Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Rinne & co aikoo nostaa työllisyysasteen 75 prosenttiin osatyökykyiset työllistämällä

Vierailija
24.06.2019 |

Eikö SDP enää ole köyhimpien ja sairaiden puolustajia? Osatyökykyiset töihin ja pitää ne siellä mahdollisimman pitkään. Kuin kyse olisi työntekijän omasta päätöksestä ja siitä, että saa työpaikan ja sen vielä pitää.
Autoilu, asuminen, tupakointi etunenässä. Kuinka tässä näin pääsi käymään?
Minusta tuo hallitus ei toteuta yhdenkään hallituspuolueen mukaista politiikkaa, poikkeuksena tietysti rkp.
Onneton sillisalaatti ja ostovoima nousee kohisten, no rikkaimmilla.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa aktiivimallin leikkuri tuntuu inhimilliseltä näiden suunnitelmien rinnalla.

Vierailija
2/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hallitus on torso, se piti harsia kokoon eu-puheenjohtajakautta varten. Ihme sinänsä, miten demarit kehtaa

kääntää kelkkansa noin totaalisesti.

Mutta muistakaa, koko muuta maailmaa pitää suojella ja auttaa. Siitä ei tingitä piiruakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä ihan hyvä juttu jos se tarkoittaa esim. palkkatukea. Olen kroonisesti sairas mutta jaksaisin hyvin työskennellä esim. 4 tuntia per päivä.

Vierailija
4/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa? Kuka on osatyökykyinen? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
5/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa? Kuka on osatyökykyinen? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Esim. hallituksen jäsenet ovat osatyökykyisiä. Osaavat tehdä oikeita töitä vain pieneksi osaksi.

Vierailija
6/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuolla lupiineja kitkettävänä. 9e päivässä tienaamaan tuhannet suomalaiset niin johan lähtee luvut nousuun. Ja päästään lupiineista eroon.

Vierailija
7/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun mielestä ihan hyvä juttu jos se tarkoittaa esim. palkkatukea. Olen kroonisesti sairas mutta jaksaisin hyvin työskennellä esim. 4 tuntia per päivä.

Sama täällä. Pystyisin myös tekemään silloin tällöin osa-aikaisesti töitä. Saisi hieman säästöjäkin minimieläkkeen lisäksi.

Vierailija
8/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt pääsisi tästä aktiivimalli siirrosta pois. Mikä ihme se on kun ei käsitetä ettei kaikkia ihan oikeesti kiinnosta mitään pska hommia painaa ja elämäänsä sillä kuluttaa? Pyörikää siinä oravanpyörässä ketkä haluaa, minua ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
9/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan normaalissa työsuhteessa mutta olen kyllä ajatellut että jos yhdeksän euroa maksettaisiin päivässä niin kyllä se työnjälki ja tahti olisi myös juuri sitä mitä sillä rahalla saa. Kuvitteleeko ne että joku hymyssä suin tekee oikeasti hommia tuolla korvauksella?

Vierailija
10/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan normaalissa työsuhteessa mutta olen kyllä ajatellut että jos yhdeksän euroa maksettaisiin päivässä niin kyllä se työnjälki ja tahti olisi myös juuri sitä mitä sillä rahalla saa. Kuvitteleeko ne että joku hymyssä suin tekee oikeasti hommia tuolla korvauksella?

Minä tekisin.

Vierailija
11/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan laiskuriloiset taas heräsivät. Kovaa kritiikkiä, vaikka ei ole mitään tietoa, mistä on kysymys. Asia koskee palkkatukea, jos työllistetään vajaatyökykyinen joka todella kovasti haluaa töihin, esim. kommentti numero 3.

Vierailija
12/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa aktiivimallin leikkuri tuntuu inhimilliseltä näiden suunnitelmien rinnalla.

Millä perusteella? Moni osatyökykyinen haluaa töihin. Voisi tehdä töitä silloin kuin jaksaisi ja pystyisi esim. sairaseläkkeen lisäksi.

Vierailija
13/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen :) Niin odottanut tätä. Toivoisin löytäväni osa-aikaisen työpaikan.

Vierailija
14/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli uutta tietoa että talouskasvu onkin hyytynyt luultua nopeammin Suomessa ja Antin tavoite 60000 uudesta työpaikasta valuu yhä vaikeammin tavoitettavaksi. Pian aletaan lyömään pöytään entistäkin kovempia keinoja (paitsi se ainoa joka toimisi, eli verojen alentaminen ja yritysten kannustaminen rekrytoimaan lisää väkeä).

Vierailija
15/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nehän aloitti palkkaamalla kakkosketjun tyypit avustaviin tehtäviin, mikä lisäsi kulupuolta vaalikauden aikana vaatimattomat 12 miljoonaa edelliseen hallitukseen verrattuna. Yhtään mitään järkevää ei tuollakaan rahalla olisi voitu saada aikaan, vaan poliittiset suojatyöpaikat olivat ainoa mahdollinen kohde.

Ihan vitsi koko hallitus, tavoitteet täysin epärealistisia keinoihin nähden.

Vierailija
16/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki 100% palkka+ sivukulut, ihmeesti tulee osatyökykyisille työpaikkoja. Kallista, mutta työllisyysaste nousee.

Vierailija
17/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahat palkkatukeen?

Vierailija
18/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän yrittää. Itse en alistu mistään hinnasta porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.

Vierailija
19/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. (osa)työkyvyttömyyseläkeläiset, sairauslomalla tai (osa)sairauspäivärahalla olevat.

Vierailija
20/45 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästäkin huomaa, ettei ole mitään väliä äänestääkö eduskuntaan oikeistolaisia vai vasemmistolaisia. Samaa paskaa joka tapauksessa. Ihmisoikeuksia ja yksilön vapautta ei kunnioiteta, vaan yritetään kaikenlaisilla pakkotoimenpiteillä kyykyttää ja pakottaaa ihmisiä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän