Miten työssäkäyvä pienituloinen voisi tienata lisää rahaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousujen myyminen. Tietääkö joku paljonko niistä saisi?
Riippuu kantajan iästä, ulkonäöstä ja statuksesta. Vanhan WT:n mummokalsareilla tuotto on miinusmerkkinen, mutta teinimissi voisi kääriä hyvät tulot.
ei vaan riippuu mainoksessa käytetyn kuvassa olevassa henkilöstä.
Mihin tarvit lisää rahaa? Jospa karsisit kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Minulla tulee jo satoja euroja kuukaudessa ihan riihikuivaa rahaa sijoituksista tilille.
Vuokra-asunnoista? Osingot maksetaan vain 1-2 krtaa vuodessa
Osingot maksetaan 1-12 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3- kerro lisää tästä sijoittamisesta. Paljon laitat siihen/kk? Tuon kahden duunin loukussa oleva yh.
Tuli mieleeni, että tuplat ovat kumpikin nyt kesätöissä ja se helpottaa toki meidän elämää. Olen vain tottunut paiskomaan, joten ei tunnu enää missään. Tilipäivänä voi ostaa jotain kivaa jopa itselle.
Passiiviset indeksirahastot lienee suosituin ja helpoin sijoitusmuoto osakesijoittamista suunnittelevalle ja monesti myös se kaikista tuottavin. Näihin siis sijoitetaan vaikkapa kuukausittan tietty summa, joka hajautetaan rahaston toimesta kymmenien/satojen eri yritysten osakkeisiin tietyllä painotuksella ja sijoitusten tuotto sijoitetaan automaattisesti takaisin rahastoon (kasvurahasto), jolloin saat korkoa-korolle ilmiön mukaisen tuoton. Rahaa saat siis vasta sitten, kun myyt rahasto-osuutesi, mikä taas riippuu omasta sijoitushorisontistasi. Yleensä kai jotain 5 - 50v. Veroseuraamuksia ei ole kuin vasta myyntivaiheessa.
Toinen vaihtoehto on sijoittaa osinkoa maksavien yritysten osakkeisiin, joista saat vuosittain tietyn summan pääomatuloja +osakkeiden mahdollinen arvonnousu. Näistä joudut maksamaan tietysti pääomaveron.
Muitakin sijoituskohteita toki on, mutta tässä nyt jotain lyhykäisyydessään.
Jotta ymmärtäisit miten järkevää sijoittaminen on, niin kokeileppa huviksesi millainen ero on makuuttaa rahoja tilillä 20v VS laittamalla rahat tuottamaan:
https://www.rikaserakko.com/p/korkoa-korolle-laskuri.html
t.eri
Paitsi indeksiRAHASTO sijoittaminen ei ole OSAKEsijoittamista...
Rahasto sijoittaa OSAKKEISIIN, mutta rahastosijoittaminen ei ole SUORAA osakesijoittamista. Ihan samalla tavalla ne rahastossa olevat osuudet tuottavat kuin suorat osakeomistukset, mutta toki haittana on se, ettet voi itse hallinnoida eri osakkeiden painotuksia tai myydä osakkeita joita et halua.
silti se on rahastosijoittamista . Aktiivisetkin rahastotkin (osa) sijoittavat osakkeisiin... Osakesijoittaminen on yksiselitteisesti suoraan osakkeisiin sijoittamista.
Saivartelua, kun lopputulema on se, että rahasi kuitenkin päätyvät mutkan kautta osakkeisiin, joista saat ihan saman tuoton (kuluttomista) kuin vastaavista suorista osakeomistuksista.
Kirppismyynnillä ja nettimyynnillä, mitä tahansa tavaraa. Valmista tuotteita kierrätysmateriaaleista, neulo, virkkaa, askartele, nikkaroi, leivo, osta ja myy, vanhat lelut, kirjat, pelit, vaatteet, huonekalut, entisöi, maalaa, tuunaa. Kyllä niistä plussalle jää, kun jaksaa nähdä vaivaa, muokata kirppispöytää parin viikon välein vähintään, laittaa uusia ilmoituksia jne. Työtä se vaatii ja aikaa, mutta hiljalleen säästetty potti kasvaa. Tori, huutonetti, vähänkäytetty, ebay, etsy mitä näitä nyt on. Kaikki käyttöön ja jokaisesta saa vähän ylimääräistä. Sitkeys on valttia, silloin kun kauppa ei käy, pitää tehdä enemmän töitä, laittaa enemmän tavaraa myyntiin, poistaa vanhoja, muokata ilmoituksia.
Rahastosäästäminen ja osakesijoittaminen ovat pääsääntöisesti eri lajeja.
Sekä riskin, tuotto-odotuksen että tuoton tyypin (suora osingonmaksu vs arvonnousu) puolesta. Toisessa on hajautus, toinen vaatii näkemystä.
LisäTULOJA etsivä hyötynee enemmän suorista sijoituksista. Kunhan sijoittaa vain sen, mikä on varaa hävitä.
Kerää pulloja, poimi mustikoita, leikkaa naapurin mummon nurmikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Minulla tulee jo satoja euroja kuukaudessa ihan riihikuivaa rahaa sijoituksista tilille.
Osingoista.
Osinkoja maksetaan tyypillisesti 1, 2, 4, tai 12 kertaa vuodessa. Ja sopivalla portfoliolla kuukausittain voi saada hyvinkin tuloja.
Ostan kirpparilta halvalla tuotteita. Myyn facekirpp pois voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Osingoista.
Osinkoja maksetaan tyypillisesti 1, 2, 4, tai 12 kertaa vuodessa. Ja sopivalla portfoliolla kuukausittain voi saada hyvinkin tuloja.
Minä saan joka kk tilille pääomatuloja lähinnä osinkoina. Huonoimpana tulee ennakonpidätysten jälkeen 50e, parhaina yli 1000e. Säännöllinen lisätulovirta antaa liikkumavaraa esim. töiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Miksi makuutat tuottoja tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Tupperware, Avon, Oriflame, Fitline, PartyLite, jne.
Niin tarkoitit varmaan että pitää perustaa tuollainen vastaava pyramidimyyntihuijausketju. Myyjäthän noissa ei tienaa mitään, vaan usein jää maksettavaa, kun ei koskaan saa tienattua aloituspakkausta jonka joutuu ostamaan.
Pikkuhousuja myymällä tyttöpuolinen kaverini tienas 500 e :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Miksi makuutat tuottoja tilillä?
Ei niitä makuutetakaan, ne hakeutuu sopiviin uusiin kohteisiin kuukausittain, jos ei elämiseen tarvitse. Joskus tarvitsee, yleensä ei.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousuja myymällä tyttöpuolinen kaverini tienas 500 e :D
Missä niitä pitäisi myydä?
maailman vanhin ammatti toimii aina ja tuntiliksa on siinä kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla.
Osingot maksetaan 1-12 kertaa vuodessa.
Mikään ei estä yritystä maksamasta osinkoa vaikka joka päivä. Suomalaiset pörssiyhtiöt kuitenkin pääosin maksaa kerran vuodessa. Tyypillisesti keväällä.
Paras keino pitkällä tähtäimellä on vetää vyötä nyt kireämmälle ja sijoittaa ylijäämä sellaisiin kohteisiin, joista saat suoraa tuottoa. Pikkuhiljaa nettotulot kasvavat ja n vuoden päästä voit ottaa rennommin. Kurinalaisuutta vaatii. Jos et pysty siihen ja rahalle on akuutti tarve, ota lainaa ja nauti hetkestä, krapula seuraa myöhemmin. Tai tee enemmän töitä tai vaihda parempipalkkaisiin hommiin. Siinä realistiset vaihtoehdot.