Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun yhdistelylainaa ei saakaan?

Vierailija
25.06.2019 |

Maksuvaraa olisi, mutta ei irtoa. Mitä tehdä? Takuusäätiön 34000 raja ylittyy, koska velkaa 50K. Siltikin luottotiedot kunnossa ja 1400 e jää kuussa asumiskulujen jälkeen. Mitä tässä tekis? Ulosottoko ainut vaihtoehto?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahdon tietää miten saa 50.000 häviämään savuna ilmaan? Jos ostit auton, myy se. Jos ostit 30 design käsilaukkua, myy ne.

Ja mitä häviät kysymällä pankista yhdistelylainaa? Pahin, mikä voi tapahtua on etteivät he sitä myönnä. Kysy! Ja sitten leikkaat kaikki luottokortit kahtia.

Vierailija
22/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kuulin, että ulosotto voi tulla halvemmaksi kuin riistokorkoisten lainojen maksaminen? Voiko olla totta? Tuleeko luottotiedot kuntoon koska, jos maksan ulosottoon muutaman vuoden? Töissä siis käyn. ap.

Ulosotossa korko laskee tietyn ajan jälkeen viivästyskoron tasolle, mutta tuolla halvemmaksi tulemisella saatetaan tarkoittaa myös sitä, että sinulla jää enemmän rahaa käyttöön ulosotossa. Arvelen että sinun palkka asettuu siihen haarukkaan, jossa nettopalkasta ulosmitataan 1/3. Sinulle jäisi nykyisestä nettopalkasta siis 2/3 asumiseen ja elämiseen ja sillä 1/3:lla hoidettaisiin ulosotossa olevia laskuja.

Noilla tuloilla ja veloilla et todellakaan tule selviämään ulosotosta muutamassa vuodessa. Niitä velkoja pitää maksaa kunnes ne on maksettu. Tai korkeintaan 15 vuotta, sen jälkeen ne vanhenevat. 

Netistä kannattaa varmaan googlailla ohjeita siitä, mitä kaikkia asioita kannattaa laittaa järjestykseen ennen kuin joutuu ulosottoon. Esim. puhelinliittymän tai vakuutusten saaminen voi olla vaikeaa, saati asunnon saaminen. Jos nykyinen asunto on ok ja selviät sen kuluista sillä 2/3-palkallasi, niin sitten ei hätää. Mutta jos on tarvetta vaihtaa asuntoa esim. edullisempaan, se voi olla todella vaikeaa siinä kohtaa kun sinulla ei ole luottotietoja. 

Ei ole tarvetta vaihtaa asuntoa mihinkään. Puhelinliittymä on jo. En usko tarvitsevani luottoa mihinkään periaatteessa, mutta hävettää jos työnantaja saa tietää tästä? Vai saako, jos iso firma jossa yhteinen palkanlaskenta keskitetty pääkaupunkiin? ap.

Jos itse maksat, ei mene työnantajan tai edes palkanlaskennan tietoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ihmiset ostaa tuollaisella summalla, kun ei asuntoa, autoa, venettä tms jonka voisi myydä?

Mä autoin läheisiäni ja luotin heihin. No se vanha tarina. ap.

Höpö höpö. Annoit läheisille 34 000 ja maksat takaisin nyt kuluineen 100 000? Taisit juoda itse.

Vierailija
24/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun ihmiset tulee tänne jeesustelemaan että miks on velkaa, miten sulla ei voi olla omaisuutta jos on velkaa, sää oot tyhmä kun oot ottanu velkaa. Sitähän tässä kysyttiin.

Ihmiset tekee virheitä. Mitäpä jos keskitytään antamaan aplle vertaistukea ja hyviä vinkkejä?

Vierailija
25/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ihmiset ostaa tuollaisella summalla, kun ei asuntoa, autoa, venettä tms jonka voisi myydä?

Ei läheisiä auteta velkarahalla, hyvä ihminen! Jos 50000€ on sinulle raha jota sinulla ei ole varaa menettää, niin älä hyvä ihminen jakele sellaisia rahoja ympäriinsä!

Ja se prosenttilaskutaito! Ota se nyt jo vihdoin haltuun.

Vierailija
26/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikanaan kävin läpi samaa, ja ressasin samoista asioista. Velkaa oli vähän alle 50 tuhatta.

En saanut yhdistelylainaa mistään, vaikka oli maksukykyä, joten päätin päästää kaiken ulosottoon.

Se oli elämäni paras päätös, ressaaminen loppui.

Ja mitä tuohon työnantajaan tulee, jos teillä on iso firma ja palkanlaskenta erikseen, niin tuskin saa tietää ELLEI mene itse sitten tutkimaan palkkanauhojasi. (Jos vaan hänellä on niihin pääsy)

Itseäni hävetti myös velkaantuminen ja ulosotto, mutta oikeasti, tämä on yleinen ongelma ja mitä sitten vaikka kaikki tietää? Kun olet tehnyt yllämainitut asiat, huomaat oikeasti kuinka ”tyhmää” se oli ressata tuollaisista asioista. Been there done that. Virheistä oppii. Tsemppiä.

Kiitos paljon. Tuhannesti sydämiä sulle ja kaikkea hyvää. Tätä minäkin odotan. Palkanlaskenta on erillään ja aion sen ulosottoon ilmoittaa heti, jos niin kerran käy. Oot ihana ja sait mulle hyvän mielen. Tähän on nyt mentävä varmaan mutta se helpottaa ja silti jää rahaa joka kuu ja maksan velkojani. Pärjään siis kyllä:) >3. t. ap.

Vierailija
27/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt lähdet perimään velkoja, joko itse tai perintätoimiston kautta.

Vierailija
28/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aikanaan kävin läpi samaa, ja ressasin samoista asioista. Velkaa oli vähän alle 50 tuhatta.

En saanut yhdistelylainaa mistään, vaikka oli maksukykyä, joten päätin päästää kaiken ulosottoon.

Se oli elämäni paras päätös, ressaaminen loppui.

Ja mitä tuohon työnantajaan tulee, jos teillä on iso firma ja palkanlaskenta erikseen, niin tuskin saa tietää ELLEI mene itse sitten tutkimaan palkkanauhojasi. (Jos vaan hänellä on niihin pääsy)

Itseäni hävetti myös velkaantuminen ja ulosotto, mutta oikeasti, tämä on yleinen ongelma ja mitä sitten vaikka kaikki tietää? Kun olet tehnyt yllämainitut asiat, huomaat oikeasti kuinka ”tyhmää” se oli ressata tuollaisista asioista. Been there done that. Virheistä oppii. Tsemppiä.

Kiitos paljon. Tuhannesti sydämiä sulle ja kaikkea hyvää. Tätä minäkin odotan. Palkanlaskenta on erillään ja aion sen ulosottoon ilmoittaa heti, jos niin kerran käy. Oot ihana ja sait mulle hyvän mielen. Tähän on nyt mentävä varmaan mutta se helpottaa ja silti jää rahaa joka kuu ja maksan velkojani. Pärjään siis kyllä:) >3. t. ap.

Hyvä jos oli apua! Tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. Kyllä ne asiat siitä järjestyy ajan kanssa :)

Vierailija
29/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkintä ulosottorekisterissä vaikuttaa vuokra-asunnon saantiin ja jotkut työpaikat/työtehtävät on täysin suljettu pois jos henkilöllä on merkintä rekisterissä. En antaisi velkojen mennä ulosottoon. Voitko neuvotella velkojien kanssa maksusuunnitelmasta? Ja lähde nyt hyvä ihminen perimään niitä rahoja, joita ei ole lahjaksi annettu.

Vierailija
30/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan 50 000 euron edestä? Mikään ei havahduttanut sinua aiemmin? Eikö niistä läheisistä olisi nyt jeesimään ja takaamaan yhdistelylainaasi?

Vierailija
31/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lainannut rahat eteenpäin, pyydä kunnallisesta oikeusavusta maksutonta tukea kuinka voisit niistä edes osan saada takaisin perimällä. Joku lainakirja pitää kuitenkin löytyä rahoista. Tai jos sua on kusetettu, auttaa kunnallinen oikeusapu myös tekemään rikosilmoituksen ja haet vahingonkorvausta.

Vierailija
32/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö pistämään tähän ketjuun ne seitsemän lainaasi pääomineen, korkoineen ja kuluineen sekä minimierineen? Myös tieto jos jonkun lainan erää ei voi itse nostaa.

Kerron missä järjestyksessä nuo kannattaa maksaa ja miksi. Tai sitten että matka on ulosottoon...

Vierailija
33/37 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta lainasta menee kuluja, joten pienimmät kannattaa joskus maksaa ensin pois.

Jos jollain lainalla on muita isompi korko, niin myös se on hyvä ehdokas ensimmäiseksi maksettavaksi.

Suurilla minimilyhennyksillä olevat luotot kannattaa myös nostaa kärkeen, sillä haluat maksaa yhtä lainaa kerrallaan pois ja muista vain korkoja.

Vierailija
34/37 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tilanteessa, jossa ei ole mahdollista saada yhdistelylainaa koko nykyiselle velkasummalle, mutta osalle on, kannattaa tutkia se, mitkä ovat todellisen vuosikorkoprosentin suhteen kalleimmat lainat ja sitten maksaa ne yhdistelylainalla pois. Halvempia lainoja sitten maksaa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai jos se onnistuu ja sille on tarve, niin neuvottelemalle niille uuden maksuohjelman velkojan kanssa.

Varsinkin kulutusluotoilla ja sen tyyppisillä muilla lainoilla voi olla todella isoja eroja korkojen suhteen vaikka lainasumma jne. olisi sama, joten vaikka ei pystyisi yhdistämään kaikkia lainoja, niin voi jo kaikista kalleimmat yhdistämällä mahdollisesti saada oman taloustilanteen paljon paremmin hallittavaksi.

Takuusäätiön järjestelylaina (https://www.takuusaatio.fi/palvelut-ja-materiaalit/takuusaation-takaus/) on toki vähän erityistapaus sen suhteen, miten sen saamista voi edesauttaa, mutta muuten esimerkiksi nämä näkökulmat voivat olla hyödyllisiä, jos tuntuu, että yhdistelylaina pitäisi saada, mutta sitä ei kuitenkaan myönnetä: https://budjetti.fi/miksi-en-saa-yhdistelylainaa/

Vierailija
35/37 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvonta ja takuusäätiö ? Oletko jo niistä kysynyt? Sinuna myös lyhentäisin kaikella liikennevällä rahalla yhtä lainaa enemmän pois per kuu. 

Vierailija
36/37 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka palkanlaskenta on ulkoistettu, jonkun firmasta pitää tilittää ne rahat ulosottoon. Siinä vaiheessa työnantaja voi saada tiedon ulosotosta.

Vierailija
37/37 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkälaisia lainoja sulla on ja mistä otettu, mutta jos mahdollista, maksat minimin kaikista muista (ja käytät lyhennysvapaat ja -kuukaudet) ja maksat pienimmän pois ensin. Sitten siirryt seuraavaan jne. Toi 1400 kuussa ylimääräistä on kuitenkin ihan kelpo summa. Jos kerran asut yksin, voit helposti köyhäillä hetken ja keskittyä lainojen maksamiseen. Kun saat pari pienintä pois, niin sekin helpottaa jo kummasti. En itse päästäisi ulosottoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi