Lappeenranta vai Tampere? Olemme muuttamassa
Asumme Helsingissä ja suunnittelemme muuttoa. Hämmästyttää, että miksi Lappeenrannassa on niin paljon edullisemmat asunnot kuin Tampereella? Etäisyys Hesaan melko sama. Teemme paljon töitä kotoa käsin ja siksi muutto mahdollinen melkein minne vaan.
Lappeenranta houkuttaa, mutta onko siinä jotain riskejä.
Kommentit (28)
Lappeenranta tietenkin. En ymmärrä, mitä riskejä tarkoitat.
t. lprläinen
Onko siinä jotain riskejä... Niinku mitä? Ainahan se on riskialtista muuttaa toiselle paikkakunnalle. Saako töitä, saako asunnon hyvältä alueelta jne.
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta tietenkin. En ymmärrä, mitä riskejä tarkoitat.
t. lprläinen
No mietin, että mikä koira on haudattuna tuohon, että asuntojen hinnat niin edullisia. Ap
Kierrä Tampere mahdollisimman kaukaa - tämän kaupungin tila on huono kaikin puolin. Henkinen ilmasto on karsea ja keskusta on niin täynnä nistejä, että hermot menee. Ihan viime vuosina tämä mennyt jotenkin ihan hulluun malliin koko kaupunki. Itsekin täältä kyllä lähden heti kun se on mahdollista mutta työt pitävät toistaiseksi täällä
Miksette muuta Mikkeliin? Siellä on aika paljon noiden kahden kaupungin hyviä puolia ja ei lähes lainkaan niitä huonoja puolia kuten nistejä ja rikollisia. Kaunis ja rauhallinen kaupunki, jossa kuitenkin on elämää ja matka pääkaupunkiseudulle työasioissa ihan kohtuullinen.
Yleisesti ottaen Tamperetta pidetään elinvoimaisempana. Hieman pidemmällä aikavälillä Lappeenrannan talousalueen väkiluku alkaa laskemaan, Tampereen ei. Itse menisin Tampereelle.
Tampereen seutu kasvaa -> asunnon arvo ei laske. Lappeenrannassa päinvastoin.
Kai ymmärrät, että Tampereella on kalliimpaa, koska paljon isompi kaupunki mahdollisuuksineen ja työpaikkoineen. Tosin menee pari vuotta ennenkuin kaupunki alkaa olla valmis keskusta-alueeltaan, koska kaikki nää projektit, ratikka ja areenat.
Itse tykkäsin Lappeenrannasta. Kiva pikkukaupunki ainakin kesällä. T:tamperelainen
Tampere kasvaa nopeiten, mutta tällä hetkellä aika kaaos. Mitä haluat tulevalta?
En haluaisi asua noin lähellä venäjää.
Tampere on kehittyvä kaupunki, siksi asunnotkin kalliita. Lappeenranta ei ole niin vetovoimainen.
Itse muuttaisin Tampereelle, jos noista pitäisi valita.
Lappeenrantakin on sinänsä elinvoimainen kaupunki, yliopisto ja kaikki. Ihan kiva paikka ja nätti, Tamperetta rauhallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Kierrä Tampere mahdollisimman kaukaa - tämän kaupungin tila on huono kaikin puolin. Henkinen ilmasto on karsea ja keskusta on niin täynnä nistejä, että hermot menee. Ihan viime vuosina tämä mennyt jotenkin ihan hulluun malliin koko kaupunki. Itsekin täältä kyllä lähden heti kun se on mahdollista mutta työt pitävät toistaiseksi täällä
Erikoinen näkemyksesi saa miettimään että mitä töitä oikein teet? lakaiset katuja siellä keskustassa viikonloppuisin?
Itse olen koko ikäni asunut Treella, enkä ole koskaan nisteihin törmännyt. Ainut mikä häiritsee tilapäisesti on tämä ratikkatyömaa, jota pitää vielä hetki kestää.
Hei 6, Mikkeli on aivan täynnä nistejä :(
No et kyllä asu Helsingissä jos sanot Hesa. Vissiin siinä kupeessa, Porvoossa, asut?
Vierailija kirjoitti:
Tampere: https://yle.fi/uutiset/3-10655042
Nythän ollaan tekemässä investointeja, jotta pienemmätkin kaupunkiseudut saadaan pysymään asuttuina. Mahdollinen ratayhteys Porvoon kautta Kouvolaan lyhentää Lappeenrannan matkaa Helsinkiin ja tuonee alueelle uusia mahdollisuuksia.
Tambere.