Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutaman päivän kaupunkikohde Euroopassa?

Vierailija
24.06.2019 |

Vanhemmat ja teinit 15v ja 17v. Oisko Kööpenhamina? Vai Praha, Wien tai joku muu? Antakaa vinkkejä kiitos.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoo, ehdottomasti

Muutamassa päivässä ei ehdi paljon mitään.

No just, joo. Tuolla perusteella on parasta olla ikinä menemättä yhtään mihinkään. ”Kun ei muutamassa päivässä ehdi paljon mitään.”

Ei kai sitä tarkoitus ole lomareissulla koluta kokonaista kaupunkia läpikotaisin?

Minusta on ihan järkevä kommentti. Vähän matkustanut ei ehkä hahmota, että Lontoon kokoisessa kaupungissa ei tosiaan kahdessa päivässä ehdi nähdä kuin ripauksen, koska siirtyminen paikasta toiseen kestää niin kauan. Ei varmaan ole tarkoitus viettää kahta päivää lentokenttäjunassa ja metrossa?

Kun valitsee muutaman aktiviteetin, jotka todella kiinnostaa, ja suunnittelee hieman, niin todellakin 2 päivää Lontoossa kannattaa. Esim. Päivä 1: aamu Tate Modernissa, illalla näytelmä. Päivä 2: aamu Luonnonhistoriallisessa museossa, illalla toinen näytelmä. Väliin voi mahduttaa puistossa kävelyä tms. (Mä käyn itse Lontoossa teatterien takia, joten mulle 2pv on helppo täyttää, voin käydä 2 näytelmää päivässä).

Vierailija
22/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdam, ehdottomasti.

Kävelet 5minuuttia asemalta Voyageriin.

Otat sängyn yläkerran makuusalista ja istut päivät alakerran coffeeshopissa jopo huulessa.

Menee muutama päivä ihan hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valenciassa käytiin viimeksi. 4 päivää airbnbssä, minä, mies ja lapset 12 ja 14v. Kaikki haluaisivat mennä uudestaan.

Vierailija
24/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova. Just sopiva muutaman päivän reissulle.

Vierailija
25/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Krakovalle. Tuon ikäiset lapsetkin voisi jo viedä Auschwitziinkin, sinne pääsee bussilla Krakovasta.

Vierailija
26/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha ja Dublin on kivoja. Itseäni kiinnostaisi Euroopassa myös Budapest. Kaikki tutut, jotka siellä ovat käyneet ovat tykänneet. Reykjavik olisi myös kiehtova, jos budjetilla ei ole väliä.

Vierailija
27/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suunnilleen tuonikäisten kanssa Lontoossa, Wienissä, Roomassa, Madridissa ja Lissabonissa. Kaikissa oli mukavasti nähtävää. Etelä-Eurooppaan en kuitenkaan menisi pahimpien helteiden ja turistiruuhkan aikana. Me olimme kolmessa viimeksi mainitussa kaupungissa hiihtolomalla.

Vierailija
28/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Berliini on tosi sopiva, kannattaa ottaa monien muiden suomi-turistien tavoin selvää, missä on lähin Lidl/Aldi, jotta pääsee nauttimaan siitä Berliininloman tärkemmäistä, eli halvasta viinasta.

Vierailija
29/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi, paljon nähtävää. Jos kiinnostusta riittää, voitte käydä myös Disneylandissa. Hieno paikka myös teineille/aikuisille!

Vierailija
30/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään erityisemmin innostunut Prahasta. Itäblokin leima edelleen tuntuu. En halua myöskään Budabestiin enkä lontoo rooma pariisi ketjuun. Mietin myös, että minne menisi.

Vierailija
31/31 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoo, ehdottomasti

Muutamassa päivässä ei ehdi paljon mitään.

No just, joo. Tuolla perusteella on parasta olla ikinä menemättä yhtään mihinkään. ”Kun ei muutamassa päivässä ehdi paljon mitään.”

Ei kai sitä tarkoitus ole lomareissulla koluta kokonaista kaupunkia läpikotaisin?

Minusta on ihan järkevä kommentti. Vähän matkustanut ei ehkä hahmota, että Lontoon kokoisessa kaupungissa ei tosiaan kahdessa päivässä ehdi nähdä kuin ripauksen, koska siirtyminen paikasta toiseen kestää niin kauan. Ei varmaan ole tarkoitus viettää kahta päivää lentokenttäjunassa ja metrossa?

Kun valitsee muutaman aktiviteetin, jotka todella kiinnostaa, ja suunnittelee hieman, niin todellakin 2 päivää Lontoossa kannattaa. Esim. Päivä 1: aamu Tate Modernissa, illalla näytelmä. Päivä 2: aamu Luonnonhistoriallisessa museossa, illalla toinen näytelmä. Väliin voi mahduttaa puistossa kävelyä tms. (Mä käyn itse Lontoossa teatterien takia, joten mulle 2pv on helppo täyttää, voin käydä 2 näytelmää päivässä).

Samaa mieltä! Me oltiin Lontoossa muistaakseni kolme yötä miehen kanssa, ja hyvin ehdittiin nähdä kaikenlaista, vaikka käytiin vielä kaupungin ulkopuolella Legolandissakin yhtenä päivänä. Tultiin lentokentälle varhain, sieltä junalla asemalle, jonka läheisyydessä hotelli oli. Päivä kiertelyä jalan nähtävyyksiä tölläämässä, taidemuseo ja teatteria, toisena päivänä Tower, London Bridge metroilua.

Ollaan tehty useita muutaman päivän reissuja, taktiikkana on ollut keskittyä kantakaupungin/vanhankaupungin nähtävyyksiin. Niissä nähtävyydet on usein jalankulkuetäisyydellä, eikä siirtymiin mene aikaa. Lisäksi kauneimmat alueet löytyy mielestäni sieltä.