille on jo ilmeisesti tullut tieto siitä, että ovat päässeet jatkoon. Miksei meillekin voi tulla? Varmaan taas viimeisten joukossa perjantaina...

Vierailija
6586/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin mun mielestä taas niin ihmeellistä, että joillekin aloille on jo ilmeisesti tullut tieto siitä, että ovat päässeet jatkoon. Miksei meillekin voi tulla? Varmaan taas viimeisten joukossa perjantaina...

Kyllä meille pitäisi keskiviikkona viimeistään tulla tulokset, kun maisterihaussa on kakkosvaihe torstaina. Tai jos oikein venytetään, niin maisterihakijoille ke ja kaikille to. Eih, siihen olisi vielä monta päivää jännittämistä.

Vierailija
6587/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut pelottaa se etiikka tosissaan. Kaikki muu meni kai aika hyvin, ei virheettä, mutta ok. Siihen kun sitten läiskästään jotain -27 etiikasta niin se siitä sitten... En pysty arvioimaan yhtään että vastasinko niin kuin olisi pitänyt.

Vierailija
6588/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös opintopolussa kuikuilemassa, mutta en edes löydä paikkaa mihin tieto pisteistä voisi tulla 🙄 Eli sitä sähköpostiako tässä vain odotetaan?

Vierailija
6589/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo suullinen koe edes toimii? Ovatko vastaukset kuitenkin taas monivalintoja tai aukkovastauksia niin, että kaikki vastaavat? Ei kai tuolla tarvitse vastauksia yrittää huudella siinä pelossa ettei ehdi vastaamaa yhteenkään.

Vierailija
6590/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, en niin väittänytkään. Mutta meiltä odotetaan, että osataan itse määrittää eettinen tilanne kun sitä ei kerran kokeessa erikseen määritelty. Ja kyllä musta on erikoista, että edes alan ammattilaiset ei siihen yhtenäisesti pysty.

Vierailija
6591/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille pitäisi keskiviikkona viimeistään tulla tulokset, kun maisterihaussa on kakkosvaihe torstaina. Tai jos oikein venytetään, niin maisterihakijoille ke ja kaikille to. Eih, siihen olisi vielä monta päivää jännittämistä.

Tämäkin niin hemmetin syvältä jo pelkästään sen takia, että pitäiskö mun töihin ilmottaa päivää ennen että olen pois jos pääsen jatkoon...

Vierailija
6592/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosten on pakko tulla huomenna tai on ihan naurettavaa, maisterihakijoilla kakkosvaihe jo torstaina aamulla.

Vierailija
6593/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, en niin väittänytkään. Mutta meiltä odotetaan, että osataan itse määrittää eettinen tilanne kun sitä ei kerran kokeessa erikseen määritelty. Ja kyllä musta on erikoista, että edes alan ammattilaiset ei siihen yhtenäisesti pysty.

voi apua. Mistä tiedät ettei alan ammattilaiselta pysty? Olen periaatteessa alan ammattilainen😂ja mielestäni osasin noi etiikan jutut tosi hyvin. Mutta nyt alko epäilyttää. ..

Vierailija
6594/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle amk kokeessa 4.6 iolleille on tullut?

Vierailija
6595/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulokset voi hyvin tulla vielä tänään. Merja painaa entteriä 15.59, 16.00 sulkee koneen ja lähtee kotiin...

Vierailija
6596/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi apua. Mistä tiedät ettei alan ammattilaiselta pysty? Olen periaatteessa alan ammattilainen😂ja mielestäni osasin noi etiikan jutut tosi hyvin. Mutta nyt alko epäilyttää. ..

Luitko koko ketjua? Puhuttiin valmennuskurssin opettajista.

Vierailija
6597/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulokset voi hyvin tulla vielä tänään. Merja painaa entteriä 15.59, 16.00 sulkee koneen ja lähtee kotiin...

Voi Merja...Älä pitkitä tätä kidutusta! Se on epäeettistä...

Nimim. Etiikka on uusi musta

Vierailija
6598/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jännä sekin, että kone laskee automaattisesti pisteet tuosta kokeesta itse niin miksei tulokset muka voisi jo laittaa.

Vierailija
6599/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Merja...Älä pitkitä tätä kidutusta! Se on epäeettistä...

Nimim. Etiikka on uusi musta

Vaihtoehto A: Koetulokset julkaistaan 8.6.

Vaihtoehto B: Koetulokset ovat selvillä kello 11:00. 

Vaihtoehto C: Merja syö lounaaksi tonnikalavoileivän. 

Vaihtoehto D: Merja päättää julkaista koetulokset kello 15:59, juuri ennen työajan loppumista.

Valitse vaihtoehto, jossa on eettinen näkökulma :-D

Vierailija
6600/8137 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi tulla tuloksia DIA-esivalinnasta. Siellä pojat ja tytöt ovat laskeneet neliön pinta-aloja yms. Kaikki tietysti alkuun nauroivat, että sairaan helppo koe, tarvitaan täydet pisteet joka paikkaan. Ei ole tarvittu, jopa alle 20 pistettä (max 24) on riittänyt. Siinä kokeessa ei ollut edes aikapainetta.

Paljon siinä oli täydet?

Ketju on lukittu.