Kirkko tulee jakaantumaan kahteen osaan lähivuosina. Kumman puolen valitset ?
Aktiivisen ja konservatiivisen vai passiivisen ja liberaalin.
Vai etkö valitse kumpaakaan.
Kommentit (63)
Eipä ole sellaista johon lähtisin. En hyväksy homoparien vihkimistä kirkossa. Voisi siis luulla, että olen hyvin konservatiivinen. Väärin. En nimittäin usko "eheytykseen", julmaan väkivaltaan, jota uskon nimissä tehdään. En usko, että homosta voi tehdä heteroa, eihän heterokaan muutu homoksi. En myöskään usko, että ihmisen pitäisi käyttäytyä tietyllä tapaa tai olla tietynlainen, ollakseen kunnon nainen tai mies (tämä korostuu ehkä enemmän vapiksella ja hellareilla). Enkä koe transihmisiä uhkaksi millään tavalla.
Kiristilliset ovat jo jakaantuneet kahteenkymmeneen uskontokuntaan. https://extrat.liikenneturva.fi/pysahtymismatka-auto/fi/
Räsänen kuuluu kansanlähetysliikkeeseen. Kirkko on jo jakautunut ja Räsänen on siinä ääriliikkeen porukassa.
Kansanlähetys ei tietenkään halua erota EvLut-kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirkko jakaantuu niin silloinhan ne kaikki aktiiviset jäsenet lähtee sinne konservatiivisempaan. Liberaaliin jäisi lähinnä ne jotka ei viis veisaa muusta kuin että saavat kirkolta muutamat palvelut.
Mitkä palvelut?
Vierailija kirjoitti:
Voisin liittyä jos syntyy uusi elävän oloinen luterilainen seurakunta, Nyt en kuulu mihinkään.
BINGO!!! Tsekkaa lhpk.fi. Siinä se on! Tervetuloa.
En kumpaakaan, koska en ole kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Mikä passiivinen ja liberaali? Koko ajanhan liberaalit siellä koittaa ajaa todellista lähimmäisen rakkauden sanomaa ja kertoa, että Jumalan silmissä kaikki rakkaus on tasa-arvoista. Samaan aikaan konservatiivit lukevat raamattua, kuin pirut.
En siis valitse kumpaakaan, mutta toivon että aktiiviset liberaalit saa enemmän kannattajia.
Ei se tapahdu toivomalla vaan äänestämällä kirkollisvaaleissa. Kuitenkin niissä äänestysprosentti on toistuvasti surkea.
Eikä jakaudu. Konservatiivisia on aina lähtenut lahkoihin. Itse en lähde mihinkään.
Mun mielestä kaikki ääriajattelijat saisi erottaa omaksi äärikirkokseen. Eivät ne paljoa eroa muista ääriuskonnoista.
Kirkko laitoksena tulee kyllä pysymään ja jollain lailla valtion tukemanakin. Mutta jakautuminen tulee olemaan tosiasia.
Luultavasti tulee käymään myös niin että osa jo jakautuneista osista tulee liittymään yhteen ja siitä syntyy uusi vahvempi kirkko jota tosin valtio ei sitten tue.
Mutta eihän todellisen Kristuksen kirkon tulekkaan toimia valtion varoin vaan omiensa tuella.
Itse liityn siihen osaan jossa vielä Jumalaa pidetään arvosssa.
Jakautukoon minun puolestani vaikka miljoonaan osaan. Ei kiinnosta mikään uskonto.
Suuri osa liberaaleista kuuluu kirkkoon vain käyttääkseen valtaa. Ei siis mitenkään ajatellen Jumalaa tai mitään muutakaan kirkon perusarvoihin liittyvää. He vain haluavat ajaa omaa agendaansa. Kuten nyt Setan porukka.
Kirkko on heille tavallaan se viimeinen vallotettava linnake.
Kirkko on hyljännyt raamatun opetuksen, pappeina leipäpappeja.
Jos kirkko jakautuisi "liberaaliin" eli maailmanmukaiseen ja "konservatiiviseen" eli Raamatunmukaiseen ja pitäisi valita kumpaan niistä liittyy, niin valitsisin ilman muuta jälkimmäisen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Päivi Räsänen on saata nan puolella. Sen osoittavat hänen lausuntonsa, joilla hän loukkaa tiettyä ihmisryhmää. Se on saatan asta uskoa, että sellainen on oikein. Se, joka on Jumalan oma ei loukkaa ja satuta toisia, eikä tuomitse.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on hyljännyt raamatun opetuksen, pappeina leipäpappeja.
Hyvä että sinä olet omaksunut ja sitoutunut kaikkiin raamatun opetuksiin. Tongitaanko vähän?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jakautuu useampaankin lahkoon. Pirstaloituu. Valtio ja kirkko erotetaan pian ja kirkollisvero muuttuu jäsenmaksun kaltaiseksi. Sitä ei enää peritä verona.
Kumpa kävisikin pian näin. Ja uskonnon opetus kouluissa lakkaisi. Nytkin se on ihan turhaa. Tv Vanha ope
Sen puolen, missä EI ole h 0m0ja.
Tosin kirkko on niin maallistunutkin, ettei sillä sillä suurta vetoa ole uskon asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on saata nan puolella. Sen osoittavat hänen lausuntonsa, joilla hän loukkaa tiettyä ihmisryhmää. Se on saatan asta uskoa, että sellainen on oikein. Se, joka on Jumalan oma ei loukkaa ja satuta toisia, eikä tuomitse.
Kuule. Kannattaa tutustua hiukan Jeesuksen ajatteluun tarkemmin. Saattaa yhtäkkiä nimittän paljastua Jeesuksesta puoli josta et vissiin tiedä yhtään mitään.
Sekä siihen rakkauden perusdilemmaan myös. Todellinen rakkaus ei salli kaikkea vaan varoittaa ja suojelee.
Vain välinpitämätön vanhempi sallii lapselleen kaiken koska ei välitä.
Olen aktiivijäsen, enkä lähde mihinkään Kansanlähetyksen omaan kirkkoon. Jos sellaista tarkoitat.