Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Minustakin se oli aika helppo. Erityisesti matikka ja luonnontieteet jännitti etukäteen. Tein ekaksi äikän ja enkun koska ajattelin, että ne olis helpoimmat, mutta piti niissäkin hikoilla, erityisesti enkussa, kun oli vieraita sanoja ja tosi vähän aikaa.
Sitähän täällä yritettiin sanoa, että ei se mikään fysiikan yo ole, paljon helpompi!
Millainen fiilis muille jäi kokeesta? Täällä yksi jo tampereelle todistuksella päässyt joka yritti vielä kokeella Helsinkiin! Fysiikan osiot tuntui yllättävän helpoilta vaikka en sitä lukiossa opiskellutkaan, pitkä matematiikka lukiossa varmasti auttaa tähän. Samoin loogiset päättelyt tuntuivat todella yksinkertaisilta. Jos johonkin kokeeni kaatuu niin se on Englannin osio. Jännityksellä odotellaan tuloksia!
Saiko kokeessa siis käyttää laskinta? En ollut edes ajatellut ettei saisi.
Varmasti tulee olemaan paljon ihmisiä joilla on samat pisteet. Liekkö sitten loput arvotaan.. aika kuusesta tämän vuoden psykalle pääsy
Ohi on!
Aikapaineet eivät olleet niin pahoja kuin oletin, toki joissain osioissa tuli vähän kiire. Muutaman kohdan laitoin "en halua vastata". Eipä sitä voi yhtään sanoa, pääseeköhän tuolla suorituksella jatkoon. Onneksi saa jo ensi viikolla tietää.
Minusta etiikan osuus oli kaikista epämääräisin, ja ehkä siksi myös vaikein. Osa kysymyksistä oli helppoja, mutta pari meni kyllä vähän veikkaamalla. Toivotaan että lotto-onni olis tällä kertaa myötä!
Mulle jäi huono fiilis....
Etiikka tuntui taas kaikkein helpoimmalta! :D
Harmittaa, kun äidinkielessä ja enkussa yleensä loista, nyt tuntuu, että olin ihan paska ja aika loppui kesken.
Matikka ei mitenkään hyvin mennyt. Olin treenannut hirveesti yhtälöitä ja prosentteja ni eipä ollu niitä muistaakseni juuri ollenkaan.
Sysiikasta ärsyttää se puoliintumisaikatehtävä :( EN ollut tajunnut kerrata sitä aluetta ollenkaan. Muutenkin fysiikan kysymykset oli jotain ihan muuta kuin odotin :/ Ehkä odotin, että olisi saanut laskea kiihdytysaikoja jne. eipä sitte. Oliko ne liian yksinkertasia, että aattelin, ettei tää voi näin yksinkertaista olla ja tässä täytyy nyt olla joku kompa..
Päätöksenteossa oli tietty niitä onhoamiani juttuja. Siinäkin kyllä aika loppui kesken.
Nyt voi olla, että tulee miinuspisteistä paaaljon sakkoa.
Enpä oottele kutsua toiseen vaiheeseen...
Käyn ostamassa viiniä ja juon kalsarikännit, koska ei tarvi välittää onko ihmisen näkönen enää ensi viikolla. >>kun sitä toista vaihetta ei siis ole tulossa.
Harmi. En jaksaisi taas panostaa ensi vuoteen niinku opiskeluiden puitteissa. Viime vuosi oli raskas.
Mistä näkee kuinka monta tohon kokeeseen nyt osallistui?
Luulen, että melkein täydet tuli. Fysiikasta pari meni arvaamalla, etiikan yhtä kohtaa jäin jälkeenpäin miettimään. Yhteenkään en laittanut en vastaa. Aika raja ei ollut niin paha kun pelkäsin. Kaiken ehdin ja joka osion lopetin muutaman minuutin etuajassa.
Suhtauduin jo etukäteen varauksella tähän amk-kokeeseen keskiverto enkun osaamisen takia ja noh nyt koe ohi, muut osiot tuntuivat odotettua helpommilta, mutta omalta osalta tämä varmasti tulee kaatumaan enkun osioon. Ärsyttää, koska kuten täälläkin keskustelussa on tullut ilmi, heikollakin enkulla selviää psykan opiskelusta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että melkein täydet tuli. Fysiikasta pari meni arvaamalla, etiikan yhtä kohtaa jäin jälkeenpäin miettimään. Yhteenkään en laittanut en vastaa. Aika raja ei ollut niin paha kun pelkäsin. Kaiken ehdin ja joka osion lopetin muutaman minuutin etuajassa.
Tuliko sulle sitä kysymystä puoliintumisajasta?
Mihin yliopistoon hait?
Kenen mielestä koe oli niin helppo, että moni tulee vetämään lähes täydet (peukku ylös) ja jos eri mieltä niin alas...
eipä tossa olisi ehtinyt mitään lunttaamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sulle sitä kysymystä puoliintumisajasta?
Mihin yliopistoon hait?
Tuli. Sen taisin osata. Haen maisteriohjelmaan ja jos pääsen, niin Helsingistä vapautuu mun kandipaikka.
Missä se laskin ois muuten ollut? Käytin omaa, eikä silmiin edes osunut mitään laskinta siinä.
En ymmärrä miten tuo koe voi erotella tarpeeks ihmisiä jatkoon. Aivan liian helppo...
Minä! Harjottelin oikeestaan aika vähän tän kuukauden aikana ja viimeiseen viikkoon en ollenkaan, kun usko itseen varsinkin fyssan suhteen loppui melko totaalisesti. Yllätyin tosi paljon miten helpolta (enimmäkseen) toi koe tuntui, eikä loppunut aika kesken missään osiossa :) hitsin jännää nähdä riittääkö oma suoritus! Kieliosiot oli ehkä hankalimmat monitulkintaisuuden takia, päättely, matikka, luma ja etiikka aika helppoja vaikka panikoin varsinkin kaikkea matikkaa hirveesti etukäteen. Tosi hyvä fiilis :)