Miksi niin monilla miehillä on täysin vääristynyt kuva itsestään?
Olen tavannut netin kautta monia, ja yksi asia, mikä miehiä on yhdistänyt, on ollut se että he todella kuvittelevat itsestään asioita, mitkä eivät ole totta.
Tässä muutamia esimerkkejä miesten omista sanoista ja perässä minun mietteeni:
Olen roteva - Ei ollut roteva, ihan normaaliharteinen
Minulla on matala ääni - Ei ollut matala, vaan hyvin tavallinen, ei kimeä muttei matalakaan
Olen miehekäs - Mies asui äitinsä luona, hän osasi vain rikkoa tavaroita, ei korjata mitään ja makasi kaiket päivät äitinsä passattavana
Minulla on isot pakarat - Pakarat olivat aivan lättänät
Näytän hieman Johnny Deppiltä - Mies näytti Mattiesko Hytöseltä
Että näin.
Mistähän johtuu, että miehillä on niin yläkanttiin vääristynyt kuva itsestään?
Kommentit (62)
Naisten kasvattamat miehet ovat oppineet naisilta valehtelemisen, ei kai siinä sen kummempaa syytä ole.
Minusta roteva on lihava, samallalailla kun naisen muodokas.
Onneksi pariuduin vielä sinä aikana jolloin se ulkonäkö näkyi ihan suoraan siinä tavatessa eikä tarvinnut yrittää kuvailla itseään netissä houkuttelevasti mutta kuitenkin liikaa kehumatta.
"Komeaksi haukuttu" on kaikista pahin ja latistaa heti kiinnostuksen. En myöskään ymmärrä iän valehtelua, siskoni meni tapaamaan 35v miestä ja paikalle tuli noin 50 v pappa joka sai raivarit kun sisko sanoi ettei ole kiinnostunut nekrofiliasta .D
Tuttua.... suuret on luulot. Vaatimattomasti itseään kuvaillut mies sen sijaan on osoittautunut monella tapaa ihan helmeksi. :)
Olen onnekas. Nimittäin liian montaa sammakkoa tapasin tätä ennen.. osa valehteli suunnilleen kaikesta mistä voi....
Liikunnallinen esim tarkoitti juurikin keskikehon rakennusta oluella ja roskaruualla... asuinpaikkaakaan ei kaikki muista oikein. Tai ikää.. tai sitä että hups kotona asuu vaimokin itseni lisäksi.
Sitten ihmetellään, että miksi miehillä on tyhjiä treffiprofiileita.
Vierailija kirjoitti:
Kun katukuvaa katsoo huomaa että 9-10 tason miehiä ei juurikaan näy. Erittäin harvassa siis!!
Totta mytta itse en edes haluaisi sen tasoista koska hän saisi koko ajan kehuja ym.naisilta.
Olisiko pitkään suhteeseen koko miehestä.
Otanta kattaa netistä seuraa hakevat säälittävät tyypit. Koskee molempia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää että että miksi tässäkin tämä aihe tarvitsee sukupuolittaa? En perustele, koska joku pahoittaa siiyä mielensä.
Siksi, koska naiset ja miehet toimivat eri tavoin.
Miehet eivät tee muuta kuin valehtelevat ja ilmeisesti vielä uskovat valheisiinsa. Naisilla on paljon oikeampi käsitys itsestään - tai todennäköisesti vielä huonompi, sen verran paljon nämä "komeat herrasmiehet" solvaavat naisia kaduilla, baareissa, treffisovelluksissa...
Vierailija kirjoitti:
Otanta kattaa netistä seuraa hakevat säälittävät tyypit. Koskee molempia sukupuolia.
Voi, voi. Kukapa nykyään enää etsisi seuraa muualta kuin netistä. Pokaileminen ei kuulu nykyiseen baarikulttuuriin, eikä sitä katsota hyvällä julkisilla paikoillakaan.
No nainen kun sanoo "olen kurvikas" tiedät sen että se on = olen lihava/ylipainoinen.
Kurvikas on tiimalasimainen vartalo, Vida Guerra on kurvikas. Opiskelkaa vähän kurvikkaan tarkoitus, ennen kuin lihavana väitette olevanne kurvikkaita.
Kyllä naiset ja miehet molemmat kuvailee itseään väärin. Parempi olla kuvailematta vaan antaa kuvilla näyttää millainen on.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kasvattamat miehet ovat oppineet naisilta valehtelemisen, ei kai siinä sen kummempaa syytä ole.
Eikös se kasvatusvastuu kuulu ihan isällekin? Vaikkei kasvatusvastuuta ottaiskaan, niin saahan ne lapset esimerkkiä kaikesta huolimatta, molemmilta vanhemmilta toki. Ympäristön vaikutusta ihmiseen ei kuitenkaan myöskään voi sivuuttaa.
Eiköhän nyt kaikkien kuitenkin pitäisi pyrkiä deittimarkkinoilla rehellisyyteen? Ja miksi vain yksi ihanne olisi oikea? Jos kuitenkin tulee elämässä toimeen ja on hyväluonteinen, luulisi senkin riittävän. Kaikilla on ne hyvät ja huonot puolet kuitenkin. Kun nämä ulkoiset vaatimuksetkin kai sitä valehtelua aiheuttaa, jos niitä kriteereitä ei täytä.
Miehet ja naiset kummatkin syyllistyy itsensä yliarviointiin. Mutta se on vain inhimillistä. Kukapa ei haluaisi herättää positiivista mielenkiintoa. Valitettavasti räikeät ylilyönnit paljastuu live-tapaamisessa ja näin on koko jutusta pohja pois.
Kunhan pysyy suht totuudessa eikä valehtele varsinkaan ikäänsä ja pituutta. Tietty sekin on tärkeää, että kertoo rehellisesti onko vapaa vai onko vielä suhteessa, onko lapsia yms. Luonne on ihmisessä kaikkein tärkein, mutta sehän paljastuu vasta sitten, kun ollaan enemmän tekemisissä.
Kannattaa nopeasti sopia live-tapaaminen, ettei ala elätellä mielessään aivan utopistista kuvaa toisesta ja päinvastoin. Kaikista kovimmat valehtelijat yrittävät aina siirtää tapaamista jollakin tekosyyllä. Jo siitä tietää, että ovat valehdelleet ja rankasti. Sellaiset kannattaa deletoida kylmästi eikä haaskata heihin aikaa ollenkaan.
Haha... Yksi nettideitti oli "timanginen seuramies" mutta sitä sai treffeillä jututtaa kuin ujoa ekaluokkalaista :D
Kannattaa kysyä kavereilta että mitä hyviä puolia minussa on, ja sitten lätkäistä ne siihen deitti-ilmoitukseen. Tulee ehkä realistisempaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
"Komeaksi haukuttu" on kaikista pahin ja latistaa heti kiinnostuksen. En myöskään ymmärrä iän valehtelua, siskoni meni tapaamaan 35v miestä ja paikalle tuli noin 50 v pappa joka sai raivarit kun sisko sanoi ettei ole kiinnostunut nekrofiliasta .D
Huh... Ihan noin törkeästi en uskaltaisi vieraalle ihmiselle sanoa, vaikka olisinkin harmistunut valehtelusta.
Matalan äänen voi selittää se, että ihminen ei ole kuullut omaa ääntään nauhalta. Itse ainakin kuulen oman ääneni todellista matalampana ja muutenkin kauniimpana (olen kyllä nainen, mutta eiköhän miehillä ole sama juttu).
Laitoin piruuttani yhdelle seksiseurasaitille rehellisen kuvauksen, muttta ilman mitään profiilikuvia: "olen nelivitonen lihakseton laihaläski mies, kapeat hartiat ja tuskin edes keskinkertaisesti varustettu. Mutta edes Lassiella ei ole niin livakka ja kestävä kieli kuin minulla..." (tässä vähän muutettuna)
Viisi päivää, viisi suoraa tarjousta seksiin 30-45 vuotiailta naisilta, tavallisilta ihan kivannäköisiltä _perheenäideiltä_/sinkkuäideiltä jotka eivät ole koskaan saaneet kielikutittelua riittävästi.
Kaikki varmistin ns aidoiksi tapauksiksi, joten ei olisi tarvinnut kuin käydä korjaamassa saalis. Ghostasin toki, kun itseäni alkoi jänistää joskin ajan myötä yhden yyhoon kohdalla saatan tehdä poikkeuksen...
mä kyl enempi luulen et mun juna meni että sillai. M46
Oliskohan ehkä kyse siitä että lähes kaikki naiset painottavat että miehen täytyy olla itsevarma. Jos naisen aikoo saada, niin ei mies profiilissaan eikä muutenkaan missään voi sanoa mitään minkä nainen voi tulkita huonoksi itsetunnoksi. Ja naisethan kyllä tulkitsee kaiken minkä pystyy mahdollisimman negatiivisesti. Valehtelemaan ei kuitenkaan kannata ruveta, mutta kannattaa mainita vain positiivisia asioita.