Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä Turussa?

Vierailija
24.06.2019 |

Olen muutaman päivän siellä ensi kuussa. En ole koskaan käynyt turussa. Linna pitää nähdä, mutta mitä muuta siellä kannattaa kokea? Myös ruokavinkit kiinnostaa ja luonnonkohteet. Kulkeminenkin (en ole autolla ).

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta suosittelen vaikka Turun kauppahalli kierrosta ja sieltä löytyy aika paljon ruokaa jota saa edullisestikin. On aasialaistakin, sushia ym.

Ravintola Julinia kotiruuan ystäville myös hyvä, aivan kauppahallin vieressä ja lounastyylinen buffet toimii aina iltaan saakka.

Vierailija
22/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatorille kannattaa mennä ja tois pual Jokke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintå, Tårget, di Trevi ruokapaikkoina, tsekkaa listat netistä. Nooa on myös kiva, hienolla paikalla. Rantakertussa on hyvät pizzat. Sergios jokirannassa myös kiva. Jos pidät kadvisruuadya niin Pure tai Kuori.

Kävele jokirantaa pitkin, pysähdy välillä kahville tai drinkille. Luontokohteita ihan keskustan tuntumassa: Karariinankaakso ja Ruissalo (Ruissalossa myös kivoja kahviloita ym).

Turku on ihana! Erityisesti jokirannan kahviloissa ja terasseilla tulee sellainen Eurooppa-fiilis, mitä ei muualla Suomessa oikein ole.

Vierailija
24/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppatorille kannattaa mennä ja tois pual Jokke.

Kauppatori on tois pual. Se toinen puoli on täl pual.

Vierailija
25/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Luostarinmäen korttelimuseo TODELLA hieno paikka. n 200v vanhoja taloja lähes alkuperäisessä muodossaan. Varaudu viettämään täällä vähintään pari tuntia.

- Turun Tuomiokirkko ja sen museo. Mielettömän hieno rakennus, peräti harvinainen koko Suomen tasolla.

- Turun linna. Jos on historiasta kiinnostunut niin olet haltioitunut tässä paikassa, sen verran hieno paikka. Varaa ainakin +2h itse linnassa kiertelyyn, kahdessa tunnissakaan ei ehdi nähdä aivan kaikkea. Kävely keskustasta linnalle vie 45min-1h, joten kannattaa vaikka pyörä ottaa alle.

- Aboa Vetus museon rauniot pohjakerroksessa on hieno nähtävyys. Muilta osin tämä on pääasiassa modernin taiteen museo, eli suosittelen lähinnä noita raunioita pohjakerroksessa.

- Turun Taidemuseo on ihan hieno miljöö myös. Hienoja vanhoja teoksia, paljon modernia taidetta täälläkin (josta en itse välitä).

- Forum Marinum merimuseot on ihan kivoja jos olet kiinnostunut laivoista jne, mutta mielestäni tätäkin mielenkiintoisempia paikkoja on rannassa olevat 3 museovenettä joihin pääset kiertelemään (ainakin yksi näistä laivoista on nyt jossain muualla huollossa). Suosittelen näitä laivoja enemmän kuin merimuseota.

- Itse Aurajoen ranta on todella eurooppalaistuntuinen paikka, jos on hieno keli niin ei mikään ole hienompaa kuin istua pitkin joen vartta alkaen kirjastosillalta.

Tässä omat kokemukset ja kävin kaikissa näissä viikko sitten. Turun Linna on mielestäni hienoin nähtävyys koko Turussa ja matka Suomen historiaankin. Sinne ainakin.

Korttelimuseo on kylläkin Kuopiossa.

Vierailija
26/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Ars Nova on museokaksikosta kiinnostavampi. Mutta tietty molemmat kannattaa käydä, kun kerran samalla lipulla pääsee.

Vierailija
27/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Luostarinmäen korttelimuseo TODELLA hieno paikka. n 200v vanhoja taloja lähes alkuperäisessä muodossaan. Varaudu viettämään täällä vähintään pari tuntia.

- Turun Tuomiokirkko ja sen museo. Mielettömän hieno rakennus, peräti harvinainen koko Suomen tasolla.

- Turun linna. Jos on historiasta kiinnostunut niin olet haltioitunut tässä paikassa, sen verran hieno paikka. Varaa ainakin +2h itse linnassa kiertelyyn, kahdessa tunnissakaan ei ehdi nähdä aivan kaikkea. Kävely keskustasta linnalle vie 45min-1h, joten kannattaa vaikka pyörä ottaa alle.

- Aboa Vetus museon rauniot pohjakerroksessa on hieno nähtävyys. Muilta osin tämä on pääasiassa modernin taiteen museo, eli suosittelen lähinnä noita raunioita pohjakerroksessa.

- Turun Taidemuseo on ihan hieno miljöö myös. Hienoja vanhoja teoksia, paljon modernia taidetta täälläkin (josta en itse välitä).

- Forum Marinum merimuseot on ihan kivoja jos olet kiinnostunut laivoista jne, mutta mielestäni tätäkin mielenkiintoisempia paikkoja on rannassa olevat 3 museovenettä joihin pääset kiertelemään (ainakin yksi näistä laivoista on nyt jossain muualla huollossa). Suosittelen näitä laivoja enemmän kuin merimuseota.

- Itse Aurajoen ranta on todella eurooppalaistuntuinen paikka, jos on hieno keli niin ei mikään ole hienompaa kuin istua pitkin joen vartta alkaen kirjastosillalta.

Tässä omat kokemukset ja kävin kaikissa näissä viikko sitten. Turun Linna on mielestäni hienoin nähtävyys koko Turussa ja matka Suomen historiaankin. Sinne ainakin.

Korttelimuseo on kylläkin Kuopiossa.

Taitaa lähes joka kaupungissa olla korttelimuseo, mutta tuo kyseinen on Turussa.

Vierailija
28/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruputustuoli on ihan ehdottomasti koettava!

Vierailija
29/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Ars Nova on museokaksikosta kiinnostavampi. Mutta tietty molemmat kannattaa käydä, kun kerran samalla lipulla pääsee.

En kai sitten vain ymmärrä tuota Ars Novan modernia taidetta, kun itse en näe siinä mitään hienoa. Olen modernista taiteesta samaa mieltä kuin tämä journalisti: https://www.youtube.com/watch?v=8IoW7pA1-yc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä