Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Huomenta rakkaat kanssakilpailijat!
Tänään mennään!
Vierailija kirjoitti:
Huomenta rakkaat kanssakilpailijat!
Tänään mennään!
oksennan täällä jo
Toivottavasti koe mitätöidään kaikkien osalta teknisten ongelmien takia ja luovutaan koko amk-kokeesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikista täällä niin ylpeä! Toivottavasti jokainen, joka lähti haastamaan ja voittamaan itsensä ja teki kunnolla töitä, saa palkintonsa ja pääsee jatkoon! Olen ihan varma, että tästä keskustelusta pääsee usea!
OIkein kauniita ja palauttavia unia kaikille!
Ei ole mahdollista. Paikkoja on kourallinen ja itsensä haastaneita ja voittaneita sekä hartiavoimin töitä tehneitä on varmasti satoja, joten kaikki heistä eivät mitenkään tule pääsemään jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti koe mitätöidään kaikkien osalta teknisten ongelmien takia ja luovutaan koko amk-kokeesta.
Ja valitaan loputkin todistuksella.
No nyt on eka erä AMK-porukkaa tehnyt kokeen!
Aikapainetta valittelivat. Se on näin etäaikana ilmeisesti kovempi kuin viime syksynä.
Minun vinkkini kaikille: napsi helpot pisteet. Älä jumiudu mihinkään, eteenpäin vaan ja lopuksi palaat vaikeisiin, jos ehdit.
Onko kukaan saanut selvyyttä kauanko meidän koe kestää?
Vierailija kirjoitti:
Max. 20+20+30+15+30+10 min.
Onko kellään tietoa, että kuinka kauan pystyy pitää taukoa eri osioiden välillä, vai täytyykö jatkaa suoraan eteen päin? Mietin, että jos tulee vessahätä. Voiko esim. äidinkielen ja englannin välillä pitää vaikka 5min. paussin, että ehtii käymään vessassa tai huokaisemaan tai juoaman vettä?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tietoa, että kuinka kauan pystyy pitää taukoa eri osioiden välillä, vai täytyykö jatkaa suoraan eteen päin? Mietin, että jos tulee vessahätä. Voiko esim. äidinkielen ja englannin välillä pitää vaikka 5min. paussin, että ehtii käymään vessassa tai huokaisemaan tai juoaman vettä?
Tietääkseni ei voi. Eli siis pissakäynnit ennen koetta ja vesipullo viereen.
Aivan järkyttävä jännitys ja ahdistus. Pyörryttäny koko aamun😂 apua....
Nyt on koe tehty! Yllättävän hyvillä mielin, vaikka joihinkin tehtäviin tuntui menevän tuhottoman paljon aikaa suhteessa käytettävään aikaan. Vessataukoja ehti onneksi pitämään, kokeen pääsivu saa olla auki pidemmän aikaa kuin osioihin varattu aika.
Tuleeko ne kaikki olemaan monivalintavastauksia vai onko kanssa avoimia?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne kaikki olemaan monivalintavastauksia vai onko kanssa avoimia?
Kaikki on monivalintaa. Tuon tekee kymmenet tuhannet ihmiset, pitää olla nopeasti ja tasapuolisesti korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten voi olla, kun joillekin annettu aloitusaika lähemmäs klo 15 ja kokeen pitää päättyä klo 16?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten voi olla, kun joillekin annettu aloitusaika lähemmäs klo 15 ja kokeen pitää päättyä klo 16?
Ei se pääty klo 16 vaan oma aloitus + tuo aika. Joillain menee iltahommiksi. Tosi huonosti infottu. Toivottavasti kukaan ei joudu valitsemaan kokeen jatkamisen ja töihin lähdön välillä. :/
Vierailija kirjoitti:
Nyt on koe tehty! Yllättävän hyvillä mielin, vaikka joihinkin tehtäviin tuntui menevän tuhottoman paljon aikaa suhteessa käytettävään aikaan. Vessataukoja ehti onneksi pitämään, kokeen pääsivu saa olla auki pidemmän aikaa kuin osioihin varattu aika.
Oliko fysiikka paha?
Tehty! Sinällään turhauttavaa kun mietti monta hikistä fysiikan lukutuntia meni hukkaan, kun se osuus loppujen lopuksi oli suhteellisen helppo. Vaikka fiilis ihan hyvä (tosin enkku oli todella vaikea) ja aikaa jäi jopa eväiden syömiseen niin se, että jatkoon pääsee vaatisi vain täydellisen suoriutumisen. Eiköhän tämä siis ollut tässä😂 Mutta ainaki saa olla hemmetin ylpee itestä, se että jatko lukemista ja vain kuukaudessa osaaminen kehittyi niin paljon. Vaikka koulupaikka aika varmasti jää saamatta, tästä saa olla tyytyväinen
Mitä oon lukenu niin aikapaine on jäätävä, kaikki jotka tekee hitaasti niin karsiutuu kyllä heti jo siinä (itse siis myös yksi näistä)... rip kun jännittää niin menee 2x vielä kauemmin
Koetko että sun on jostain syystä pakko tehdä kokoaikaisena töitä? :) Oletan että oot aika nuori kuitenkin jos on ensikertalaisuus tallella? Mulle kouluunpääsy on ykkösprioriteetti ja siksi teen vaan keikkatöitä ja elän osittain tuilla nyt haun aikana. Talvella voi tehdä vähän enemmän sit vuoroja, mutta en todellakaan jaksaisi 5pv viikossa työtä yhdistettynä kouluun hakemiseen. Meinasin ehtiä lukea koko lyhyen matikan ja psykan itse kesän aikana ylppäreihin, voi olla että jää työvuorot aika minimiin - en kyllä kovin mielelläni sinänsä elä tuilla, mutta oon ajatellut että tuun kyllä maksamaan sen yhteiskunnalle moninkertaisesti takaisin aikanaan verojen muodossa, kunhan saan sen ammatin.