Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taas pettynyt terapeuttiin

Vierailija
26.06.2019 |

Ei olla puhuttu vaikeimmista asioista ja näin se sitten jatkunee loppuun asti. Lupasi että on valmis ottamaan vastaan nämä kipeät asiat.
Mitään tekniikkaa ei ole miten avataan nämä vaikeimmat asiat.
Puhuminen kun ei välttämättä auta.
Selustan muistojani mutta mitä sitten?
Tekis mieli lopettaa tai vaihtaa terapeuttia.
Tarvitsen sellaisen menetelmän jolla päästään kiinni vaikeisiin asioihin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suuntausta terapeuttisi edustaa? Sinulle voisi kertomasi perusteella sopia parhaiten traumaterapeutti, joten jos nykyinen terapeuttisi on jonkin muun suuntauksen edustaja, niin suosittelen harkitsemaan terapeutin vaihtoa. Kaikki terapeutit eivät ikävä kyllä osaa käsitellä traumoja tai antaa työkaluja niistä yli pääsemiseen, vaikka olisivatkin lisensoituja ja virallisesti hyväksyttyjä psykoterapeutteja.

Vierailija
2/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykodynaaminen. On tavannut ja kuullut traumatisoituneita mutta ei ole traumaterapeutti.

Minä puhun ja väliin kommentoi jotain.

Ei auta, ei.

Asiat ovat niin järkyttäviä, ne ovat piilossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä apua kun kelan terapia loppuu? Pahimmat asiat siis käsittelemättä.

Vierailija
4/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kertonut siellä, että sulla on jotain sydämellä, mitä ei ole käsitelty?

Vai oletko puhunut vaikeista asioista ja ne on vain jotenkin sivuutettu?

Vierailija
5/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kertonut siellä, että sulla on jotain sydämellä, mitä ei ole käsitelty?

Kerroin jo ennen kuin aloitettiin. Viimeksi sivusin tuota aihetta mutta semmonen vaikutelma tulee ettei tämäkään terapeutti halua ottaa niitä esiin.

Vierailija
6/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käsittänyt koko terapian idean väärin, ja haluat kontrolloida sitä, mikä kertoo ongelmastasi. Terapeutti tietää tämän.

7/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo ennen kuin aloitettiin. Viimeksi sivusin tuota aihetta mutta semmonen vaikutelma tulee ettei tämäkään terapeutti halua ottaa niitä esiin.

Pitäisin tuota huonona asiana ja mieleeni tulisi sekin, että terapeutti ei jaksa / uskalla / koe pystyvänsä niihin tarttumaan.

Minusta hyvä terapeutti on sellainen, joka aktiivisesti kysyy ja menee syvemmälle, jos asiakas näyttää vihreää valoa. Olet kuitenkin maininnut tuosta vaikeimmasta asiasta eli terapeutti tietää siitä.

Viime kerralla otit sen puheeksi. Ehkä ensi kerralla terapeutti kysyy siitä?

Vierailija
8/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene narsistin uhria ymmärtävään terapiaan. Ei muut ymmärrä auttaa uhreja mitenkään. Vaikket olisikaan narsistin uhri, en itsekään varsinaisesti ollut, silsi problematiikkani on juuri siä, mitä narsistin uhrina syntyy. Olen saanut eniten apua tästä terapiastani.

Vierailija
9/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt koko terapian idean väärin, ja haluat kontrolloida sitä, mikä kertoo ongelmastasi. Terapeutti tietää tämän.

Ei ei ei. Ap on oikeilla jäljillä, että siksi sinne terapiaan mennäänkin, että SAADAAN kiinni asioista, jotka estävät ilman terapiaa paranemista. Ja on terapeutin ammattitaitoa johdatella niiden äärelle ja siitä eteenpäin.

Vierailija
10/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä apua kun kelan terapia loppuu? Pahimmat asiat siis käsittelemättä.

Mä oon samassa tilanteessa. Oma terapeuttini laskuttaa 20e vähemmän jos ei saa kelan tukea, joten aion jatkaa käymistä omalla kustannuksella ja vain hiukan harvemmin.

Vierailija
11/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Ap on oikeilla jäljillä, että siksi sinne terapiaan mennäänkin, että SAADAAN kiinni asioista, jotka estävät ilman terapiaa paranemista. Ja on terapeutin ammattitaitoa johdatella niiden äärelle ja siitä eteenpäin.

Terapiaan mennään siksi kun ei ITSE nimenomaan saada kontaktia siihen asiaan jossa mättää. Tähän se asiantuntija otetaan. Olette käsittäneet koko terapian väärin, ja se on osa ongelmaanne tosiaan.

Vierailija
12/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten traumaterapia eroaa muusta terapiasta. Pliis kertokaa käytännön esimerkkejä. - eri

Vierailija
13/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ketkä opiskelee terapeuteiksi. Yleensä rikkaiden perheiden jälkeläiset. Ja kyky ymmärtää asioita tulee siltä tasolta. Teorioiden pyörittelyä. Opinnot tuhottoman kalliita.

Vierailija
14/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt ketkä opiskelee terapeuteiksi. Yleensä rikkaiden perheiden jälkeläiset. Ja kyky ymmärtää asioita tulee siltä tasolta. Teorioiden pyörittelyä. Opinnot tuhottoman kalliita.

Mun terapeuttini ovat ainakin tulleet ihan normaalioloista, ellei tiukahkoistakin. Hyvin kestävät sen, että mä olen syntynyt vauraaseen sukuun. Tosin se on aika lailla sivuseikka terapiassani.

Vierailija
15/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terapeuttini (aiempi, kognitiivinen) ei kans tajunnut yhtään mitään. Luuli, että mua autetaan sillä, että löytyy opiskelupaikka ja saan minkä tahansa parisuhteen. Vaikka kerroin huutavani ja raivoavani miehelle pahaa oloani, niin tämä ei nostattanut terapeutissa mitään tarvetta tarkastella syytä, että miksiköhän? Kuvitteliko se akka, että mä vain olen luonteeltani niin bitch'mäinen? En todellakaan ole, kärsin itsekin siitä, että jouduin raivoamaan miehelle koko ajan ja kaikesta. Hän ei osannut kaivaa syytä sille esille, eikä auttaa mua paranemaan millään lailla. Ottaa vastaan Töölössä, nimikirjaimet. A.H.

Vierailija
16/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun terapeuttini (aiempi, kognitiivinen) ei kans tajunnut yhtään mitään. Luuli, että mua autetaan sillä, että löytyy opiskelupaikka ja saan minkä tahansa parisuhteen. Vaikka kerroin huutavani ja raivoavani miehelle pahaa oloani, niin tämä ei nostattanut terapeutissa mitään tarvetta tarkastella syytä, että miksiköhän? Kuvitteliko se akka, että mä vain olen luonteeltani niin bitch'mäinen? En todellakaan ole, kärsin itsekin siitä, että jouduin raivoamaan miehelle koko ajan ja kaikesta. Hän ei osannut kaivaa syytä sille esille, eikä auttaa mua paranemaan millään lailla. Ottaa vastaan Töölössä, nimikirjaimet. A.H.

Tämmöinen suhtautuminen on niin yleistä terapeuteilla ja muilla mt-alan työntekijöillä. Ei osata auttaa asiakasta käsittelemään ongelmiensa juurisyitä vaan kuvitellaan, että pinnallisilla elämänmuutoksilla kaikki ongelmat poistuvat kuin taikaiskusta. Varsinkin tuo parisuhteen ja samaten lastenteon tyrkyttäminen ratkaisuna on tosi yleistä. Naiivia ja yksinkertaista porukkaa.

Vierailija
17/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen suhtautuminen on niin yleistä terapeuteilla ja muilla mt-alan työntekijöillä. Ei osata auttaa asiakasta käsittelemään ongelmiensa juurisyitä vaan kuvitellaan, että pinnallisilla elämänmuutoksilla kaikki ongelmat poistuvat kuin taikaiskusta. Varsinkin tuo parisuhteen ja samaten lastenteon tyrkyttäminen ratkaisuna on tosi yleistä. Naiivia ja yksinkertaista porukkaa.

Niin ja siis olihan se totta, ettei itsellä ollut vielä järkevää ammattia siinä vaiheessa (olin 25), ja sanoin itse hänelle, että on onni, että on mies, joka kestää mun käytöstä, mutta EIHÄN se tarkoita sitä, että olin tyytyväinen siihen suhteeseeni varsinaisesti tai että riittää, että menen johonkin vtun typerään työhön. Jos hän olisi OIKEASTI kyennyt parantamaan minut, olisin sen jälkeen terveenä, hyvällä itsetunnolla varustettuna ihmisenä etsinyt urakuvioni ja mieheni vaikka itse. Ja joka tapauksessa olisi pitänyt hälytyskellojen soida, että kerron haukkuvani miestä ja huutavani tälle!!!

Vierailija
18/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se käsitys että terapeuteilla ei oikeasti ole keinoja. Nyt viime vuosina on viimeikin tullut työkalu joka oikeasti auttaa, mindfulnes-tyyppinen ajattelu mutta sekin taitaa olla vielä lapsenkengissään. Ei siitä niin monta vuosikymmentä ole kun tunne-elämältään epävakaan ajateltiin ihan ilkeyttään temppuilevan. Nykyään on kai joku melko toimiva terapiamuoto saatu kehitettyä.

Vierailija
19/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin terapeutilleni esim. kilahtaneeni täysin, kun mies ei tullut ekalla tapaamisella, jolla oli tulossa mun luokseni ajoissa, vaan kaksi tuntia myöhässä. Mies selitti ettei ollut löytänyt osoitetta. Hän oli kuulemma kaksi tuntia kierrellyt lähistöllä autolla. Silloin oli jo kännytkät, ei voinut soittaa, että missä osoite on! Loukkaannuin tuosta välinpitämättömyydestä todella paljon tai ainakin ajattelin, että mies on ihan vtun aivokääpiö. Niin sen sijaan, että terapeutti olisi tosiaan sanonut, että mies ei arvosta minua ja suhdettamme tmv hän sanoi, että ehkä miestä jännitti. No, molemmat saattavat olla totta, mutta mua ei KIIINNOSTA, jos joku on noin vellihousu, että jännittää (mies oli paljon mua vanhempi, ei siis mikään poikanen) ja LOUKKAA minua sillä! Terapeuttia ei yhtään kiinnostanut miettiä sitä, että asia ja käytös tosiaan loukkasi minua, eikä mua huvita olla sellaisten kanssa, jotka eivät uskalla mitään. Hän ei tajunnut, että tässä ois terapoinnin paikka.

Vierailija
20/27 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin terapeutilleni esim. kilahtaneeni täysin, kun mies ei tullut ekalla tapaamisella, jolla oli tulossa mun luokseni ajoissa, vaan kaksi tuntia myöhässä. Mies selitti ettei ollut löytänyt osoitetta. Hän oli kuulemma kaksi tuntia kierrellyt lähistöllä autolla. Silloin oli jo kännytkät, ei voinut soittaa, että missä osoite on! Loukkaannuin tuosta välinpitämättömyydestä todella paljon tai ainakin ajattelin, että mies on ihan vtun aivokääpiö. Niin sen sijaan, että terapeutti olisi tosiaan sanonut, että mies ei arvosta minua ja suhdettamme tmv hän sanoi, että ehkä miestä jännitti. No, molemmat saattavat olla totta, mutta mua ei KIIINNOSTA, jos joku on noin vellihousu, että jännittää (mies oli paljon mua vanhempi, ei siis mikään poikanen) ja LOUKKAA minua sillä! Terapeuttia ei yhtään kiinnostanut miettiä sitä, että asia ja käytös tosiaan loukkasi minua, eikä mua huvita olla sellaisten kanssa, jotka eivät uskalla mitään. Hän ei tajunnut, että tässä ois terapoinnin paikka.

Mun terapeutille oli ihan ok, kun sanoin, että vaikka olin vihainen miehelle ja moitin tätä ja olin loukkaantunut, niin mies ei jätä minua.

Se riittää.

Mitään siitä ei tarvitse tietenkään miettiä, että mies loukkasi minua asialla, ja miten sitä pitäisi terapiassa käsitellä. Että ehkä mies ei ole oikea minulle tai että minkä takia en kestä sellaisisa asioitakaan, joissa ei ilmeisesti ole tarkoitettu loukata minua.

Joskin minusta ei voida puolustautua, ettei ollut tarkoitus, koska mies olisi kyllä voinut soittaa. Että ei ollut tilanne, ettei MITÄÄN voinut tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme