Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niin, että amk-kokeen ma-lu osuus tulee olemaan vaikea? Sen pitää erotella insinöörihakijat toisistaan ja vaikka ovat amk inssejä, niin kuitenkin ma-lu päällä varustettuja. Ei kai mikään muu ala tee tätä osuutta?
lääkiksessä on maafykebi.
Äikkä ja pitkä kieli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jyväskylä! Itä-Suomi on niin parasta ihmiselle!
Maantiedosta et saa pisteitä.
heh! Jos hän on hesalainen kuten minä ja pitää kaikkea kehä 3 ulkopuolella susirajan takaisena. Vois pitää kaikkea kehä 3 itään itä-Suomena. :D
Tai sitten tämä on looginen pulma: Keskisuomalainen yliopisto tekee hyvää. Miksi Itä-Suomi on ihmiselle hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olette harjoitelleet kokeeseen esimerkiksi fysiikkaa tai jotain osa-aluetta joka ei ole teille ennestään tuttu? Oletteko yrittäneet käydä mahdollisimman paljon sisältöä läpi jotta olisi edes joku käry kokeessa miten tehtävä voi mennä? Vai oletteko jättäneet joitain osia pois jotta varmasti ymmärrätte toiset alueet perinpohjin? Uteliaisuuttani kysyn. Minulla ollut enemmän tuota ensimmäistä muotoa.
Mulla oli montakin uutta asiaa, joita en ole oikeastaan koskaan opiskellut. Mm. vipuyhtälön jätin suosiolla opiskelematta, koska musta aika pieni asia. Sähkö- ja lämpöoppi oli mulle tosi vaikeita (ja varmasti aika oleellisia) niin niihin panostin sitten senkin edestä. Eli kaikkea en ole opiskellut vaan priorisoin, koska opiskeltavaa paljon ja aikaa niin vähän. Ajattelin, että parempi se on jos osaa vaikka 3/4 fysiikasta kunnolla, kuin että osaisi vähän kaikesta, muttei mitään sujuvasti.
kannattaa ottaa viereen istumaan joka taitaa fysiikan. Eikö oo etäkoe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh! Jos hän on hesalainen kuten minä ja pitää kaikkea kehä 3 ulkopuolella susirajan takaisena. Vois pitää kaikkea kehä 3 itään itä-Suomena. :D
Tai sitten tämä on looginen pulma: Keskisuomalainen yliopisto tekee hyvää. Miksi Itä-Suomi on ihmiselle hyvä?
Ei se nyt noin mene t. Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XD ihana. Ei nii.... harmi. Enkä siitä tiedosta, että Mozart kirjoitti ensimmäiset sävellyksensä nelivuotiaana.
Kaikkea turhaa sitä osaa, mutta ei fysiikkaa...
Mulle Jyväskylä on aina Itä-Suomea :D
t. länsirannkolta
Tuo tieto 4800 opiskelupaikan lisäyksestä tuli vastaan myöhään eilisiltana kaikille, myös korkeakouluille. Eivät kaikki korkeakoulut ole vielä ehtineet tekemään päätöksiään. Ja kyllähän korkeakoulupaikkojen lisäykset muihinkin koulutuksiin vaikuttavat myös esim. psykologian varasijapaikkoihin. Joten älkää vielä menettäkö toivoanne. :)
Terveisin korkeakoulussa työskentelevä
Mä aina ajattelen että Joensuu on ihan itärajalla, vaikka on oikeastaan aika kaukana siitä.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin mene t. Stadilainen
Se oli vitsi, höpsöliini! Kuinkas paljasjalkainen olet, kun pitää itseään stadilaiseksi tituleerata? Empiiristen tutkimusteni mukaan he ovat vähemmän paljasjalkaisia kuin "hesalaiset" - yrittävät liikaa. ;) Minä olen molemmilta puolilta isovanhemmista lähtien hesalainen. Sitä ennen sukua tulikin ihan joka suunnasta pohjoisesta, idästä, keskeltä (ei tainnut olla lännestä kun vasta sitä edeltävästä sukupolvesta ellei Forssan seutua lasketa länneksi).
Vierailija kirjoitti:
Mä aina ajattelen että Joensuu on ihan itärajalla, vaikka on oikeastaan aika kaukana siitä.. :D
On se kyllä aika itärajalla. Olin muutama vuosi sitten lomailemassa Tohmajärvellä. Siellä on tosi isot ajomatkat joka paikkaan (kauppaan, seuraavaan kylään ym.). 30 kilsaa alkoi tuntua pikkumatkalta. Niin siihen nähden sekä itäraja että Joensuu tuntui olevan lähellä Tohmajärveä. Koli oli hieno!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä aika itärajalla. Olin muutama vuosi sitten lomailemassa Tohmajärvellä. Siellä on tosi isot ajomatkat joka paikkaan (kauppaan, seuraavaan kylään ym.). 30 kilsaa alkoi tuntua pikkumatkalta. Niin siihen nähden sekä itäraja että Joensuu tuntui olevan lähellä Tohmajärveä. Koli oli hieno!
Lapissa 30km oo mithän. Noin 300km lähimpään synnytyssairaalaan ja yliopistoon :D
Miten menee? Rauhoitatteko mieltä ja ruumista muilla asioilla huomiseen koitokseen vai pahdaatteko vielä uusien laskujen kimpussa?
Vierailija kirjoitti:
Miten menee? Rauhoitatteko mieltä ja ruumista muilla asioilla huomiseen koitokseen vai pahdaatteko vielä uusien laskujen kimpussa?
pöh, tässä ei enää voi ihmeitä tehdä.
Olen ihan täysin hermona ja varma epäonnistumisesta.
Olen heikko ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos puuma on nälkäinen, niin puumalle maistuu ruoka.
Jos puumalle maistuu ruoka, niin puuma on nälkäinen. >>puuma on nälkäinen puumalle maistuu ruoka
EIkös jälkimmäinen ole myös oikein, koska lauseet on identtisiä.??
Ei. Voi sille puumalle maistua ruoka vaikkei se olisi nälkäinen. Jos se ruoka nyt vaan on hyvää. Eli ruoan maistumisesta ei voi päätellä oliko sillä nälkä vai ei, mutta jos ruoka ei maistu, siitä voi päätellä, että Puumalla ei ole nälkä (koska jos olisi, ruoka maistuisi).
Voiko amk-kokeessa käytettävän funktiolaskimen käyttöä harjoitella missään? Vai onko oman laskimen käyttö edes kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Voiko amk-kokeessa käytettävän funktiolaskimen käyttöä harjoitella missään? Vai onko oman laskimen käyttö edes kielletty?
Mihin näistä tarvitset apua?
Laskimen toiminnot:
yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolasku
sulkeet
toinen potenssi ja neliöjuuri
kymmenpotenssi ja yleinen potenssi
trigonometriset funktiot (kulmien arvot asteina)
luonnollinen logaritmi (ln) ja kymmenkantainen logaritmi (log)
vakiot π ja e
edellisen laskutoimituksen tulos ANS-muuttujassa
lausekkeen arvon asettaminen muistiin Min ja arvon lukeminen muistista Mout.
Paljonko olikaan hakijoita psykalle?
Kumpi kuvastaa sinua paremmin?
Yläpeukku: Olen opiskellut amk koetta varten niin paljon kuin vain olen pystynyt. Tuli mitä tuli, ainakin tiedän tehneeni parhaani. Olen muuten oppinut muutaman mielenkiintoisen asian tässä matkan varrella...
Alapeukku: Osallistun läpällä. En ole kerrannut edes siihen osioon mikä on minulle haastavin, vaikka jotain muuta osiota olen saattanut vilkaista.
(Jos et osallistu kokeeseen, älä valitse kumpaakaan.)
Ei mihinkään muihin kaupunkeihin kuin Jkl ole nyt tulossa lisäpaikkoja. Ensi vuonna ehkä.