Mies tuli aamulla kello 8 kotiin juhlista
Meillä on myös 4kk ikäinen vauva. Sanoi menevänsä työkavereiden kanssa syömään, lähti autolla noin kello 2 päivällä. Sanoi palaavansa illalla 10 aikoihin. Laitoin viestiä kello 1 yöllä että missä on, eikä vastausta. En ole vielä puhunut miehen kanssa eikä ole haluakaan.
Voiko parisuhteessa mennä ja tulla ihan miten huvittaa? Minun mielestä on kohteliasta ilmoittaa jos ei tule kotiin yöksi. Tätä ennen hän on katsonut jonkun lapsuuden ystävän kuvia ja kun kysyin kuka hän on, (hän oli siis itse puhelimella), oli vastaus että: älä katso puhelintani. Koskaan tätä neitiä ei ole minulle esitelty, vaikka asuu 6 kilometrin päässä.
Hän sanoi että haluaa tuntea itsensä nuoreksi eikä voi nähdä kavereita tarpeeksi. Koskaan en ole kieltänyt menemästä. Lisäksi hän sanoo että olen vanha, aina kotona sekö tylsä kun en halua lähteä juhlimaan kavereiden kanssa, vaan mielummin olen vauvan kanssa kotona. Jatkaisitteko suhdetta tämän jälkeen? Minua kyllä vaivaa jos mies voi käyttäytyä näin. Vauva on todella helppo tapaus, joten syy ei voi olla siinä. Olisiko helpompaa vain yksin ilman yhtä isoa miesvauvaa?
Kommentit (66)
Kyllä mieslapset ylläpitävät tätä elämäntyyliään hautaan asti kun kulttuuri sen sallii. Naisten tulisi ihan oikeasti vaatia ja sanoa selkeästi jo alussa etteivät he haaveile sellaisesta elämästä ja vetää tiukemmat rajat
Minunkin mies tajusi että kotiin ei ole enää tulemista jos tietyt asiat toteutuu. Miehet käyneet ennen mm.huo###a virossa jne poikienreissuilla..
Miestä kannattaa myös vakoilla, harvoin ne totta puhuu
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä on tuollaisia kusipäitä. Eikä kyse ole mistään "peloista" vaan siitä että se akka on saatu nalkkiin kotiin sen vauvan kanssa ja nyt mies voi tehdä mitä vaan paskaa kun ei se akka kuitenkaan eroa.
Nalkkiin kotiin? Mieshän haluaisi, että ap:kin lähtisi, mutta ap ei itse halua. Älä vääristele asioita
Ihmisen onkin tarkoitus muuttua kun tekee vapaaehtoisen päätöksen alkaa parisuhteeseen ja/tai lisääntyä.
Pitää kasvaa aikuiseksi, ottaa muut huomioon ja tehdä oma osuutensa parisuhteen ja lasten eteen.
Jos haluaa elää lapsetonta sinkkuelämää niin ei ala parisuhteeseen eikä ainakaan hommaa lapsia.
Yksin saa pörrätä vaikka maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieslapset ylläpitävät tätä elämäntyyliään hautaan asti kun kulttuuri sen sallii. Naisten tulisi ihan oikeasti vaatia ja sanoa selkeästi jo alussa etteivät he haaveile sellaisesta elämästä ja vetää tiukemmat rajat
Minunkin mies tajusi että kotiin ei ole enää tulemista jos tietyt asiat toteutuu. Miehet käyneet ennen mm.huo###a virossa jne poikienreissuilla..
Miestä kannattaa myös vakoilla, harvoin ne totta puhuu[/quoteEniten just pelottaa miten jatkossa jos nyt jään tähän. Eli jos mies ajattelee että sai itsensä puhuttua tuosta reissusta niin onnistuu jatkossakin. Uskoiko sinun miehesi kerrasta vai oletteko joutuneet palaamaan aiheeseen? Blokkasin hänet aamulla whatsapista kun jotenkin en jaksa lukea selityksiä. Koskaanhan mies ei itse ole tietoisesti toiminut väärin. Tai ei myönnä. Tietää itekin että on toiminut siten miten ei pitäisi.
Ai mies haluaa että ap:nkin lähtisi vaikka oikeasti tietää että se on mahdotonta koska vauva on vasta 4kk ja ap imettää vielä. Mutta lapsettoman on tätä niin vaikea ymmärtää ettei sitä vauvaa voi jättää yksin kotiin tai vaan dumpata jonnekin. Vanhempien vastuulla on hoitaa vauvaa eikä rymytä yökaudet kavereiden kanssa ryyppäämässä. Jos ryyppääminen ym on tärkeää niin EI tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies muuttui tietenkin lapsen synnyttyä tuollaiseksi?
Minulla muuttui. Ilmoitti 3kk esikoisen syntymän jälkeen että ei usko enää yksiavioisuuteen ja siitä se pettäminen alkoi.
Tätä minäkin vähän pelkään että alkaa nuoret ja nätit tytöt kiinnostamaan, kun toinen on aina kotona vauvan kanssa. Ei viiti joka päivä luuhata ulkona, kun ei se jatkuva vaipan vaihtaminen ja imetys mitään hupia reissussa ole. Ja yhtäkkiä se kavereiden kanssa lähteminen on kaikkein tärkeintä. Ja miehellä tosiaan ikää 32v, mutta hengailee 25-vuotiaiden kanssa.
Ap
Niin...Ap, etköhän jo tiedä mitä tehdä.
Itse lähtisin hotelliin tms vauvan kanssa kertomatta mitään, sullahan on aikaa olla pidempikin jakso jossain. Äläkä toki vastaa mihinkään kyselyihin, olettaen että niitä tulee. Voi olla ettei tule - tämä ainakin on selkeä viesti että et ole enää miehesi ajatuksissa yhtään...
Wa:ssa nyt ainakin näkee että onko vastaanottaja lukenut viestit vai ei: mies näkee että olet hengissä mutta et vain vaivaudu vastaamaan.
Lasta ei saa kaapata, vaikka kuinka haluaa kostaa. Lapsi ei saa olla kostossa välikappaleena, pelleilkää aikuiset muuten miten haluatte. En tiedä millainen ap:n mies on ja miten suhtautuu, mutta varaudu mahdollisiin seurauksiin, jos näin toimit.
Ei olla naimisissa eikä ole huoltosopimusta, eli huoltajuus on tällä hetkellä minulla. Mikä voi olla hyvä juttu, jos tätä poikavaihetta kestää miehellä pitkään, ei hän voi olla vastuussa 50%
Minkä ihmeen takia ei 4 kk:ssa ole miehelle saatu huoltajuutta? No, onpahan nyt sulla jotain millä kiristää! Hyvin pelattu. Onneks saat vapaasti leikkiä lapsellasi miten tahdot ja valita tämän ihmissuhteet. Sinunhan se on. Sinä kunnon marttyyrina kannoit ja synnytit. Ja nyt omistat ja päätät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies muuttui tietenkin lapsen synnyttyä tuollaiseksi?
Minulla muuttui. Ilmoitti 3kk esikoisen syntymän jälkeen että ei usko enää yksiavioisuuteen ja siitä se pettäminen alkoi.
Täällä lähti nainen yllättäen etsimään itseään kun vauva oli 1v3kk ei ole sen koommin näkyt. Nyt asustelee toisen miehen nurkissa ja on taas raskaana, toivottavasti on löytänyt itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen onkin tarkoitus muuttua kun tekee vapaaehtoisen päätöksen alkaa parisuhteeseen ja/tai lisääntyä.
Pitää kasvaa aikuiseksi, ottaa muut huomioon ja tehdä oma osuutensa parisuhteen ja lasten eteen.
Jos haluaa elää lapsetonta sinkkuelämää niin ei ala parisuhteeseen eikä ainakaan hommaa lapsia.
Yksin saa pörrätä vaikka maailman tappiin asti.
Ihanaaus kun joku muukin ajattelee näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukan keskustelun paikka. Nyt on uusi elämänvaihe ja uudet kuviot siinä. Mitä hän pelkää siinä? Niin pian lapset kasvavat ja mieheltä menee paljon ohi. Jos keskustelu ei onnistu, niin kirjoita kirje asiasta, jossa kerrot mieltä painavasta asiasta.
Mies tuli KERRAN myöhemmin kotiin :D Siinä ajassa ehtikin menemään paljon ohi.
Mies VALEHTELI! Hän sanoi tulevansa 10 aikaan kotiin, eipä tullut, eikä ilmoitellut tarkempia uusia aikoja.
Mulle toi riittäisi piiiiiitkkään keskusteluun. Menkööt reissujansa, mutta mulle ei valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Ai mies haluaa että ap:nkin lähtisi vaikka oikeasti tietää että se on mahdotonta koska vauva on vasta 4kk ja ap imettää vielä. Mutta lapsettoman on tätä niin vaikea ymmärtää ettei sitä vauvaa voi jättää yksin kotiin tai vaan dumpata jonnekin. Vanhempien vastuulla on hoitaa vauvaa eikä rymytä yökaudet kavereiden kanssa ryyppäämässä. Jos ryyppääminen ym on tärkeää niin EI tee lapsia.
Miksi "jonnekin lähteminen" tarkoittaisi aina pelkkää ryyppäämistä?! Minulla on 3 lasta eikä koskaan ole elämä ollut noin hankalaa. Kaikkia olen imettänyt ja olen ollut läsnä, mutta ehtinyt menemään omiakin menojakin. Täysin järjestelykysymys tämäkin.
Kuulostaa kriisiltä.
Vauvan tuli ja mies juotui johonkin paniikkiin, että hän on nyt isä ja vanhempi. ÄÄk! Ei voi enää mennä ja olla. Kaikki vapaus on pois. Typerää vielä haukkua vastuullista vanhempaa tylsäksi.
Toi lapsuudenystävä juttu nyt oli liian päälle liimatun kuuloista.
Toisaalta kaikkea on nähty ja kuultu. Vakava keskustelu. Itse en kattelis kauan moista valehtelevaa bilehilettä.
Ei minulla ole mikään ongelma lähteä jos on tarve, mutta ei nyt ole tullut tarvetta lähteä muutakuin urheilemaan ja kaupungille ilman vauvaa. Kavereita voin nähdä vauvan kanssa. Minä nautin vauvan kanssa olosta. Hauska vaan olla ja naureskella yhdessä. Olla oikeasti läsnä. Kohta se on jo iso ja viilettää kavereiden kanssa ja äitiä moikataan vaan ohimennessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kriisiltä.
Vauvan tuli ja mies juotui johonkin paniikkiin, että hän on nyt isä ja vanhempi. ÄÄk! Ei voi enää mennä ja olla. Kaikki vapaus on pois. Typerää vielä haukkua vastuullista vanhempaa tylsäksi.
Toi lapsuudenystävä juttu nyt oli liian päälle liimatun kuuloista.
Toisaalta kaikkea on nähty ja kuultu. Vakava keskustelu. Itse en kattelis kauan moista valehtelevaa bilehilettä.
Juu, mä kysyin että miksi hän ei ole tullut katsomaan vauvaa jos hän on sinulle kuin sisko. Luulis että noin läheiselle halutaan esitellä perhekin. Tyttö on siis 10v nuorempi ja hänen kaverin pikkusiskopuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt miesvihaprovo.
Olisikin. Mielummin nauttisin helposta vauvasta ja hyvästä parisuhteesta, kuin istuisin täällä itku kurkussa 3h yöunien jälkeen, kun mietin missä mies on ja miksi ei laittanut viestiä. Nyt mies on omilla teillään ja itse suunnitelen lähtöä äidin luokse. Täällä en pysty syömään enkä nukkumaan, kun ajattelen miten vähän mies minua kunnioittaa kun ei vaivaudu edes yhtä viestiä laittamaan.
Mihis se nyt TAAS katosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä kannattaa myös vakoilla, harvoin ne totta puhuu[/quoteEniten just pelottaa miten jatkossa jos nyt jään tähän. Eli jos mies ajattelee että sai itsensä puhuttua tuosta reissusta niin onnistuu jatkossakin. Uskoiko sinun miehesi kerrasta vai oletteko joutuneet palaamaan aiheeseen? Blokkasin hänet aamulla whatsapista kun jotenkin en jaksa lukea selityksiä. Koskaanhan mies ei itse ole tietoisesti toiminut väärin. Tai ei myönnä. Tietää itekin että on toiminut siten miten ei pitäisi.
Suoraan sanottuna luulen ettei tuolle enää sinun tilanteessa mahda mitään jos homma on jo lähtenyt väärille raiteille ja mies halveksuu avoimesti.
Itse olen alusta asti pitänyt yllä tarvittaessa sitä ilmapiiriä ja ilmaissut vahvasti mielipiteeni. Vannonut myös itse lähteväni yöksi pois muuten ja tekemään juuri sitä mitä hänkin. Sanonut että jos nämä ryyppyreissut johon kuuluu mm.yökerhot ym.on hänelle se maailman tärkein asia eikä esim.perhe niin valitkoon sen. Jos ei kykene muuten pitämään yhteyksiä näihin "hyviin ystäviinsä" selvänä tai päivällä.
Asiaa on ehkä sekin auttanut kun olen nähnyt miten hänellä lähtee aina lapsesta touhu yleensä ja ei osaa enää hallita itseään tai juomistaan silloin kun ryyppää.(alkoh.geenejä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tylsä kun en halua lähteä juhlimaan kavereiden kanssa, vaan mielummin olen vauvan kanssa kotona"
Ja vauva oli 4kk?
Ei jumalauta mikä helmi mies.Missä sanottiin et ap jumahtanut kotiin vasta vauvan syntymän jälkeen?
Ikinä en ole ollut menevää sorttia ja mies kyllä tämän tietää. Olenkohan seurusteluaikanamme ollut 10 kertaa viihteellä. Mutta ennen vauvaa oli toki helpompaa harrastaa ja lähteä extempore johonkin. Mutta vauvakim tarvitsee rutiineja eikä minua haittaa että omat harrastukset jää vähemmälle. Kun imetys loppuu pärjää vauva jo pitempään hoitajien kanssa ja voi itsekin lähteä sitten paremmin. Toki nyt käyn salilla noin kahdesti viikossa ja vaunujen kanssa kävelemässä. Ne on ihan hyviä harrastuksia. Ja kotonakin on puuhaa.
Seurustelitte alle vuoden ennen lasta?
Hänellä on vapaapäivä. Kuulin vaan kun avain kävi ovessa kahdeksalta. Oltiin vielä vauvan kanssa pötköttelemässä. Ei tullut sanomaan mitään, vaan lähti hetken päästä uudelleen. Mutta nyt ei voi pelata tuota sohvakorttia, sillä kävin yöllä tarkastamassa koko talon klo 4 ja kotona ei ollut.
Kolme vuotta seurusteltiin ennen lasta ja vuosi asuttiin yhdessä. Ei tässä iässä enää voi seurustella 10 vuotta ennenkuin rupeaa lapsia miettimään. Ja seurusteluaikana hän oli ihana ja huomaavainen. Todella harvoin kävi kavereiden kanssa jossain ja aina laitteli viestiä. Nyt käytös on jotenkin vihamielistä..
Miestä ei kiinnosta ap eikä vauva. Huonosta miehestä/isästä pääsee eroon jos haluaa.
Vaikka vauva olisi miten helppo ja pärjäät etkä tarvitse apuja mieheltä niin se on väärä asenne. Mies on vauvan isä eikä mikään apulainen vaan pitäisi olla tasavertainen vanhempi ja sitähän mies ei ole kun omat menot on tärkeimpiä kuin perhe.