Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on työsopimus kahteen yritykseen. Silti pitää hakea töitä!

Vierailija
22.03.2026 |

Olin työttömänä. Onnistuin nyt sitten  sadan eri mutkan jälkeen hankkimaan jopa kaksi työpaikkaa. Toinen on osa-aikainen ja toinen nollasopimus. Työvoimatoimisto käskee minua silti hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa. 

Mihin ssaaatana haen oikeesti?  Jumaalauta en halua kolmatta työpaikkaa itselleni enää!!!! 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on osa-aikaisen työaika? Miten paljon olet sinne 0-sopimuspaikkaan tehty tunteja?

Mm. nämähän siihen vaikuttaa että odotetaanko vielä töiden hakemista vai ei. 

Vierailija
2/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita avoin hakemus Te-toimistoon. toimistovirkailijaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun osa-aikaisen pitää soviteltua työttömyystukea saadakseen hakea kokoaikaista työtä. Luovu tuesta ja saat olla rauhassa.

Vierailija
4/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se vaadi sitä kuin tukia vastaan? Jos sinulla on jo työpaikka niin et tarvitse työttömyystukea etkä työkkärin palveluita.

Vierailija
5/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän työtunteja jos pitää neljää paikkaa kuussa hakea. Yleensä osa-aikaisilla riittää yksi paikka kolmessa kuussa.

Vierailija
6/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle.fi laitat neljä hakemusta kuukaudessa johonkin näpyttelytehtävään. 

Eihän siinä järkeä ole, mut missäpä ois.

Vierailija
7/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemushan se on tyhjäkin hakemus

Vierailija
8/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemushan se on tyhjäkin hakemus

Ei ole. 

Vierailija
9/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun teet 160h/kk saat lopettaa työkkärin tädin kanssa pelleilyn.

Vierailija
10/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet tyytyväinen nykyiseen työtilanteeseesi niin miksi edes olet työvoimatoimistot listoilla?

Vierailija
11/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vähän työtunteja jos pitää neljää paikkaa kuussa hakea. Yleensä osa-aikaisilla riittää yksi paikka kolmessa kuussa.

Tämä taisi juuri muuttua, että osa-aikaistenkin tulee hakea neljää paikkaa.

Vierailija
12/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon siinä osa-aikaisessa on tunteja? Onko mahdollista neuvotella lisätunneista? 

Vierailija
13/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, osa-aikaisena olen joutunut hakemaan aina kokoaikatyötä, riippumatta siitä paljonko työtunteja oikeasti on! Mutta on ollut onneksi myös ihana te-virkailija, joka on myös "sovitellut" asiaani.

Faktahan on, että te-virkailijat toimivat vaan lakien ja päätösten mukaan; isommat tahot eli "viisaat" päättäjät ovat päättäneet, että vain kokoaikatyö on oikeaa työtä! Eivät siellä norsunluutornissaan ymmärrä, että esim. asfalttitöitä ei tehdä talvella, lumitöitä ei tehdä kesällä jne.

Olen jutellut näistä "oman" virkailijani kanssa jo useita vuosia.

Vierailija
14/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jalka murtunut ja työkkärissä ne käski hakemaan töitä. Kuka palkkaa sellaisen joka ei pysty kävelee 3 kuukauteen. Kirjoitin jokaiseen hakemukseen että minulla on jalka murtunut ja olen pahoillani mutta työkkäri käski hakemaan työpaikkaa.

Vierailija
15/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh olen lukenut kymmenen kaupungin työpaikka ilmoituksia ja kaikki ne on osa-aikaisia ja määräaikaisia.

ei suomessa ole olemassakaan sellaista kuin vakiotyöpaikka. 

ja toistaiseksi voimassa olevia soppareita ei kovin helposti saa mistään.

kaikki työpaikat on nykyään nolla tunti sopimuksia ja koeajalla laitetaan työntekijä tekemään kahden ihmisen työt ilman vapaapäiviä ja ylitöitä ja sitten muistetaan palkka päivänä mainita " joo ku sul on toi nolla sopimus nii et saa ylityölisää ja sulla ln toi palkka puolet siitä mitä tessin mukaan olisi, kun tessi koskee vaan vakkareita eli n. 900 euroa voi jäädä kuukaudessa verojen jälkeen vaikka tekisi yli 35 tuntia viikossa ja koe aika kun päättyy laitetaan yli työllistetty takaisin työttömäksi burnoutin partaalla ja velka kierteessä.

nolla tunti sopimukset laittomaksi ha heti! 

milloin tämä laillinen orjuutus loppuu? liitot haloo ja päättäjät 

Vierailija
16/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jalka murtunut ja työkkärissä ne käski hakemaan töitä. Kuka palkkaa sellaisen joka ei pysty kävelee 3 kuukauteen. Kirjoitin jokaiseen hakemukseen että minulla on jalka murtunut ja olen pahoillani mutta työkkäri käski hakemaan työpaikkaa.

Miksi et ollut sairaslomalla?

Vierailija
17/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä jatkaa tuohon ^. Eli päättäjät eivät tunnista tai ymmärrä, että kaikkia töitä ei vaan ole ympäri vuoden. 

Mikään firma ei palkkaa vakituiseksi kokopäiväiseksi, jos työtä on vaikka 3 kuukautta talvella.

Minua kiinnostaisi tietää mitä ne viisaat päättäjät ovat tässä ajatelleet; jos kaikki osa-aikaiset menisivät ja jostain syystä pääsisivät kokopäivätöihin, kukahan ne osa-aikatyöt sitten tekisi?? Kuka poimisi vaikka mansikat pelloilta tai auraisi katuja lumisateen jälkeen?

Dilemma.

Vierailija
18/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Karenssin paikka. Annat etukäteen tietoja jotka eivät ole välttämättömiä vaan peräti haitallisia työn saamisen tai edes haastatteluun pääsemisen osalta. Yleensä tuollaisesta seuraa karenssi.

Vierailija
19/19 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hae sairaslomaa..niin paitsi ettei hoitaja anna aikaa sairaslomaan, koska he eivät ymmärrä miksi työtön tarvitsee sairaslomaa.

minulle ei hoitaja suostunut antamaan lääkäri aikaa jotta saan lausuntoa kelaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi