Tapailemani mies juttelee ruukkukasveilleen "Nyt sä jätkä olet sen verran pölyinen että mennään suihkuun"
Ja nosti kasvin suihkuteltavaksi. On myös antanut niille nimet. Toiselle jutteli "Oi, Olavi, sä olet saanut vauvan, onneksi olkoon" kun kasvin juureen oli kasvanut uusi lehti. Myös kastellessaan niitä juttelee "Noniin jätkät, nyt saatte vähän ryyppyä"
Kuvittelenko, vai onko tuo hivenen omituista?
Kommentit (42)
"Oi, Olavi, sä olet saanut vauvan, onneksi olkoon"
Mun sydämeni suli juuri, ihana! :,)
Tuosta miehestä tulee täällä tappelu. Olen kotoa oppinut, että kasveille pitääkin jutella, tykkäävät hiilidioksidista.
Mun mies juttelee oraville ja linnuille ja muille metsän eläimille. Tosin niin teen itsekin.
Kuulostaa järkijätkältä.
Kasvit kukoistaa hellällä hoivalla ja rakkaudella.
Niille pitää puhua - nauttivat siitä hengityksestä - hiilidioksidia vai mitä kemikaalia se nyt oli?
Katso niitä kasveja - miten voivat? - Yritä näyttää kukkaselta, tai kukkealta - ehkä sinäkin alat kukoistaa hänen kiinnostuksensa kohteena olemisesta.
Itse pyytelen aina anteeksi kasveiltani hajamielistä hoitoa - ilmeisesti arvostavat, koska on monivuotisiakin kumppaneita.
Kukille puhumiselle on ihan hyvä syykin. Ei ole lainkaan tyhmää touhua.
Mä juttelen mun 2 orkidealle. Kehun niitä, kun ne kukkii niin ahkerasti.
Koirilleni höpötän, että annan kukillekin vettä, kun kasveillakin on jano ihan niinku teillä. :)
Ihan normi meininkiä, jos hän ei olisi näkösilläsi jutskaillut niin hän ois kuitseksi oottanut jotta lähdet niin pääsee jutteleen :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Määkin juttelen kasveilleni ja olen ihan täyspäinen, korkeasti koulutettu ja työssäkäyvä nainen. Ei mitään hätää siis, suorastaan sanoisin sulle ohjeeksi tämän miehen suhteen, että PIDÄ SE.
Isäni kehottaa aina puhumaan kukille. On hyväksi, saavat hiilidioksidia.
Kuulostaa kivalta mieheltä :)
Olen kolmikymppinen mies ja minulla on myös tuollainen "rakas" kasvi, kaktus jota olen hoitanut useita vuosia. En kyllä juttele sille, mutta se on minulle tärkeä.