Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
3921/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita jotka jättäneet valmistumisen toisissa opinnoissa roikkumaan jotta säilyisi ensikertalaisuus? Jos pääsen sisään, toivon, että saan tehdä opinnot loppuun. Opinto-oikeuskin on kyllä jo hieman vanhentunut mutta olen melkein valmis niin josko löytyisi joustoa. Olen sitä mieltä, että tämä on älytön systeemi!

Vierailija
3922/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kirjoitti:

Täällä 145,1 pistettä ja jännittää riittääkö

Sinä ja se jolla 145,7, niin onko teillä pelkästään Hesa tavoitteena, vai miksi jännittää? Kyllähän noilla pisteillä sisään pääsee ainakin jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3923/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin niin sekaisin näissä kevään käänteissä, että unohdin, että mullahan oli vielä yksi tentti avoimeen (toinen aine). Olin sen laittanut alkuperäisessä opiskelusuunnitelmassa sinne pääsykokeen jälkeen opittavaksi, mutta kun pääsykoetta ei tullut, niin heitin suunnitelmat nurkkaan. Onneksi tässä yks päivä muistin, että ai niin joo... No nyt on 16h luentoja kuunneltavana ja 250s kirjaa + väikkäri + seminaarimuistiinpanot (jotka kylläkin on ties missä...). Vähentää entisestään amk-kokeeseen keskittymistä joka onkin ollut aika vaisua minun kohdallani.

Vierailija
3924/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kirjoitti:

Sinä ja se jolla 145,7, niin onko teillä pelkästään Hesa tavoitteena, vai miksi jännittää? Kyllähän noilla pisteillä sisään pääsee ainakin jonnekin.

Mulla on kaikki. Ei jännittäny ennen lääkistuloksia, mutta niitten jälkeen alko puntti tutiseen. Toivottavasti turhaan. T: 145,7

Vierailija
3925/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaupallinen ja koulutus ja psykologin koulutus, eikä se paljon lämmitä, ellen tahdo lähteä yrityspuolelle konsultiksi tai oman yrityksen luotsaajaksi. Mieluiten haluaisin tehdä töitä kliinisenä psykologina säällisellä palkalla, jopa sillä kuntapuolella ja pääkaupunkiseudulla. Vaan eipä omat pyristelyt liiemmin auta, kun palkat on yleisesti poljettu. Jotenkin hassusti on taas luettavissa sellaista ajatusta, että jokainen on oman onnensa seppä ja tekee oman työelämänsä. Se ei pidä paikkaansa, vaan psykologian olisi syytä alana pystyä hilaamaan arvostusta ja palkkoja ylöspäin. Valitettavasti psykologiassa on nähtävissä jakoa kahden kerroksen väkeen, joka karkeasti menee niin, että miehet brändäävät itseään työelämäguruiksi ja naiset tekevät sitä kuntapuolen kutsumustyötä annetulla palkalla. Vituttaa moinen, koska sovellusaloja psykologiassa riittää. Mieluiten näkisin, että Psykologiliitto ottaisi selkeäksi ja aggressiiviseksi tavoitteekseen palkkatason nostamisen vähintään 30 % ylöspäin. 

Että 30% palkankorotus.

Juuei

:D Jos on tämä asenne kovinkin yleinen, niin en yhtään ihmettele palkkakuoppaa. Moniko erityisasiantutntija tyytyy alle neljän tonnin palkkaan? Itse olen saanut markkinoinnissa ihan pilipalihommissa yli 4000€ palkkaa jo vuonna 2007. Herranen aika oikeasti.

Vierailija
3926/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita jotka jättäneet valmistumisen toisissa opinnoissa roikkumaan jotta säilyisi ensikertalaisuus? Jos pääsen sisään, toivon, että saan tehdä opinnot loppuun. Opinto-oikeuskin on kyllä jo hieman vanhentunut mutta olen melkein valmis niin josko löytyisi joustoa. Olen sitä mieltä, että tämä on älytön systeemi!

Yliopistossa tää ei onnistu, kun jo kandina menettää ymmärtääkseni ensikertalaisuuden. Toki voi jättää nekin paperit odottamaan jos maisterin opinnoissa on lupa edetä ilman kandia. Mutta joo, tunnen tällaisia tyyppejä myös ketkä ei tarkoituksella valmistu! Hurjaksi on mennyt. Toivottavasti pääset nyt! :)

Vierailija
3927/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hi*to! Ei taida tänään tulla mitään tuloksia. Kello lähenee neljää. Eiköhän siellä olla jo pullakahvin ääressä valmiina lähdössä pitkän viikonlopun viettoon. No ei vaineskaan. En halua morkata, kun tekevät varmasti hartiavoimin töitä. Mutta on tämä piiiinaaavaaa aaaarrgh!!!!!

Vierailija
3928/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kirjoitti:

Kyllä muakin 148,1 pisteellä jänskättää, vaikka tiedostan, että jotain varsin dramaattista pitäisi tapahtua, ettei Jyväskylään, joka ykkösenä, pääsisi. Useamman kerran varasijojen ja tuhannen tunnin tilaston tankkaamisen jälkeen ei vaan usko mihinkään, ennen kuin se Hyväksytty lukee opintopolussa.

Vierailija
3929/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kirjoitti:

Mulla on kaikki. Ei jännittäny ennen lääkistuloksia, mutta niitten jälkeen alko puntti tutiseen. Toivottavasti turhaan. T: 145,7

Psykassa ei ihan niin kovia rajoja tulla näkemään, mutta ei mikään "Helsinkiin 130 pisteellä!" myöskään toteudu.

Kovat ne rajat ovat, mutta sinä olet ihan varmasti jossakin sisällä. Korkeintaan Helsinki jää pois.

Vierailija
3930/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks siel muuten se sama Merja laittaas tuloksia ku viime vuonna? :D

Vierailija
3931/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa tää ei onnistu, kun jo kandina menettää ymmärtääkseni ensikertalaisuuden. Toki voi jättää nekin paperit odottamaan jos maisterin opinnoissa on lupa edetä ilman kandia. Mutta joo, tunnen tällaisia tyyppejä myös ketkä ei tarkoituksella valmistu! Hurjaksi on mennyt. Toivottavasti pääset nyt! :)

Mulla on siis kandi ottamatta ulos ja aloitettu ennen vuotta 2014. Tuntuu kyllä tosi lusmulta, mutta kyllä toisaalta hypin 50m ilmaan riemusta, kun viime keväänä tajusin että olen ensikertalainen. Sehän on siis ihan tosi hölmö systeemi, vaikea käsittää, mutta olisko siinä joku laillinen kiekura miksi niiden on näin pitänyt tehdä? Olen myös kuullut, että jos on saanut opinto-oikeuden joskus tosi kauan sitten (ehkä joskus 80-90-luvulla), niin niihin opintoihin saa palata milloin vaan. Sen perusteella olen miettinyt, että olisko joku lakipykälä joka suojaa näitä entisen ajan opinto-oikeuksia. Ennenhän ne oli tosi joustavia. Ei ollut ollenkaan samanlaisia paineita valmistua tai pysyä samalla alalla kuin nykyään.

Vierailija
3932/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tiedekunnassa on oma Merja.

Vierailija
3933/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää millaisia aineita ootte kirjottaneet te joilla on enemmän kun minun 144 pointsia. Ja onneksi olkoon teille, hieno suoritus ja uskon että pääsette sisään!!

Minulla on:

äidinkieli (L), psykologia (L), MAB (L), pitkä kieli (L), uskonto (E)

Vierailija
3934/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tiedekunnassa on oma Merja.

Tulevaisuudessa se on Merja-AI.

:D

Vierailija
3935/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kandi ottamatta ulos ja aloitettu ennen vuotta 2014. Tuntuu kyllä tosi lusmulta, mutta kyllä toisaalta hypin 50m ilmaan riemusta, kun viime keväänä tajusin että olen ensikertalainen. Sehän on siis ihan tosi hölmö systeemi, vaikea käsittää, mutta olisko siinä joku laillinen kiekura miksi niiden on näin pitänyt tehdä? Olen myös kuullut, että jos on saanut opinto-oikeuden joskus tosi kauan sitten (ehkä joskus 80-90-luvulla), niin niihin opintoihin saa palata milloin vaan. Sen perusteella olen miettinyt, että olisko joku lakipykälä joka suojaa näitä entisen ajan opinto-oikeuksia. Ennenhän ne oli tosi joustavia. Ei ollut ollenkaan samanlaisia paineita valmistua tai pysyä samalla alalla kuin nykyään.

Okei niin aivan, eli just tolleen olet saanut sen säilytettyä :) En pidä kyllä lusmuna, nythän se palkitaan kun ensikertalaisuus on tallella. 2014 perustunee siihen, että noilla main ensikertalaisuus tuli ekaa kertaa kuvioihin. Ennen sitä valintoja tehneeltä se olisi kai ollut liian epäreilua ottaa pois sisäänpääsyllä, joka oli jo tapahtunut ennen ensikertalaisuuskuviota. Sen takia tehtiin toi, että he menettää sen vasta kun ottaa ekat paperit ulos.

Vierailija
3936/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kirjoitti:

Jyväskylä mul oli ensisijaisena ja uskoin vahvasti omaan pääsemiseen mutta noi lääkiksen yllättävän korkeat rajat toi epävarmuutta

Vierailija
3937/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ootte aikeissa mennä korottamaan papereita tulevana lukuvuonna (jos ei nappaa nyt kokeella), mitä meinasitte korottaa? Itse meen kirjoittamaan lyhyen matikan, et:n ja psykan ihan nollista, L pitäis vetää kaikista niin tulee olemaan ihan mielenkiintoinen haaste... :D Harmittaa etten mennyt jo tänä vuonna kirjoituksiin, turha ylimääräinen välivuosi mutta ei sille mitään nyt voi.

Vierailija
3938/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää millaisia aineita ootte kirjottaneet te joilla on enemmän kun minun 144 pointsia. Ja onneksi olkoon teille, hieno suoritus ja uskon että pääsette sisään!!

Minulla on:

äidinkieli (L), psykologia (L), MAB (L), pitkä kieli (L), uskonto (E)

Mulla on vähän enemmän, 146

äidinkieli L

psykologia L

MAB L

pitkä kieli L

biologia L

Vierailija
3939/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte aikeissa mennä korottamaan papereita tulevana lukuvuonna (jos ei nappaa nyt kokeella), mitä meinasitte korottaa? Itse meen kirjoittamaan lyhyen matikan, et:n ja psykan ihan nollista, L pitäis vetää kaikista niin tulee olemaan ihan mielenkiintoinen haaste... :D Harmittaa etten mennyt jo tänä vuonna kirjoituksiin, turha ylimääräinen välivuosi mutta ei sille mitään nyt voi.

Menin tänä keväänä kirjottaa psykan ja et:n ihan nollista. Meinasin myös kirjottaa pitkän matikan (mulla lyhyt), mutta huomasin syksyllä, että vaati liikaa työtä. Semmosta vinkkiä voisin antaa, että psyka vaati aika paljon lukemista, mutta on ihan mahdollinen saada se haltuun. Et on salakavalampi. Siinä olis ehkä auttanut, jos oisin ollut jossain iltalukiossa opetuksessa, koska siinä voi kirjottaa niin mitä vain. Lähtee helposti laukalle eikä hyvälle sellaiselle. Kokenut et ope olisi osannut valmentaa, että miten kannattaa kysymyksiä lähestyä. 

Vierailija
3940/8137 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka lähtee pitkän sijasta lyhyenä uuteen yritykseen. Äidinkieli sinällään vähän jännittää, kun se koe on erilainen kuin silloin, kun ite kirjoitin, mut keväällä ois tarkoitus sitäkin. Englannista oon vielä kahden vaiheilla, oon sen 2 kertaa kirjoittanut niin, että L jäi pistemäärällisesti yhden monivalinnan päähän, että nouseekohan se yrittämällä. Riippuu osin tämän kevään pisterajoista sit korottamiset, et mitä kaikkee sit pitäis saada nostettua. Tsemppii hei noihin!

Ketju on lukittu.