APUA! Valvottu huumeseula ja mokailin nyt tosi pahasti :(
Eli mulla on ADHD, tästä johtuva vakava masennus ja paniikkihäiriö johon olen saamassa uutta lääkitystä. Nyt jostain kumman syystä lätkäisivät valvotun huumeseulan ennen kuin voin lääkkeitä saada. Mulla ei ole koskaan ollut huumekokeiluja eikä mitään merkintää mistään päihteiden väärinkäytöstä.
Ongelmani on tosiaan se, että kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta ja kaiken lisäksi vielä ujopissasta. Pystyn hädintuskin asioimaan julkisissa vessoissa ja silloinkin WC-tilan on oltava täysin tyhjä että onnistuu.
Mainitsin asiasta lääkärille, koska tämä on nyt aiheuttanut mulle aivan järjetöntä ahdistusta. Lääkäri varasi mulle ajan labraan ja totesi "Eipä tässä asiassa sun mielipide kauheasti vaikuta, se seula on nyt vaan tehtävä hyvällä tai pahalla."
Kuulemma mun vaihtoehto on pissiä purkkiin tai joudun pakkohoitoon. Onko tämä nyt ihan oikein?! Lääkkeet tarvitsen ehdottomasti, olen täysin toimintakyvytön ilman niitä. Mua kohdellaan kuin jotain päihdeongelmaista hullua, en ymmärrä. :( En edes ilmaissut pelkoani mitenkään ärsyttävästi, mainitsin vain ohimennen että hei tälläinen tilanne ahdistaa, että ei välttämättä heti onnistu.
Ja mitä tarkoittaa että näyte otetaan joko hyvällä tai pahalla? Jos pissa ei yksinkertaisesti tule, niin miten testi saadaan tehtyä väkisin?
Kommentit (42)
Kylläpä taas porvoossa tapahtuu. Ketään ei laiteta pakkohoitoon sen takia, että kieltäytyy huumeseulasta. Mielenterveyslaki ihan yksiselitteisesti ei mahdollista sellaista.
Parempi taustatutkimus seuraavaan provoon.
Siis anteeksi tarkoitin että miten saa katetroinnin?