Kuinka usein pesette hiukset?
Itse pesen joka toinen päivä, mutta ajattelin kokeilla joka kolmas päivä, jos sen kestäis.
Ihan sen takia koska tuntuu, että hiuksia märkinä harjatessa lähtee älyttömästi hiuksia päästä, pikkasen ahistaa. Joo, vaikuttaa se ikäkin varmaan (48 v. ) ja kilpparin vajaatoiminta vaikka lääkityksellä ollaankin.
Kommentit (29)
Vedellä pesen päivittäin 3 millin sängen.
Joka aamu, rakastan vaan puhtaita hiuksia.
Jep, hiuksiä märkinä harjatessa lähtee paljon hiuksia päästä. Siksi niitä ei saisikaan harjata märkinä. :)
Noin kerta viikkoon. Hiukset kuivat, ei rasvoitu päänahkakaan. Ja ne näyttää pesusta 3 pv jälkeen parhaimmalta. Jos peset usein se kiihdyttää päänahan rasvaseksi, anna päänahan levätä siis.
Niin kauan kuin muistan, olen pessyt hiukset kahdesti viikossa. Kesällä voi riittää kertakin viikossa, jos pääsen uimaan päivittäin, siinä tukkakin pysyy puhtaampana. Mulla on paksu tukka, joka tällä hetkellä ylettyy lapaluiden yläosaan, ja siistinä se on pysynyt.
Miksi muuten harjaat hiuksia märkänä? Helpostihan ne silloin katkeilevat. Anna kuivua ja harjaa sen jälkeen varovasti, ensin latvat ja siitä pikkuhiljaa edeten kohti tyveä.
2-3 kertaa viikossa, jos pesen joudun pesemään useammin, niin menee huonoon kuntoon.
Märkiä hiuksia ei saisi harjata.
Mä pesen suunnilleen joka toinen päivä tai harvemmin.
Joka päivä. Oon muutaman kerran yrittänyt pidentää väliä, mutta hiukset menee tosi huonoon kuntoon heti. Latvat kuivuu, katkeilee ja menee takkuun..
Päivittäin pakko, tai muuten päänahka on tosi huonossa kunnossa.
Yleensä kaksi kertaa viikossa. Minulla on luonnonkihara tukka, joten se ei rasvoitu samalla tavalla kuin suoratukkaisilla, joiden hiukset valuvat päänahkaa pitkin.
Pääsin rasvoittumiskierteestä jättämällä shampoot.
0-3 kertaa viikossa. Olen työttömänä ja jos eiole mitään menoa, voin olla viikonkin pesemättä. Nyt kun kesällä tulee liikuttua enemmän "ihmisten ilmoilla" niin pesen pari kertaa viikossa.
Pesen joka toinen päivä. Harvemmin ei onnistu itsellä, kokeiltu on! Mulla on suora, sileä, ohuehko tukka. Se näyttää kauhealta jos ehtii rasvoittua.
Ap, hiuksia ei saa harjata märkinä! Hiukset ovat märkinä heikoimmillaan, ne venyvät ja katkeilevat silloin paljon helpommin kuin kuivana. Itse haron märistä hiuksista takut varovasti sormin auki, ja harjaan vasta kun hiukset ovat kuivat.
Järkyttävää, miten noinkin moni pesee hiukset joka päivä. On tutkittu asia, että tiheä peseminen vain kiihdyttää rasvoittumista. Kehottaisin kaikkia harventamaan välejä edes joka toiseen päivään (joka sekin on mielestäni aika paljon), siitä kiittää sekä luonto että oma päänahka.
Pesen 2x viikossa kun käydään saunassa. Älä harjaa hiuksiasi märkänä.
Pesen vedellä parin päivän välein. Shampoota en käytä.