Yh-äidit jotka rakastuvat ja unohtavat lapsensa..
Elämä keskittyy jatkossa uuteen mieheen ja lapsi saa olla viikonloput ja arjetkin hoidossa jotta voi miehen kanssa nauttia elämästä.. sääliksi käy niitä lapsia..
Kommentit (22)
Ja missä sinun lapsesi on hoidossa? Jos isällään tai iso vanhemmillaan niin tilanne on ihan hyvä.
Kumma kun en tunne yhtään sellaista yh-äitiä. Kaikki tuntemani ovat erittäin huolehtivia äitejä lapsilleen. Minäkin olen uuden miehen kanssa naimisiin mennyt ex yh-äiti,, enkä ole missään kohtaa "unohtanut" lastani.
Sen sijaan tulee mieleen monta jätettyä miestä, jotka ovst unohtaneet lapsensa tavattuaan uuden naisen.
Vähän rajaa siis näihin naisvihaprovoihin.
kesäjuhlat täynnä yh-äitejä, joita lapset odottavat kotiin..
Juu, en tunne minäkään tuollaisia yh-äitejä. Ja onhan niiden ydinperheidenkin äidit arkisin töissä ja lapset hoidossa, ja viikonloppuisinkin lapset viedään välillä hoitoon, että saa olla aviomiehen kanssa joskus kahdestaan. Aatella. Lapsiraukat. :D
Eronneita isejä tosiaan tiedän useamman, jotka ovat unohtaneet lapsensa eron jälkeen.. hyvä jos kerran/pari kuussa näkevät lapsiaan. Miksi heitä ei parjata? Se on meidän yhteiskunnassa edelleen normi, mikä on ihan käsittämätöntä; eletään kuitenkin jo vuotta 2019.
Miksi se on aina nainen/äiti joka saa kaiken p*skan niskaansa, jos vähääkään kehtaa olla onnellinen eron jälkeen? Uusi onni ei mitenkään sulje pois niitä omia lapsia.
Lähiäiti mutta ei yh.
Minulla myös oma kokemus, että lasten isä jättää lapset. Hain eroa. Mies syöksyi uuteen suhteeseen ja lapset unohtui. Muutti 500km päähän ja näkee lapsia n 3kk välein päiväseltään. Yön yli ei ole lasten kanssa Vanhin lapsi jo täysi-ikäinen, mutta ei vielä omillaan. Kun elatusvelvollisuus loppui niin sen jälkeen rahaa ei ole tippunut kuin lainaan laoselle. Nytkin lapsi velkaa isälleen ja ensimmäisestä kesätyötilista menee kolmasosa isälle.
Mihin YH siis voi unohtaa lapsensa? Kuka niitä huoltaa, jos ei kerran isä ole maisemissa?
Enemmän mä oon törmännyt niihin joilta jää oma elämä elämättä ja kaikki pyörii lasten ympärillä.
Siis ap:n mielestä lapsensa yksin hoitava vanhempi hylkää lapsensa, jos elämään tulee uusi kumppani?
Taidat olla lapsesi hylännyt isä, joka kuvitteli voivansa kostaa itse perseilemällä aiheuttamansa eron sillä, että hylkää lapsensa, jotta ex-vaimo ei saisi hankittua uutta puolisoa.
Nyt ei tainnut mennä kosto putkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mihin YH siis voi unohtaa lapsensa? Kuka niitä huoltaa, jos ei kerran isä ole maisemissa?
Ap:n kaltaiset yh:n vihaajat olettavat yh-äidin "unohtaneennlspsensa", jos äiti liikkuu jossain ilman lastaan, vaikka lapsi olisi yh-isällään sinä viikonloppuna. Yh-vihaajat ovat naisvihaajia, joiden mielestä varsinkaan ilman miehen valvontaa elävät yh-äidit pitää tuomits. Mitä siitäkin tulisi, jos naiset alkaisivst ottaa eroja huonoista miehistä. Siksi yh-äideistä tehdään halveksuttavia varoittavia esimerkkejä, etteivt naiset vasn uskalla ryhtyä sellaisiksi.
Mä olen yh äidin lapsi ja monenmonta isäpuolta oli. Perustarpeet ruoka, vaatteet ja nukkuminen huolehdittiin, mutta muuten olin aina tiellä ja väärässä paikassa. Tukea en missään asioissa saanut ja iloisia oltiin kun jo 16v muutin pois, että on meitä kuulkaa ja paljon.
N45
On kyllä yleisempää se että miestä ei kiinnosta lapset. Oma exäni ei näe lapsia kuin pikaisesti max pari kertaa kuussa tunnin. Aina on liian kiire ja "kaikenlaista". Facebookiin sitten päivittää mitä puuhailee jos on vapaapäivällä, yleensä menee baariin tai katsoo leffoja tai nukkuu päiväunet ja herättyään lukee kirjaa. Lasten kanssa ei halua viettää aikaa ollenkaan, eikä kiinnosta osallistua mihinkään arjessa. Elarit maksaa jos muistaa, yleensä ei muista ainakaan jos joku pyytää baariin tilipäivänä.
Tästä huolimatta häntä ymmärretään: useimmat sukulaiset ja kaverit ajattelevat että hän on ihan kiva tyyppi ja hauskaa terassiseuraa. Jopa hänen oma siskonsa on sanonut minulle että "ei kaikki miehet vaan halua olla lapsenvahteja". Minusta isä on eri asia kuin lapsenvahti... Jos itse olisin tehnyt saman niin minut olisi varmaan tuomittu "paskapää äidiksi", jonka ei olisi pitänyt lapsia saada. Sukulaiset kaikki sanoisivat että lapset joutuvat terapiaan kun äiti heidät hylkäsi ym. Mutta en toki hylkää, pidän huolta että lapsilla on kaikki hyvin.
Komppaan ylläolevaa, täysin samanlainen tarina täälläkin.
N24
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yh äidin lapsi ja monenmonta isäpuolta oli. Perustarpeet ruoka, vaatteet ja nukkuminen huolehdittiin, mutta muuten olin aina tiellä ja väärässä paikassa. Tukea en missään asioissa saanut ja iloisia oltiin kun jo 16v muutin pois, että on meitä kuulkaa ja paljon.
N45
Luuletko ettei tuota ole tapahtunut ydinperheissä? Maailman sivun verran. Erona vaan se että vaihtuvien isäpuolien sijaan sai kenties katsella esim. tappelevia tai juopuneita tai vetäytyviä vanhempia.
No jopas on taas keksittyä paheksuntaa!
Harvassa äidit jotka eivät rakasta lapsiaan yli kaiken. Itse olen eronnut ja mulle on aina kauheaa kun lapset isällään vaikka olenkin korviani myöten rakastunut uuteen mieheen. Haluan elää lasteni kanssa mahdollisimman paljon.
Isät ne tosiaan lapsensa useimmiten unohtavat. Näin myös oma isäni, on enemmän isä uuden vaimonsa lapsille ollut kuin meille omilleen. Valitettavasti ei ole ainoa mies jonka tiedän toimineen näin. Osa ei tapaa ”vanhoja” lapsiaan ollenkaan kun saa uuden kanssa uusia ja parempia.
Oma äitini oli tuollainen. Mutta hänellä oli myös alkoholiongelma, eli paitsi vaihtelevat miehet, myös viina veti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös oma kokemus, että lasten isä jättää lapset. Hain eroa. Mies syöksyi uuteen suhteeseen ja lapset unohtui. Muutti 500km päähän ja näkee lapsia n 3kk välein päiväseltään. Yön yli ei ole lasten kanssa Vanhin lapsi jo täysi-ikäinen, mutta ei vielä omillaan. Kun elatusvelvollisuus loppui niin sen jälkeen rahaa ei ole tippunut kuin lainaan laoselle. Nytkin lapsi velkaa isälleen ja ensimmäisestä kesätyötilista menee kolmasosa isälle.
Velkaa isälleen, kuulostaa kylläkin aika ihmeelliseltä.
Miksi nuoria aikuisia ei voitas yhtään auttaa jos on mahdollisuus, enkä nyt aja takaa mitään hopealusikka suussa lellimistä.
Ehkä ne lapset kannattaisi jättää tekemättä, jos niitä ei edes itse jaksa. Tai ei ainakaan kannata lisää tehdä. Näin ei päädy YH:ksi ja ilmasto kiittää.
Ei muuta kuin isukit hoitamaan lapsiaan. Ei tarvitse olla olemassakaan mitään yksihuoltajia. Kyllä lapsella on aina kaksi vanhempaa, mikäli toinen vanhempi ei ole kuollut. Vankilaan ja pakkotyöhön sellaiset jotka eivät halua lastensa huoltajia olla. Ehkä sitten rupeaa maistumaan se oma velvollisuuskin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin isukit hoitamaan lapsiaan. Ei tarvitse olla olemassakaan mitään yksihuoltajia. Kyllä lapsella on aina kaksi vanhempaa, mikäli toinen vanhempi ei ole kuollut. Vankilaan ja pakkotyöhön sellaiset jotka eivät halua lastensa huoltajia olla. Ehkä sitten rupeaa maistumaan se oma velvollisuuskin paremmin.
Olisi aivan kauheaa laittaa lapsi heitteille sellaiselle vanhemmalle, joka ei lasta sinne vaan halua, eikä lapsen tarpeilla ja turvallisuudella siten ole väliä.
etenkin nuoret äidit tekevät sitä