Turkulaiset, mikä on mielestänne pelottavin paikka Turussa?
Kommentit (80)
Onko signora Maggi käynyt Turussa?
Liian lähellä joenlaitaa kun kävelee, alkaa joskus pelottaa. Jos mukana on joku lapsi tai sähläävä aikuinen, alkaa pelottaa heidänkin puolestaan. Tietysti pitää itse katsoa, mihin astuu, mutta jos on joku tapahtuma ja kauhea ruuhka.
Katariinan luontopolulla pelottaa eläimet - mutta se on ihmisten vika, nimittäin valokuvaajien, jotka ovat kesyttäneet ne niin, että siellä ei voi tavallinen ihminen pysähtyä edes pieneksi hetkeksi ilman, että on kohta jo kolme oravaa takapuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Se kauppakeskus keskustassa on inhottava. Joka paikassa näitä kiilusilmiä tuijottamassa.
sieltä on myös vaikea löytää ulos
Vierailija kirjoitti:
Varissuo
Leima ja maine kun tulee, se ei näköjään lähde millään.
Minullakin oli ennakkoluuloja Varissuosta, asuuhan siellä paljon ei-kantiksia.
Sitten muutimme sinne pientaloon, ja hyvin viihdyimme koko perhe.
Lapsi kävi keskustan koulua, koska ei halunnut vaihtaa jo aloittamaansa.
Varissuo on suht iso alue. Rivitalot kauempana ostarista ovat rauhallisia asua.
Hienot ulkoilu-/koiran ulkoilutusmaastot. Ei pelottanut käydä lenkillä mihinkään kellonaikaan.
Olikohan parikymmentä vuotta sitten, kun joku (suomalainen jυoppo) tapettiin talossa, mihin oli asutettu nimenomaan ongelmaisia. Sitten näistä keskittymistä luovuttiin.
No runosmäki on kyllä iso alue. Siellä pärjää mut on ne epämääräiset jenginsä, varmaan hurjemmat kuin varissuolla.
Ihan rauhallisia alueita myös siellä.
- Ulkopuolinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka nimeätte eri lähiöitä, onko omaa kokemusta vai perustuuko mielipiteenne ennakkoluuloihin?
En asu itse mutta siskoni asuu Runosmäessä. Kaunista luontoahan siellä on, mutta ihmiset pelottavia. Siskoani on mm.lähtenyt joku mies lenkillä seuraamaan ja näyttänyt kikkelin. "Keidas" on ihan tunnettu narkkarien kokoontumispaikka näin kesäisin ja sen rannasta löytyy neuloja. Kyseessä siis kaunis lammikko metsän laidalla. Runostuoppiin en ole uskaltautunut, mutta jo pelkästään sen vieressä olevassa k-kaupassa käyminen on eräänlainen elämys... Viimeksi joku oli sammuneena kaupan oven eteen maahan. Horjuvia juoppoja, meluavia ryyppäjäis- ja huumeporukoita, lapsia retuuttamassa isoa koiraa yms olen nähnyt Runosmäessä. Surullisinta oli ehkä vauva yhden tuollaisen musiikkia soittavan ryyppyporukan mukana, istui äidin sylissä tupakansavuissa. Karmiva asuinpaikka näiden kokemusten perusteella, eikä tällaista näy täällä Pohjolassa vaikka meilläkin on pubi lähellä.
Höpöhöpö, asun Runosmäessä enkä tunnista tuosta mitään.
Olet itse siis siellä pummitynnyrin vieressä lasolpullon kanssa ihmekös tuo
En itse muuttaisi Varissuolle, Lausteelle, Halisiin, Pernoon, Pansioon, Harittuun, Runosmäkeen.
Ruohonpää on ihanan rauhallista okt-aluetta, täältä en lähde kulumallakaan.
Perno/Pansio -alueesta juuri eräs päivä keskustelin, että on paljon pahempi alue tänä päivänä kuin esim. Varissuo. Varissuon lähellä liikun usein, enkä sitä suuresti kammoksuisi. Ja heillähän on lähiöpoliisi ;) Runosmäkikin on hyvää ja pahaa, siellä on hyvät osionsakin.
Kaupunginsairaalan takana oleva alue
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginsairaalan takana oleva alue
Mitä pelottavaa siellä on?
Halisissa asuin 9 vuotta. Ei siellä mitään kovin erikoista ollut sinä aikana. Ammuskelua kerran, sitten naapurin ukko välillä alasti pyöriskeli ja kutsui lapsia kotiinsa. Naapurit katosi yksi yö tyystin. Kun palasin yliopistolta iltaluennolta kotiin niin joku äijä tuli vastaan puukon kanssa heiluen ja huuteli perääni. Muuten ihan rauhallista oli. Se on muuten vaan masentava ja tylsä paikka asua. Varissuo on likainen keskustastaan ja kuvottava. Hain sieltä kuitenkin asuntoa. Koko kauppakeskus löyhkäsi oudolle ja kassalla oli joku nainen yövaatteissa ostamassa ruokaa. Todella masentava tunnelma. Mutta ei Turussa mitään pelottavia alueita ole.
Vierailija kirjoitti:
Tori.
Tämä on tosi, varsinkin nyt kun ei tiedä milloin vajoaa sinne kaivettuun monttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kauppakeskus keskustassa on inhottava. Joka paikassa näitä kiilusilmiä tuijottamassa.
sieltä on myös vaikea löytää ulos
No juu, Hansa on tällä hetkellä todellinen Muuttuva labyrintti. Milloinkahan se remppa päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Perno/Pansio -alueesta juuri eräs päivä keskustelin, että on paljon pahempi alue tänä päivänä kuin esim. Varissuo. Varissuon lähellä liikun usein, enkä sitä suuresti kammoksuisi. Ja heillähän on lähiöpoliisi ;) Runosmäkikin on hyvää ja pahaa, siellä on hyvät osionsakin.
Ihmettelen mistä tämä perno-pansion mustamaalaus johtuu?
Olen itse asunut jo kuudetta vuotta, ja pelottavin kokemus oli orava joka heitti kävyllä selkään. Liikun myös yöaikaan - useimmiten ei ristinsielua missään. Naapurikadulla asuu emeritus professori ja toisella puolella telakkatyöntekijöitä. Diversiteettiä siis kyllä löytyy, mutta kaikki rauhallisia. Todella villi länsi :'D
Pukkilan tehtaan pimeissä kellareissa jännitti kulkea, harvoja kertoja kun tuntu että koht joku mörkö hyökkää. Aikanaan autiossa kakolassa kans tavallaan jännitti, mutta enempi ehkä poliisit. Muutoin koko kaupunki lähiöineen koluttu, ollut oikein kiltti ja ihana. Turkuun vielä palaan!!
Olen asunut Turussa lähes 15 vuotta. Ainoa pelottava tapaus sattui Stockan hulluilla päivillä vuonna 2009. Eräs mummo repi käsistäni kaulahuivin, joka oli laarissa viimeinen ja jonka halusin ostaa. En uskaltanut sanoa mummelille vastaan, joten jäin sitten huivitta. Taisi mennä tosi tarpeeseen se huivi.
Taisi mennä Parolanpolku ja Piiparinpolku sekaisin sulla?