Turkulaiset, mikä on mielestänne pelottavin paikka Turussa?
Kommentit (80)
Hirvensalon huonosti käyttäytyvät ja pilalle hemmotellut lapset.
Valtuustosali. Tekevät hölmöjä ja veronmaksajalle kalliita päätöksiä, kuten funikulaari, raitiotie, uusi konserttitalo ja toriparkki.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo on mainettaan parempi. Pansio/Perno on aika epämiellyttävää seutua, mutta kyllä keskustasta Portsan läpi satamaan oleva alue on vähän selkäpiitä karmivaa aamuyöstä, kun baarikansa on kotiutunut. Mutta vain tällöin.
Päiväsaikaan ei ole tarvinnut pelätä koskaan missään.
Mikä Portsan alueella karmii selkäpiitä? Sataman alue kyllä aika kolkko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perno/Pansio -alueesta juuri eräs päivä keskustelin, että on paljon pahempi alue tänä päivänä kuin esim. Varissuo. Varissuon lähellä liikun usein, enkä sitä suuresti kammoksuisi. Ja heillähän on lähiöpoliisi ;) Runosmäkikin on hyvää ja pahaa, siellä on hyvät osionsakin.
Ihmettelen mistä tämä perno-pansion mustamaalaus johtuu?
Olen itse asunut jo kuudetta vuotta, ja pelottavin kokemus oli orava joka heitti kävyllä selkään. Liikun myös yöaikaan - useimmiten ei ristinsielua missään. Naapurikadulla asuu emeritus professori ja toisella puolella telakkatyöntekijöitä. Diversiteettiä siis kyllä löytyy, mutta kaikki rauhallisia. Todella villi länsi :'D
Minäkin ulkoilutan aina iltamyöhällä koiraa täällä Perno-Pansiossa ja olen samaa mieltä kanssasi, ihan rauhallista täällä on, koskaan en ole ollut missään pelottavassa tilanteessa. Olen asunut myös Lausteella ja Runosmäessä ja ne olivat paljon levottomampia alueita, tosin Lausteestakin väitetään, että se olisi nykyään rauhoittunut.
gucci (sober) kirjoitti:
Pukkilan tehtaan pimeissä kellareissa jännitti kulkea, harvoja kertoja kun tuntu että koht joku mörkö hyökkää. Aikanaan autiossa kakolassa kans tavallaan jännitti, mutta enempi ehkä poliisit. Muutoin koko kaupunki lähiöineen koluttu, ollut oikein kiltti ja ihana. Turkuun vielä palaan!!
Olitko siellä vankilan sisällä kuljeskelemassa
silloin kun se oli tyhjänä?
Minäkin ajattelin mennä mutta en uskaltanut kun siellä oli jonkinlainen vartiointi.
Torin lähellä tappelevat juopot. Hiljattain meinasivat tappaa toisensa, toinen juoppo huuti apua monia minuutteja kunnes joku nainen tuli väliin. Kaikki vain katselivat eikä puuttuneet hetkeen, koska hei saa vielä itse puukosta. Surullista.
Missä poliisit? Miksi poliisit ei päivystä torin kulmalla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa ikävintä on se että sen satamassa synnytettiin laivan sisällä 1600-luvulla ihminen ķáméľíšťá.
Tämä on ällöttävää että on ikävä.
Näiden jälkeläiset joilla on ikävä niin tämä orgaanisuus on juuri ihmiskunnan pahuuden lähde.
Area51 on kiistatta ihmiskunnan paras toimintokeskus tämän asian parantamiseen jotta ķamelien ikävä ei toisi kateutta ja lisää turhaa teollisuutta ihmiskuntaan kuin mittaamme ihmisen voimaa työssä. Tästä hyvästä George Bush on saanut t e r r o r i s t i n heittämään kengän häntä päin. Kannatan ehdottomasti aitoa ja alkuperäistä ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin kruunua.
Miksi media on vaikuttanut näin että suvaitsevai n en saa heittää suvaitseva i s ia auttavaa kengällä? Mitä he haluaa tukahduttaa ylimääräisellä paskalla kuten turkulaiset hinťťàři diilerit?Vain otettu lääke auttaa...
Voi olla ettei tuohon auta edes lääke.
Cannonballin kerhotilalla ei pelottanut. Ennen vanhaan parhaat bileet ja jatkot siellä. Turvallisin paikka kyllä,
Aurajoki ranta on pelottava kesällä silloin kun siellä on paljon porukkaa.
Joukossa on kaikenlaista sekopäätä. Täysdeekuja, huumehörhöä ym. kriminaaliainesta.
Vierailija kirjoitti:
En itse muuttaisi Varissuolle, Lausteelle, Halisiin, Pernoon, Pansioon, Harittuun, Runosmäkeen.
Ruohonpää on ihanan rauhallista okt-aluetta, täältä en lähde kulumallakaan.
Saanko kysyä, miksi joku on eri mieltä tästä? On vain minun mielipiteeni, mutta kaikissa olen kulkenut ja oleillut. Rauhallisinta on okt-lähiöissä. Ainut mikä häiritsee, on lasten leikkiäänet tai ruohonleikkurien hurina (eivätkä nekään enää iltayhdeksän jälkeen/ennen aamuyhdeksää). Arvostan turvallisuutta, rauhaa ja omaa tilaa/pihaa asumisessa.
Olen asunut myös ongelmalähiössä ja pahinta oli yöunien menetys kännisten naapurien vuoksi. Tai kun pelotti kulkea yöbussilla kotiin silloin, kun vielä kävi baareissa.
Olen asunut täällä huonomaineisen leiman saaneessa Halisissa reilun 10v, enkä löydä täältä mitään moitittavaa. Kaupunki on 10 minuutin pyöräilymatkan päässä, samoin kuin Kupittaa maauimaloineen ja seikkailupuistoineen. Myllyyn hurautat 10 minuutissa autolla, lenkkipolut ovat mahtavat. Kaikki on lähellä ja maaseudun rauha kuitenkin kotona. Öisin ei tapahdu mitään, on ihan hiirenhiljaista. Toki en tiedä mitä Paavinkadun kerrostaloissa tapahtuu, (asun rivitalossa) Mutta tämän lähiön dissaus harmittaa. Pahimpia moittijoita ovat ne jotka eivät tunne aluetta, eivätkä täällä ole asuneet.
Tätähän on kysytty poliiseilta ja taksikuskeilta ja poikkeuksetta he sanovat että keskusta. Siellä tapahtuvat vaarallisimmat ja pelottavimmat jutut. Turussa ei oikeasti pelättäviä lähiöitä ole.
Edesmennyt Brahe Center oli kyllä selkäpiitä karmiva... harva se päivä siellä oli joku sammunut spurgu aulan lattialla makaamassa ja koko talo tuntui hajoavan käsiin. Myös torin ympäristön pulsujengit ja känniset ovat suht kuumottavia. Lisäksi Rauhankatu/Läntinen Pitkäkatu ovat eivät ehkä pelottavia, mutta ehdottomasti epämiellyttäviä, varsinkin iltasella.
Ilmainen parkkipaikka on turussa tosi pelottava. Jopa niin pelottava, ettei kaupunki ole uskaltanut tehdä yhtään sellaista keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginsairaalan takana oleva alue
Mitä pelottavaa siellä on?
No lähellä on korvaushoitoklinikka, ja hörhöjä riittää kyllä.
Keskustassa erityisesti Aninkaistenmäen ja Multavierunkadun tienoo. Narkkareita, juoppoja ja epämääräistä sakkia pyörii ihan päiväsaikaankin. Moni lähiö, esim. paljon parjattu Varissuo, tuntuu paljon rauhallisemmalta.
Keskusta. Siellä on todella paljon päihteidenkäyttäjiä ja riehujia. Kerran on käyty käsiksi. Halisissa vain Paavinkatu on pelottava, koska siellä asuu ihmisiä, joiden tapoja en tunne tai joiden tapoihin olen tutustunut epämiellyttävissä merkeissä. Olen kulkenut Halisissa ja Runosmäessä pimeällä yksin, eikä mitään ole tapahtunut.
Taisi olla hyväkin huivi kun sitä vielä 10 vuoden päästä muistellaan.