Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä vain demiseksuaalilta

Vierailija
26.06.2019 |

Otsikko

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tuo tarkoitaa sitä, että tarvitset tunnesiteen ihmiseen harrastaaksesi seksiä hänen kanssaan. Fine, ei minulla ainakaan ole kysyttävää.

Vierailija
2/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä nyt tuu mitään mieleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastutko helposti?

Vierailija
4/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaako paljon avseksuaalista?

Vierailija
5/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos demiseksuaali ihastuu sellaiseen, joka seks.kiinnostuu monista pinnallisesti? Voiko suhde toimia?

Vierailija
6/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tuo tarkoitaa sitä, että tarvitset tunnesiteen ihmiseen harrastaaksesi seksiä hänen kanssaan. Fine, ei minulla ainakaan ole kysyttävää.

...Eli merkittävä osuus ihmisistä lienee demiseksuaaleja. Miksi on edes keksitty tuollainen keinotekoinen nimitys? 

Vierailija
7/23 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko muuta kuin Demiä?

Vierailija
8/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastutko helposti?

En mielestäni ihastu kovinkaan helposti. Ihastukset ovat lähteneet aina kaveruudesta. Joskus huomaan olevani vähän ihastunut pitkäaikaiseen kaveriin, mikä on usein kiusallista. Ap

Vierailija
9/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaako paljon avseksuaalista?

En tiedä, mitä kuuluu aihe vapaa-seksuaaliin, eikä googlekaan kerro :)

Mutta jos verrataan aseksuaaliin niin on lähellä sitä. Ilman tunnesidettä olen aikalailla aseksuaali. Ap

Vierailija
10/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Eli merkittävä osuus ihmisistä lienee demiseksuaaleja. Miksi on edes keksitty tuollainen keinotekoinen nimitys? 

Ei, vaan tunteaksesi seksuaalista vetoa ihmiseen. Kyllähän moni tuntee vetoa uuteen tuttavuuteen, mutta ei halua toteuttaa halujaan ennen kuin on tutustuttu paremmin. Eri asia.

Vierailija
11/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu, jos demiseksuaali ihastuu sellaiseen, joka seks.kiinnostuu monista pinnallisesti? Voiko suhde toimia?

En ole itse ikinä kiinnostunut, mutta luulisin, että on mahdollista joillakin demeillä olevan polyamorisia piirteitä/kokonaan polyamorisia. Demi tuskin sulkee polyamorisuuden pois, mutta itse olen monogaminen.

Demi ei välttämättä aloita suhdetta, jos ei usko toisen olevan tosissaan. Tosin, jos demi lähtee kelkkaan ja ottaa sipeensä, se pinnallisuus voi loukata demiä todella pahasti. En usko, että kovinkaan pitkälle päästään, mikäli jomman kumman seksuaalisuudessa tapahtuu muutoksia. (Jotkut sanovat, että seksuaalisuus muuttuu läpi elämän.) Ap

Vierailija
12/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tunteaksesi seksuaalista vetoa ihmiseen. Kyllähän moni tuntee vetoa uuteen tuttavuuteen, mutta ei halua toteuttaa halujaan ennen kuin on tutustuttu paremmin. Eri asia.

Kiitos! Selitit tämän hyvin.

Itsellä ei silti usein ole edes seksuaalisia haluja uusia tuttavuuksia kohtaan. Ennen kuin sitten jossain vaiheessa tajuaa, että ai, tämä ihminen aiheuttaa jotakin minussa. Siihen voi tosin mennä vuosia. Ap

Vierailija
13/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetko muuta kuin Demiä?

Joskus luen av:ta ;) Ap

Vierailija
14/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nettideittailua? Millä kokemuksilla?

Vierailija
15/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole parisuhdemielessä nettideittailua kokeillut, mutta olen etsinyt netistä kavereita. Silloinkin kyllä on tullut yhteydenottoja niin seksiin kuin parisuhteeseen. Kumpikaan ei minua ole kiinnostanut ja tuntuu, että moni vain spämmimällä spämmää yleisviestin. Monille ei myöskään mene jakeluun, etten etsi parisuhdetta tai seksiä, eikä kohdallani ole poikkeuksia. Jotkut ryhtyvät ärsyttävän riippakivimäisiksi ja käyttäytyvät lapsellisesti.

Puoliso tosin löytyi netistä vahingossa, ei suinkaan nettideittipalvelun vaan keskustelufoorumin kautta. Keskustelimme kavereina pitkään, tosin hän on ainoa ihminen, jota kohtaan minulla syntyi romanttisia ja seksuaalisia tunteita ilman, että olen tuntenut hänet yli vuoden. Ap

Vierailija
16/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demiseksuaali tarvitsee tunteita tunteakseen seksuaaalista vetovoimaa johonkin?

Eli suunnilleen 99+% naisista.

Vierailija
17/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset, jotka kiistävät demiseksuaalisuuden olemassaolon väittävät vaan, ettei sille tarvita omaa nimeä. Kerran kohtasin netissä henkilön, joka ihan *kirjaimellisesti* uskoi, että demiseksuaaleja, eli henkilöitä jotka voivat tuntea vetoa vain sellaisiin joita kohtaan heillä on läheinen tunneside, ei ole olemassa. Hän sanoi, ettei demiseksuaalisuuden olemassaoloa ole todistettu.

Lähdin etsimään asiasta tietoa netistä enkä järkytyksekseni löytänyt yhtään tieteellistä tutkimusartikkelia, joka todistaisi demiseksuaalien olemassaolon, joten menin hölmöyksissäni linkkaamaan hänelle artikkelin, jossa demiseksuaalisuus oli mainittu mutta jossa demiseksuaalien olemassaololla selitettiin jotain ilmiötä (arveltiin, että ilmiö voisi johtua demiseksuaalien olemassaolosta) sen sijaan, että olisi mittauksilla tutkittu, onko demiseksuaaleja olemassa. Tämän jälkeen (ja jo ennen sitä oikeastaan) tämä kyseinen henkilö käytännössä suhtautui minuun kuin Hitleriin ja antoi ymmärtää, että olen maailman hirvein ihminen kun en ole joka asiasta 100% samaa mieltä hänen kanssaan. (Riitelimme kyllä muistakin asioista kuin demiseksuaalisuudesta)

Perustelin hänelle uskoani demiseksuaalien olemassaoloon sillä, että ihmisethän kiihottuvat ties mistä erikoisista asioista, joten miksei tunneside voisi siis olla joillakin vaatimuksena. Hän ei kuitenkaan uskonut edes esineistä kiihottuvien ihmisten olemassaoloon enkä siihen hätään löytänyt artikkelia, jossa fetisistien olemassaolo olisi todistettu. (Nyt kyllä tiedän sellaisen tai sen näköisen, mene Wikipediaan Dendrofilia-sivun keskustelusivulle ja selaa linkkejä... se on tosin kirja eikä artikkeli mutta mitä väliä)

Mitä ajatuksia tämä herättää? Mitä minun pitäisi sinun mielestäsi jatkossa sanoa henkilölle, joka väittää käytännössä, että kaikki demiseksuaalit valehtelevat demiseksuaalisuudestaan?

Sanoisin itse nyt, että asian tutkiminen tieteellisesti olisi vaikeaa siksi, että siihen käytännössä tarvittaisiin alastonkuvia koehenkilöiden kavereista, ja sellaisia nyt harvoin saa.

Vierailija
18/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti? Ei näitä voi tipahdella koko ajan uusia :D kuinka hemmetissä ihmiskunta on kasvanut edes näin suureksi kun seksuaalisuus on ollut näiden mukaan lähes kaikilla hukassa tuhansia ja tuhansia vuosia.

Vierailija
19/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen demiseksuaali. Olen siksi ollut elämässäni kaksi kertaa 5 vuotta selibaatissa. Nyt on tuo toinen 5 vuotta jo mennyt ja vähän ylikin. Mies jätti, enkä ole uutta löytänyt. Minulla ei ole seksuaalisia tarpeita irrallisina, vaan ne liittyvät vaan rakkaussuhteeseen. En tiedä, löydänkö sellaista enää koskaan. Exäni luuli, että petän, vaikka en koskaan tekisi niin. No hän petti itse kostoksi luuloistaan. 

Vierailija
20/23 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole parisuhdemielessä nettideittailua kokeillut, mutta olen etsinyt netistä kavereita. Silloinkin kyllä on tullut yhteydenottoja niin seksiin kuin parisuhteeseen. Kumpikaan ei minua ole kiinnostanut ja tuntuu, että moni vain spämmimällä spämmää yleisviestin. Monille ei myöskään mene jakeluun, etten etsi parisuhdetta tai seksiä, eikä kohdallani ole poikkeuksia. Jotkut ryhtyvät ärsyttävän riippakivimäisiksi ja käyttäytyvät lapsellisesti.

Puoliso tosin löytyi netistä vahingossa, ei suinkaan nettideittipalvelun vaan keskustelufoorumin kautta. Keskustelimme kavereina pitkään, tosin hän on ainoa ihminen, jota kohtaan minulla syntyi romanttisia ja seksuaalisia tunteita ilman, että olen tuntenut hänet yli vuoden. Ap

Kiitos vastauksesta. Itse olen käynyt treffeillä naisen kanssa, joka jälkeenpäin ajateltuna varmaankin oli demiseksuaali. Hän etsi parisuhdetta mutta kertoi aika pian, että ajattelee seksuaalisuudesta hyvin eri lailla kuin monet muut. Emme tietenkään olleet yhteensopivia, mutta oikeita termejä käyttämällä tämä olisi selvinnyt nopeammin.