Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten alas pitää vajota että syö aina HUOLTOASEMALLA?

Vierailija
23.06.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006149761.html

Yäk. ABC = Makuaistin turruttamisen ABC eikä kukaan varmasti syö siellä vain "tosi tuoreita" salaatteja. Toivottavasti kukaan lapsiperhe ei ota mallia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä nyt miettinyt reissun päällä ollessani, että mikä siinä abc:n tai ketjuravintoloiden ruoassa on niin kamalaa. Ulkomailla reissatessa tarjolla on täsmälleen samaa settiä vain eri paketissa. Ja kasviksista ei ole tietoakaan. Viime kerralla hotellimme aamupalalla ainoat kasvikset olivat omenalohkoja ja kurkunsiivuja ja nekin olivat usein loppu. Suomessa hotelliaamiaisella on aina salaattia, tomaattia ja muita kasviksia ja hedelmiä. Ravintolassa joka annokseen tulee poikkeuksetta ranskikset. No ehkä jossain tosi hienoissa ravintoloissa on toisin, mutta ei niissä viitsi joka päivä käydä.

Vierailija
2/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi kertoa missä kannattaa pysähtyä pienillä paikkakunnilla joilla on abc.  Siis paikka jossa on hyvää ruokaa ja paikalliset ei ole kummissaan jos joku muu kuin kyläläinen saapuu paikalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Aika pitkällehän noissa on samanlaista ruokaa. Ja kuka suunnittelee pysähdyksensä hyvän abc:n takia, jos se ei ole matkan varrella? Ja mikä on tuo lisäehto, ettei paikalliset saa tuijottaa? Sama kai se on,onko se abc vai joku yksityinen kahvila, aina kai pienessä paikassa tuijotellaan. Abc:llä kuitenkin on ehkä enemmän totuttu ohikulkijoihin.

Vierailija
4/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin alas että alkaa ajamaan vaikkapa rekkaa. 

Vierailija
5/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että hän on löytänyt elämäänsä sisällön. ABC-Jussi saanee ilmaiset kahvit vastedes pysähtyessään näissä paikoissa.

Vierailija
6/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan erilaisia, eikö ole jännä. Jussi ilmeisesti tykkää siitä, että elämä ei ole turhan yllätyksellistä, ruoka on samanlaista ja rutiinit toistuvat. Hänelle se sopii.

Minä taas pidän vaihtelusta ja joka päivä samanlaisena toistuvat ruoat olisivat kauhistus.

Onneksi Jussi ja minä saamme molemmat valita elämäntapamme, Jussi saa syödä ABC:lla joka päivä ja minä taas saan olla syömättä siellä. Molemmat olemme tyytyväisiä. Minäkin olen tosi tyytyväinen, että Jusseja on olemassa, koska maailmassa on aika monta asiaa, joihin tarvitaan noita rutiineista kiinni pitäjiä, jotta kaikki toimii.

Vierailija
7/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia ne huoltoasemien setit on kuin useimpien varsinaisten ravintoloiden. 

Jos näin nyt sanotaan ääneen se mitä kukaan ei kehtaa sanoa :D

Vierailija
8/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:llä on ihan hyvät sapuskat, mutta aivan kamalaa kahvia. À la carte -listalta tulee yleensä otettua falafel ja kasviksia, salaattiannos tai kalaa, joskus broileria tai pihviä. Noutopöydästä salaattipainotteisesti. Muilta asemilta otan yleensä myös salaattiannoksen ja lohella mieluiten, jos sitä on. Joillakin asemilla on hyvät "kotitekoiset" hampurilaiset.

T. Paljon reissaavat, suku toisella puolella Suomea

Vierailija
9/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa missä kannattaa pysähtyä pienillä paikkakunnilla joilla on abc.  Siis paikka jossa on hyvää ruokaa ja paikalliset ei ole kummissaan jos joku muu kuin kyläläinen saapuu paikalle

Viitasaarella oli ainakin ennen tosi hyvä salaattipöytä ja Abc on järven rannalla tosi kauniilla paikalla. Siellä on iso terassi, jonne muuten sivumennen sanoen saa ottaa koirankin mukaan. Toinen paikka, jossa on hyvä ruoka ja hyvä salaattipöytä, on Oritupa Orivedellä.

Vierailija
10/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kysymys. Aika pitkällehän noissa on samanlaista ruokaa. Ja kuka suunnittelee pysähdyksensä hyvän abc:n takia, jos se ei ole matkan varrella? Ja mikä on tuo lisäehto, ettei paikalliset saa tuijottaa? Sama kai se on,onko se abc vai joku yksityinen kahvila, aina kai pienessä paikassa tuijotellaan. Abc:llä kuitenkin on ehkä enemmän totuttu ohikulkijoihin.

Toki ne listat on samat, mutta etenkin salaattipöydissä on eroja. Omalla kotipaikkakunnallani ruoka ei ole mielestäni hyvää ja salaattipöytä on kehno, joten jos pitää saada äkkiä ruokaa, syön siellä Hesen puolella.

Vierailija
11/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi alas on vajonnut JOS ESIM. ON REISSUTYÖSSÄ JA SYÖ SIKSI TIENPÄÄLLÄ?

Vierailija
12/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista autohuoltoa ABC:ltä on saatavissa? Tankkaaminen ja pesu ei ole huoltoa. Ja nekin pitää tehdä itsepalveluna, kone tosin tekee varsinaisen pesemisen.

Vierailija
13/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alas pitää vajota ettei tiedä huoltoaseman ja liikenneaseman eroa?

Vierailija
14/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On AP jo melko vieraantunut maailman menosta. Joka päivä ABC:lla olisi monelle valtava tasonnosto.

Vierailija
15/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi 92-vuotias isäni on "vajonnut noin alas".

Äiti on ollut jo useamman vuoden laitoksessa vaikeasti dementoituneena. Isäkin on jo dementoitumaan päin.

Vaihtoehtoja olisi kolme:

- syödä eineksiä, koska isä ei osaa laittaa ruokaa ja ruuanlaitossa on riskinsä sille, että hella jää päälle

- tilata kotihoidolta mautonta laitosruokaa, jonka annoshinta on muuten ihan järkyttävän korkea.

- kävellä päivittäin puolen kilometrin päähän abc:lle syömään buffaruokaa, joka on ihan ok maukasta perusruokaa. Koska isä on entinen S-ryhmän työntekijä, hän saa tuon buffaruuan itse asiassa euron halvemmalla kuin kotihoidon ruuan!

Lisäksi siinä on aktiivisuutta ja fyysistä liikuntakykyä ylläpitävä puolensa, että isä kävelee tuon matkan joka päivä ihmisten ilmoille ja näkee abc:llä tuttujaan samalla.

Jos joku idiootti tykkää nyrpistellä maaseudun ravintolatarjonnan yksipuolisuudelle, niin se on voi voi.

Itse rakastan ruuanlaittoa ja olen siinä hyvä, tykkään etnisten reseptien kokeiluista ja syön myös mielelläni hyvissä ravintoloissa. En silti kuvittele kaikkien olevan samanlaisia, tai ala katsella nenänvarttani pitkin tuon takia. Ota ap opiksi.

Vierailija
16/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä sitä syön kuin jonkin kehitysmaalaisen keittiön mössöjä; esim. kiinalainen, thaimaalainen, meksikolainen jne. 

Eiköhän noiden maiden olot johdu juuri pas_kasta ravinnosta yms.  

Vierailija
17/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on ollut jo useamman vuoden laitoksessa vaikeasti dementoituneena. Isäkin on jo dementoitumaan päin.

- syödä eineksiä, koska isä ei osaa laittaa ruokaa ja ruuanlaitossa on riskinsä sille, että hella jää päälle

- tilata kotihoidolta mautonta laitosruokaa, jonka annoshinta on muuten ihan järkyttävän korkea.

- kävellä päivittäin puolen kilometrin päähän abc:lle syömään buffaruokaa, joka on ihan ok maukasta perusruokaa. Koska isä on entinen S-ryhmän työntekijä, hän saa tuon buffaruuan itse asiassa euron halvemmalla kuin kotihoidon ruuan!

Lisäksi siinä on aktiivisuutta ja fyysistä liikuntakykyä ylläpitävä puolensa, että isä kävelee tuon matkan joka päivä ihmisten ilmoille ja näkee abc:llä tuttujaan samalla.

Jos joku idiootti tykkää nyrpistellä maaseudun ravintolatarjonnan yksipuolisuudelle, niin se on voi voi.

Itse rakastan ruuanlaittoa ja olen siinä hyvä, tykkään etnisten reseptien kokeiluista ja syön myös mielelläni hyvissä ravintoloissa. En silti kuvittele kaikkien olevan samanlaisia, tai ala katsella nenänvarttani pitkin tuon takia. Ota ap opiksi.

Eineksiähän ne ABC:n ruuatkin on.

Vierailija
18/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin minä sitä syön kuin jonkin kehitysmaalaisen keittiön mössöjä; esim. kiinalainen, thaimaalainen, meksikolainen jne. 

Eiköhän noiden maiden olot johdu juuri pas_kasta ravinnosta yms.  

Kuulostat ihan amerikkalaiselta :D

Vierailija
19/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eineksiähän ne ABC:n ruuatkin on.

No kai ne nyt vähän eroaa siitä että söisi joka päivä vuorotellen atrian nakit ja muusi, lihapullat ja muusi ja mitä näitä on. Ja ainakin luulisi saavansa vatsan täyteen.

Vierailija
20/30 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista autohuoltoa ABC:ltä on saatavissa? Tankkaaminen ja pesu ei ole huoltoa. Ja nekin pitää tehdä itsepalveluna, kone tosin tekee varsinaisen pesemisen.

Totta. Missään abc:llä ei voi huollattaa autoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi