Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ministereillä valtavat lainat - paljonko siinulla on lainaa?

Vierailija
21.06.2019 |

Ihmiset ovat hmmästelleet joidenkin ministereiden valtavia lainoja. Uskon että ainakin jollain tasolla päätöksiin vaikuttaa oma rahatilanne.
Mutta paljonko sinulla on lainaa? Minulla on noin 30 000 asuntolainaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään väliä paljonko ihmisellä on velkaa. Rikkailla on aina velkaa joka olisi koska vain kuitattavissa ja silti jäisi varallisuutta. Tätä ei köyhät ymmärrä. Eri asia on köyhien ulosottovelat.

Vierailija
22/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä yhteensä 230 000 eur asuntolainaa. Ei muita lainoja tai kulutusluottoja. Laina nostettu puoli vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 000 euroa asuntolainaa yksin. Laina lyhenee 10 000 euron vuosivauhtia.

Vierailija
24/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on omaisuutta n. 600 000e ja velkaa n. 400 000e. Omalla työllä hankittua, perintöjä tai vakuuksia/takauksia en ole saanut eikä ole tulossakaan. Mieheni on työtön, varaton ja velaton.

Vierailija
25/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Vierailija
26/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 euroa osamaksuja :/

300 euron lainan kyllä maksaa sinnittelemällä vaikka toimeentulotuesta parissa kuukaudessa.

Vierailija
27/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä ole mitään väliä paljonko ihmisellä on velkaa. Rikkailla on aina velkaa joka olisi koska vain kuitattavissa ja silti jäisi varallisuutta. Tätä ei köyhät ymmärrä. Eri asia on köyhien ulosottovelat.

Mikä logiikka tuossa piilee? Miten rikas hyötyy velasta jos on niin rikas että voi maksaa velan pois milloin vain? Älä vastaa verovähennys koaka se on kärpäsenkakkaa verrattuna korkoihin.

Vierailija
28/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä logiikka tuossa piilee? Miten rikas hyötyy velasta jos on niin rikas että voi maksaa velan pois milloin vain? Älä vastaa verovähennys koaka se on kärpäsenkakkaa verrattuna korkoihin.

Eksällä on velkaa jotain 250 000 euroa lähes nollakorolla, mutta hänellä on myös saman verran sijoituksissa, joista saa hyvä tuotot. Tässä vaiheessa ei ole mitään järkeä maksaa lainaa pois. 

Vierailija
29/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa 0e, luottokorttivelkaa 1200e pakollisen työauton ylläpidon takia.

En uskalla velkaantua tämän enempää, koska työtilanne ei ole niin vakaa kuin vielä silloin 10v sitten kun tähän työhön tulin.

Vierailija
30/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e

Sinkkuna omalla työllä ostettavissa olevat asunnot on niin surkeita etten ole edes sellaista halunnut, ja toisaalta olen muutenkin miettinyt että pitäisikö tehdä niinkuin kaikki kaverinikin ja suunnata ulkomaille missä ei ole näin umpimieliset ihmiset ja elämätyyli.

Toisaalta poden syyllisyyttä siitä että olen saanut hyvän koulutuksen ilmaiseksi, mutta minkäs teet jos sillä ei voi täällä tienata sen verran rahaa että voisi ostaa edes omaa kotia.

Vierailija
31/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osuus asuntolainasta on n. 27 000e, lisäksi mulla on autolainaa 18 000e.

Vierailija
32/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lainaa nollakorolla ja nollakuluilla. Siis lainarahaa joka ei maksa mitään. Voin sijoittaa summan ja saada tuottoa jopa 6-10%. Se hyöty lainasta on. Ja pienikin inflaatio syö lainan arvoa aina hitusen pois.

Vierailija
33/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 000 on lainaa enää. Luottokortteja en ole käyttänyt pariin vuoteen. Kaverille olen velkaa 40e kun unohtui kukkaro kotiin terassireissulla. Pitääkin maksaa se nyt. 

Vierailija
34/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tämä myös. 

Vierailija
35/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

190 000 € asuntolainaa, joka on alle puolet asunnon arvosta. Jos omistaa asunnon pk-seudulla, niin vähintään 100t € kannattaa olla lainaa näillä koroilla.

Vierailija
36/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29 000 on lainaa enää. Luottokortteja en ole käyttänyt pariin vuoteen. Kaverille olen velkaa 40e kun unohtui kukkaro kotiin terassireissulla. Pitääkin maksaa se nyt. 

Korjaan: Olenpas käyttänyt luottokortteja matkojen varaamiseen, mutta olen maksanut ne heti pois kun matka on ohi. 

Vierailija
37/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 36000. 2 eri asuntoon ja autoon. Alle vuoden nettotulot. Kalleimmassakin korko 1%.

Voisin maksaa pois, mutta pidän mieluumin pienen pakollisen kk-erän, lyhennän ylimääräistä ja puskuri/likvidi on vapaasti käytettävissä muuhun tilanteen niin vaatiessa.

Vierailija
38/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 19k autolainaa, kolmella luottokortilla yhteensä n. 2k ja sitten puhelin osamaksulla jos sitä lainaksi voi kutsua.

Vierailija
39/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa nolla ja talo on maksettu.

Luulen, että näillä isolainaisilla ministereillä ei ole mitään tajua rahanarvosta ja sen vuoksi he ovat huonoja valintoja päättämään meidän ja maamme taloudesta.

Höpsis! Niillä on varmasti sijoitusasuntoja oman asunnon lisäksi, laina on nyt halpaa ja kun laittaa sijoitusasunnon vuokralle se maksaa itse itseään. Niin minäkin tekisin jos olisin vuosikaudet ollut niin isotuloinen että normaallin omakotitalon maksaa vuodessa. 

Meidän talo maksoi 120 tuhatta, ja se on noille ihmisille pikkuraha koska tienaavat kuukaudessa yli kymppitonnin ja saavat jatkuvasti kaikkea ilmaiseksi, ruokaa jne. Kansanedustajat ja varsinkin ministerit eivät ruokakaupassa joudu juuri käymään kun joka paikassa heille tyrkytetään syötävää ja juotavaa ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä että kun menet vierailemaan jossain kunnassa, kaupungissa, maassa tai yrityksessä, niin heti ojennetaan joku lahja kouraan ihan vaan muistoksi.

Sitä paitsi, näillä on myös puolisot jotka tienaa myös rahaa, eivät ole persaukisia kukaan koskaan ollut. Ja toisekseen, nykyään keskituloiset pariskunnat ottavat talolainaa vaikka 300 000 tai enemmänkin, ihan silmää räpäyttämättä, vaikka tienaavat yhteensä saman kuin nuo ministerit yksin. Selitys on vaan se että talon rakentaminen on kallista ja Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa kerrostaloasuntokin maksaa saman kuin muualla talo.

Vierailija
40/41 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 420 teur. Siinä on mukana oma talo, kaksi sijoitusasuntoa ja puolikas ulkomailta ostetusta loma-asunnosta. Ei mun mielestä paljon, kohteista kolme tuottaa kuitenkin tulovirtaa (vaikka toki pystyisin palkkatuloillanikin koko velan maksamaan, silleen tietysti laskettu) ja oma talo nyt pk-seudulla maksaa. Lisäksi olen vasta 36v, eli ehdin hyvin lyhentelemään, vaikka eipä tuolla niin kiirettä ole kun tuotto on kuluja suurempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi