Vaihdevuosien tyhjennysvuoto - onko tämä normaalia?
Edellisistä kuukautisista on 7 kk aikaa ja nyt sitten tuli supermenkat. Mahdollisesti siis ns tyhjennysvuoto. Mutta huolestuttaa, kun verta tulee niin paljon. Kuukuppi täyttyy tunnissa ja välillä tulvii siinä ajassa ykikin. Tällaista on ollut nyt yli vuorokauden (menkat alkoi vähän rauhallisemmin). Kun kuupupin tilavuus on 30 ml ja vähintään sen verran tulee tunnissa, niin vuorokaudessa menetän (24h x 30 ml) 720 ml kuukautisverta. Mulla on taipumus anemiaan, mutta en tiedä tämänhetkistä hB:ta. Kauanko tällaista verenhukkaa ihminen kestää? Milloin pitää huolestua? Nyt on heikko olo ja päänsärkyä, otin Buranan.
N 51v
Kommentit (8)
Vaihdevuosi-iässä vuodon määrä voi vaihdella todella selvästi, silloin kun sitä tulee ollenkaan, mutta kuten edelläkin kommentoitiin, tuo kuullostaa jo niin hurjalta määrältä, että kannattaa varata gyneaika.
Ferritiiniryhmä (facebookissa) puhuu palturia?.
Vierailija kirjoitti:
Ferritiiniryhmä (facebookissa) puhuu palturia?.
Eli miten se liittyy tähän? Tai mitä he puhuvat?
Mietin vielä sitä gyneä, ei huvittaisi mennä, kattoo nyt jatkuuko tää samanlaisena vielä huomenna.
Ap
Mikä on tyhjennysvuoto? :(
t. 55 v. eikä oireita
Vierailija kirjoitti:
t. 55 v. eikä oireita
Luin ostain, että vaihdevuosissa on tyypillistä, että kun hormonituotanto vähenee ja kuukautiset ensin loppuu, niin sen loppumisen jälkeen vielä kuitenkin vähän tulee kohdun limakalvoa paksuntavia hormoneja pitemmän ajan kuluttua, kunne stulee ns tyhjennysvuoto, joka voi olla reilumpikin sitten. Mutta kovin niukasti löysin tästä infoa.
Ap.
Vaihdevuosioireet on yksilöllisiä. Syö nyt ainakin rautatabletteja. Ei se ikuisesti kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 55 v. eikä oireita
Luin ostain, että vaihdevuosissa on tyypillistä, että kun hormonituotanto vähenee ja kuukautiset ensin loppuu, niin sen loppumisen jälkeen vielä kuitenkin vähän tulee kohdun limakalvoa paksuntavia hormoneja pitemmän ajan kuluttua, kunne stulee ns tyhjennysvuoto, joka voi olla reilumpikin sitten. Mutta kovin niukasti löysin tästä infoa.
Ap.
Ahaa. Minä olen lukenut aika paljon kaikenlaista ja ihmetellyt, miksi minulla ei ole ainuttakaan vaihdevuosioiretta. Kaiken lukemani keskellä ei ole kertaakaan tullut vastaan tyhjennysvuoto. Ei kyllä kuulosta kivalta.
55 v. eikä oireita
No ei se kyllä normaaliin vuotoon taida mennnä... Gynelle vaan.
Mulla on nyt aloitettu hormonihoito ja tyhjennysvuoto on ollut teelusikallinen ja kesto päivän. Menkat ovat olleet poissa kohta vuoden