Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee miehen koiraan. Koiraihmiset neuvokaa.

Vierailija
25.06.2019 |

Miehelläni on koira, sellainen pikkuräkyttäjä rodultaan. Oli jo ennen kuin alettiin seurustelemaan, nyt ollaan jo naimisissakin ja koira on kahdeksan vuotias. Hyväksyin koiran kyllä ja ensimmäiset vuodet meni ihan hyvin. Nyt kuitenkin puoli vuotta sitten jouduin siirtymään tekemään pääasiassa etätyötä, ja siksi olen melkein kaikki päivät kotona tekemässä töitä (työssä on paljon videoneuvotteluita ja sellaista eli ei voi tehdä missään kahvilassa). Mies on päivät työpaikallaan ja tekee aika pitkiä työpäiviä. Se koira on tietenkin päivät kotona. Ja räkyttää jokaiseen rapun ääneen (ilmeisesti tuo rotu tekee niin). Ja yrittää koko ajan seurata kannoillani ja inisee jaloissani. Kun laitan työhuoneen oven kiinni niin inisee oven takana. Jos laitan koiran vessaan pariksi tunniksi oven taakse niin inisee siellä ja kostaa rikkomalla jotain tai pissaamalla. Kun menen itse vessaan niin ensin pitää siivota ne kostolätäköt vaikka työpäivä on kesken.

En kestä enää sitä koiraa, hermot menee aivan. Työni on vaativaa ja stressaavaa ja pitäisi saada keskittyä siihen. En kestä sitä jaloissa pyörimistä ja jatkuvaa ininää ja räkytystä. Mies kyllä ulkoiluttaa sen kolme kertaa päivässä mutta koska on pitkät päivät pois niin ei ole viihdyttämässä sitä koiraansa. Hermot menee mieheenkin jo kun on tuollaisen koiran hankkinut eikä sitten kouluta sitä (en tiedä voiko tuollaista ininää edes kouluttaa pois).

Neuvokaa joku koirista ymmärtävä mitä teen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kun se on vinkumatta,annat namin ja taputa että hyvä koira!

Opeta sille "vahdi" ja anna joku lelu tms että vahtii,ja kun vahtii,anna nami.

Vierailija
2/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan sulje sitä vessaan!! Ihme että pissii sinne, raukka parka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt ainakaan sulje sitä vessaan!! Ihme että pissii sinne, raukka parka.

Meillä on iso vessa, johon laitan sille tietenkin vesikupin, peiton aluseksi ja jonkun lelun ja herkkupalan eli en mihinkään pikkukoppiin kovalle lattialle sitä sulje. Ap

Vierailija
4/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sinun ratkaistavissasi, vaan miehesi. Et voi alkaa kuluttamaan aikaasi toisen koiran kouluttamiseen. Miehen olisi järkevä vuokrata sinulle työhuone jostain läheltä, koska ei pysty tarjoamaan sinulle työrauhaa omassa kodissasi.

Vierailija
5/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaminen ois yks asia, mutta ois varmaan kannattanu alottaa vuosia sitten.

Naapuriparat jos se huutaa siellä 24/7 kaikille äänille.

Yksinoloon, siellä vessassakin, pitäis totuttaa vähän kerrallaan ja palkita siitä eikä vaan heittää sinne ja toivoa, että osaa olla (kun ei selvästi ole tottunut eristämiseen).

Vierailija
6/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraparka. Sillä on selvästi paha olo. Onneksi se on jo 8-vuotias eikä välttämättä elä enää monta vuotta.

Koira ei kosta, se ei osaa kostaa. Sinäkin tekisit hädissäsi lattialle lätäköitä, jos joutuisit kemikaalinhajuiseen pikkukoppiin tuntikausiksi ja hajuaistisi olisi yhtä tarkka kuin koiralla.

Puhu miehesi kanssa siitä, miten koiran elämän saisi paremmaksi. Silloin, kun koira on sinun seurassasi, on sinun tehtäväsi kouluttaa sitä ja pitää siitä huolta. On aktivointileluja ynnä muuta, joka voi auttaa. Löydät kyllä neuvot, jos vain viitsit etsiä,

En minäkään pidä räkyttävistä pikkukoirista, mutta olen sitä mieltä, että kun sellaisen ottaa riesakseen, siitä on huolehdittava hyvin.

Vierailija
7/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä näkee, että et koirista ymmärrä mitään. Ei se koiran pissa vessassa mitään kostamista ole ja rikkominenkin liittyy kyllä ihan muuhun kuin koiran ilkeyteen tai "kostamiseen". Vanhakin koira oppii temppuja, mutta ihmettelen kyllä että miten naapurit eivät ole valittaneet koiran haukkumisesta. Koira pitää totuttaa yksinoloon niin että ei hauku käytävään ja tietysti sen jo pitäisi riittää sinunkin rauhasi kannalta. Yleensä koirat kyllä nukkuvat päivät joten jos vain vietät aikaasi koneella niin koirankin kyllä pitäisi rauhoittua nukkumaan. Koiria opetetaan tietysti palkitsemalla ja palkitseminen pitää tehdä heti kun oikea reagointi saadaan aikaan. Rangaistuksia ei käytetä ja jos koira tekee väärin niin huomio pitää kiinnittää muuhun ja yrittää saada tekemään koira oikein. Esimerkkinä voidaan mainita, että jos koira alkaa vaikka haukkua äänekkäästi niin sinun ei kannata alkaa karjumaan naama punaisena HILJAA!!!! koska koira tulkitsee joko sinut uhkaavaksi tai ainakin tilanteen uhkaavaksi ts. ne rapun äänet koska sinäkin huudat.

Vierailija
8/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koira ei tule oppimaan tavoille enää tuossa iässä, olen 100% varma. Minulla on ollut kymmeniä koiria.

Vaihtoehtosi on:

1) Kestä

2) Eroa

3) Koira piikille

Vierailija
9/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole sinun ratkaistavissasi, vaan miehesi. Et voi alkaa kuluttamaan aikaasi toisen koiran kouluttamiseen. Miehen olisi järkevä vuokrata sinulle työhuone jostain läheltä, koska ei pysty tarjoamaan sinulle työrauhaa omassa kodissasi.

Mies on tosiaan pitkät päivät töissä eli ei ehdi olla sen koiransa kanssa niin paljon kuin minun mielestä pitäisi. Kai se koira muutakin seuraa tarvii kuin ne kolme lenkkiä? Ja mies sanoo, että koira on niin vanha että ei se enää opi ja ininä on joku ominaisuus josta ei saa opetettua pois. Itse en ymmärrä paljoa koirista mutta ihan pidän koirista kyllä. Tuntuu vain aika hölmöltä jos mies joutuu maksamaan kovan työhuonevuokran minulle kun kuitenkin teen palkkatyötä ja työnantajani lakkautti ison osan meidän toimistotiloista niin siksi meistä suuri osa siirtyi kotiin etätöihin. Ap

Vierailija
10/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta koiraa ei pitäisi jättää yksin koko päiväksi. Kyseenalaistaisin sen, miksi mies on ylipäätään koiran ottanut, jos itse tekee pitkiä työpäiviä, niin että koira joutuu olemaan yksin. Koira on sen verran vaativa eläin, ettei todellakaan sovi perheeseen, jossa sen kanssa ollaan vain iltaisin muutama tunti.

Vierailija
11/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraparka. Sillä on selvästi paha olo. Onneksi se on jo 8-vuotias eikä välttämättä elä enää monta vuotta.

Koira ei kosta, se ei osaa kostaa. Sinäkin tekisit hädissäsi lattialle lätäköitä, jos joutuisit kemikaalinhajuiseen pikkukoppiin tuntikausiksi ja hajuaistisi olisi yhtä tarkka kuin koiralla.

Puhu miehesi kanssa siitä, miten koiran elämän saisi paremmaksi. Silloin, kun koira on sinun seurassasi, on sinun tehtäväsi kouluttaa sitä ja pitää siitä huolta. On aktivointileluja ynnä muuta, joka voi auttaa. Löydät kyllä neuvot, jos vain viitsit etsiä,

En minäkään pidä räkyttävistä pikkukoirista, mutta olen sitä mieltä, että kun sellaisen ottaa riesakseen, siitä on huolehdittava hyvin.

Teen kotona töitä päivät. Työni on vaativaa, kiireistä ja stressaavaa ja olen koko päivän kiinni siinä työssä. En ole kotona siksi että voisin kouluttaa sitä koiraa tai viettää sen kanssa aikaa. Olen kotona päivät ihan vain sen palkkatyöni vuoksi. Jos alkaisin viettämään työpäiväni koiran kanssa leikkien saisin potkut! Ap

Vierailija
12/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa neuvoa, mutta koiraa ei pitäisi jättää yksin koko päiväksi. Kyseenalaistaisin sen, miksi mies on ylipäätään koiran ottanut, jos itse tekee pitkiä työpäiviä, niin että koira joutuu olemaan yksin. Koira on sen verran vaativa eläin, ettei todellakaan sovi perheeseen, jossa sen kanssa ollaan vain iltaisin muutama tunti.

Mies on ottanut sen koiran kahdeksan vuotta sitten ollessaan ihan toisenlaisessa työpaikassa (teki silloin lyhyttä päivää ja koira oli paljon päivällä myös miehen äidillä mutta miehen äiti ei enää elä eli sitä päivähoitopaikkaa ei enää ole). Ap

Vierailija
13/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kotona töitä päivät. Työni on vaativaa, kiireistä ja stressaavaa ja olen koko päivän kiinni siinä työssä. En ole kotona siksi että voisin kouluttaa sitä koiraa tai viettää sen kanssa aikaa. Olen kotona päivät ihan vain sen palkkatyöni vuoksi. Jos alkaisin viettämään työpäiväni koiran kanssa leikkien saisin potkut! Ap

Alkaa mennä jo trollin puolelle. Et osaa kouluttaa koiraa, etkä etsiä rauhallista paikkaa tehdä töitä, mutta osaat kuitenkin stressata ja tehdä vaativaa työtä.

Vierailija
14/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että työnantajan kuuluisi järjestää sinulle työtila, sillä työnantaja ei voi määrätä työntekijää työskentelemään kotonaan:

https://tilisanomat.fi/henkilostohallinto/tyontekopaikka-tyosopimuksen-…

Vierailija
15/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle ongelmasta. Vaadi että mies ratkaisee asian jollain tavalla. Voisiko mies palkata koiralle osaksi päivää hoitajan, joka ulkoiluttaisi sitä? Veisi koirapuistoon jne.. (Joku opiskelija, työtön, yms.?) Miehen pitää jollain tavalla kouluttaa sitä pois haukkumisesta jos vanha koiraa enää uusia temppuja oppii.

Sinä voit sitten suunnitella hankalat työsi siihen kun koira on "hoidossa".  Muina aikoina jos koira inisee, anna sille edes 10 minuuttia aikaa. Koira on laumaeläin, sinä olet osa sen laumaa.

Vierailija
16/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Kauhistuttaa aina kun ihmiset joilla ei ole mitään edellytyksiä pitää hyvää huolta koirasta hankkii sen silti ajattelematta. Kuulee esim. jonkun puolitutun sanovan jotain tyyliin "Joo vaimo on kinunnut koiraa jo kauan, en kyllä tiiä, ajatuskin siitä että talvella pitää herää ennen töihin menoa sitä viemään ulos vituttaa! Noh katotaan..."

--- 1 päivä myöhemmin ---

"Noniin nyt meille on tulossa eka pentu! Perhe on innoissaan!"

Voi herramunjee...

- Monta koiraa omistanut

Vierailija
17/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä päiviä miehesi tekee/kuinka kauan koiran täytyt pidätellä päivällä?

Onko teillä esim kongia? Sinne nameja niin koira saa jotain tekemistä eikä tarvitse vaan odotella. Leikitäänkö koiran kanssa muuten tai harrastetaanko sen kanssa jotain? Jos sen elämä on hyvin passiivista niin varmasti kehittelee itselleen tekemistä, esim rapun äänien haukkumisen. Kuinka reagoit kun koira inisee tai tulee häiritsemään sua? Mun koira käy välillä testaamassa haluaisinko nyt leikkiä sen kanssa mutta jos sitä ei huomioi niin jättää kyllä pian rauhaan.

Koira ei pissaa vessaan kostaakseen eikä se halua aiheuttaa sulle pahaa mieltä käytöksellään. Vessaan sulkeminen ei kuulosta hyvältä idealta koska koira ei selvästi osaa olla yksin.

Vierailija
18/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että työnantajan kuuluisi järjestää sinulle työtila, sillä työnantaja ei voi määrätä työntekijää työskentelemään kotonaan:

https://tilisanomat.fi/henkilostohallinto/tyontekopaikka-tyosopimuksen-…

Työnantaja kysyi ketkä haluavat siirtyä pääasiassa etätyöhön kotiin ja halukkaat sitten tekivät siitä sopimuksen. Itse nimenomaan halusin siirtyä tähän etätyöhommaan, koska olin aina haaveillut voida tehdä kotoa töitä ja muutenkin saan aikaiseksi enemmän muualla kuin avokonttorissa. Eli ei minua eikä muitakaan meillä ole määrätty vaan halukkaiden kanssa asia sovittiin osana firman säästöohjelmaa. Muutamat eivät halunneet ja he ovat siellä toimistossa. Mutta en voi enää muuttaa tuota sopimusta selittäen pomolle jotain typerää mieheni inisevästä koirasta. Ap

Vierailija
19/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa.ska tilanne, en keksi muuta ratkaisua kuin että muutat pois. En itse jaksa räkyttäviä koiria minuuttiakaan, en pidä kyllä koirista kauheasti muutenkaan.

Mutta yhden asian haluan sinulle teroittaa, kuten pari muutakin tässä ketjussa on jo tehnyt: koira ei kosta kun se tekee jotain mitä sinä pidät negatiivisena. Sen aivot eivät ole riittävän monimutkaiset ja isot niin monisyisten sosiaalisten ilmiöiden kelailuun kuin kosto. Lattialle pissaaminen ja tavaroiden rikkominen on merkki stressistä ja ahdistuksesta.

Kun tuon sisäistät, saatat päästä eroon edes osasta sitä patoumaa jonka nyt kohdistat koiraan, koska luulet sen vit-tuilevan sinulle tarkoituksella.

Vierailija
20/49 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen koiran rakko on pienen koiran rakko. Se on rajallinen.

Koira itkee jos suljet sen yksin toiseen huoneeseen. Koira on laumaeläin. Ilmeisesti koira vaatii sinulta huomiota ja on hieman ahdistunut kun ei saa huomiotasi.

Ylipäätään koiria ei tarvitsisi viihdyttää. Laumassa koirat tiedostavat milloin rentoudutaan eli ollaan vain ja milloin lähdetään ulos ja ollaan aktiiviisia. Jos mies on koko ajan kotona ollessaan koiran kimpussa, koira oppii että sisälläkin pelmutaan.

Meillä koirat telmii ulkona, sisällä rauhoitutaan. Sisälläkin voi hetken leikkiä mutta kun sanotaan niin sitten rauhoitutaan.  Koira tarvitsee paljon ulkoiluaikaa, eli peuhuaikaa. Ulkona nuuhkitaan, leikitään ja tuhlataan energiaa. Ikinä ei pitäisi rajoittaa koiran nuuhkimista, silloin koira käyttää aivojaan.

Anna sen koiran lojua jaloissasi, ja jos seuraa niin anna seurata. Koira rentoutuu kun huomaat että sinä rentoudut. Räksyttämiseen poisoppiminen on aika pitkä prosessi joka ei taida näin netitse neuvoten onnistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän