Aina on valitettu opettajien pienestä palkasta!
En minä nyt itse puhu kovin pienestä palkasta, kun otetaan vielä huomioon alan naisvaltaisuus, joka ikävä kyllä on monesti esteenä palkkatasojen nousulle.
Vaimoni on pk-seudulla luokanopettajana, virka on. Kuukausipalkka 3700.- brutto.
Ei hänen ystävätär piirissään kukaan nainen noin paljon tienaa ja kyseessä siis edustettuna eri ammattikuntia.
Kommentit (54)
Ja todellinen palkkahan suhteuttettuna työaikaan on reippaasti neljän tonnin paremmalla puolen.
No en ole ikinä valittanut opettajien huonoista palkoista.
Opettajilla on tosiasiallisesti varsin kovat palkat.
Niitä vaan verrattiin tuossa jossain välissä Nokia-diplomi-insinööreihin, jotka keräsivät yhtiön loistonvuosina massiivisia bonuksia, ylityökorvauksia jne.
Kuka tahansa tienaa 100k vuodessa kun painaa kellon ympäri ylitöitä, jotka uutta puhelinmallia kiivaasti ulos puskeva firma auliisti kuittaa kunhan pysytään julkistamisaikataulussa.
Nuo on poikkeustapauksia. Kaikkien ei ole mahdollista tienata yhtä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
En mä susta puhunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä susta puhunutkaan.
"aina on valitettu" Kuka siis on valittanut?
Olen aineenopettaja, täydet tunnit ja peruspalkka 2700 euroa. Käteen jää 1900 euroa kuukaudessa. Ei mielestäni ole kovin hyvä palkka tällä koulutuksella. Kesät työttömänä
Höpö höpö. Itse tienaan 2600 € ja siitä pois verot. Nykyään vanhan ajan lehtoreita on todella vähän kun virat on lakkautettu. Tuntiopettaja ei yli 3000 voi tienata.
Jännä, että mun ja kaikkien muiden opettajajavereiden palkka on reippaasti alle 3000 euroa.
Kun palkan suhteuttaa tehtyihin työpäiviin, niin palkka on melko kova. Opettajilla kuitenkin vuodessa vähemmän töitä kuin muilla.
2755 euroa täällä, siitä pois verot.
Vierailija kirjoitti:
Ja todellinen palkkahan suhteuttettuna työaikaan on reippaasti neljän tonnin paremmalla puolen.
Toi ei päde enää tänäpäivänä. Työajat eivät ole koululaisten aikoja, eli työt eivät lopu oppilaiden lähdettyä kotiin, ei alkuunkaan. Ennen kuutta illalla, ei ole koskaan työpäivät tähän mennessä loppuneet. Vanhempien kanssa viestittelyä, seuraavan/seuraavien päivien suunnittelua, kokeiden korjaamisia.
Luuleeko ihmiset tosiaan tänäpäivänäkin, että opettajien työaika on sama, kuin oppilaiden kouluaika?
Ei lomatkaan ole niin pitkiä. Meillä alkaa työt 2 viikkoa ennen koulun alkua, eli heti elokuun alusta ja monesti ne eivät lopu kesäkuun alkuun. Eli todellinen kesäloma on alle 2 kuukautta.
Minulla 2550 euroa kuukaudessa, että haluaisin kyllä nähdä nuo 4000 euroa tienaavat. Olen aineenopettaja, verojen jälkeen jää alle kaksi tonnia.
Ap on se opevihaajaprovo, aina kirjoittaa vihaketjuja. Tuo vaimo on mielikuvituksen tulosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä susta puhunutkaan.
Et näköjään ainakaan sinä, joten älä valita siinä samasta asiasta. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä susta puhunutkaan.
Et näköjään ainakaan sinä, joten älä valita siinä samasta asiasta. Ap.
Olipa kryptinen.
Olen aineenopettaja yläkoulussa, vakivirka, opetan yleensä mieluiten minimituntimäärän (opetusvelvollisuus plus enintään yksi ylitunti) ja kk-palkkani on 4900 e, käteen jää n. 2600 e/kk. Olen ihan tyytyväinen palkkaani.
Vaimoni on äidinkielen opettaja, hänellä on täyden opetusvelvollisuuden lisäksi kaksi ylituntia tai mitä virallisesti ovatkaan viikossa. Hänen palkkansa on 2880 euroa verottomana, siitä siis verot pois. Ei ole mielestäni kunnon palkka koulutukseen ja työn luonteeseen nähden. Viime syksynä ysin poika katkoi vaimoni ranteen raivokohtauksen kourissa. Vaimoni on 152 cm pitkä, kyseinen poika yli 180 cm. Kamala työ nykyään, pitäisi olla poliisina siellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aineenopettaja yläkoulussa, vakivirka, opetan yleensä mieluiten minimituntimäärän (opetusvelvollisuus plus enintään yksi ylitunti) ja kk-palkkani on 4900 e, käteen jää n. 2600 e/kk. Olen ihan tyytyväinen palkkaani.
Ap ryhtyi sitten itse kirjoittamaan viestejä :D
Täällä kanssa vakivirka, ylitunteja ja palkka 3000 euroa, käteen noin 2000.
Ja ressukat nyt ovat kesäkuun opetuksettomalla ajalla ja pääsevät vasta heinäkuussa lomalle. Toivottavasti ne lahjaksi saadut viinipullot ja konjakit ja lahjakortit vähän auttavat rentoutumaan.
No ei tosiaan vaikuta, jos noin on. Olen itsekin luullut palkan olevan luokkaa n. tonnin pienempi. Kyllä tuolla jo hyvin pärjää.