Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistaa olla lihava

Vierailija
21.06.2019 |

Nuorena olin hoikka, lihoin masennuksen takia, nyt kohta 100kg, miten kiloista eroon? Lääkkeitä syön edelleen. Tää masentaa todella paljon ja toivon kuolevani, oon vaan ruma.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotietä ei ole, vaatii pitkäjänteisyyttä muuttaa ruokavalio pysyvästi. Mulla tänä vuonna pudonnut 96 -> 88 kg, kyllä se siitä! Mutta tiedän, ahdistaa olla läski varsinkin näin kesällä.

Vierailija
2/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran sain laihdutettua kaloreita laskemalla, mutta siitä vuosia jo ja tulos ei  pysynyt, mitä nyt?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh

Vierailija
4/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lääke blokkaan kehon kyvyn laihtua, niitä on masennuslääkkeissä ja neurolepteissakin joten vaivannäkö on turhaa. Itse laihduin vasta kun lopetin lääkkeet ja paino on pysynyt poissa jo 5 vuotta. Onnistuin psyykelääkkeillä sairastamaan kaikki syömishäiriöt kun taistelin lihomista vastaan epätoivoisesti. Sain sydänvian ja menetin monta hammasta.  Mitään hyötyä niistä ei ollut missään vaiheessa eikä auttaneet mihinkään. Paras apu oli ottaa itseään niskasta kiinni ja katsoa peiliin. Käsitellä traumat ja ongelmat rehellisesti vaikka sattuikin ja tuntui että itselleen rehellisyys vasta hulluksi tekikin. Ei tehnyt vaikka monta romahdusta olikin. Meni koko elämä ja ihmissuhteet uusiksi. Mikä parasta, toisin kuin psyykelääkkeeillä hoidettu masennus, niin tämä oli lopullinen ratkaisu ja masennus ei ole palannut.

Vierailija
5/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vähentää stressi minimiin, nuku riittävät yöunet n.8h ja kun nämä saat hallintaa aloita ruokailutottumusten tarkkailu. Syö säännöllisesti ja riittävästi. Lisää liikuntaa, mutta niin, että se tuntuu kivalta ja mielekkäältä. Ja tämä ei tapahdu muutamassa kuukaudessa, vaan elämänmuutokseen tarvitaan pitkäjännitteisyyttä. Ja ole armollinen itsellesi

Vierailija
6/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottu että lääkkeitä syötävä  loppuikä.

ap

Vierailija
7/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran sain laihdutettua kaloreita laskemalla, mutta siitä vuosia jo ja tulos ei  pysynyt, mitä nyt?

ap

Kalorien laskemisella ei saavuteta mitään pysyvää, vaan on hetken huumaa.

Ja jos saat liian vähän kaloreita, kroppa elää säästöliekillä. Säännöllinen ja riittåvä ravinto on tärkeää. Ja lupa myös joskus herkutella.

Vierailija
8/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/8 toimi mulla

Vierailija
9/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämässä pitäis olla jotain sisältöö, mielekästä tekemistä. Nyt haet turvaa ja toivoa lääkkeistä, mutta se on harhaa. Masennus on kipua elämättömästä elämästä.

Tiedän tämän. On turvallisempaa olla masentunut kuin mennä suoraan suruaan päin. Mieli suojelee sinua. Uskallat kyllä luopua lääkkeistä, kun alat asennoitua elämään toisin, ihan yksi ajatus kerrallaan. Mä oon nyt sillä tiellä. Älä ajattele kilojasi, ajattele elämääsi, hyvää ja pahaa siinä ja hae terapia- tai keskusteluapua.

Se on vähän niinku tekis palapeliä. Palat on lasia, mutta opit kyllä kokoomaan palapeliä niin, että haavat sormissa vähenee.

Se ei tapahdu tänään vaan jonakin päivänä.

Kokeile ajatella jotain valoisaa kaiken harmaan keskellä, jotain pientä vaan, mansikoita tai kesäsadetta tai miten pilvet muuttuvat tuulen mukana. Se on kuin lepohetki pahasta olosta, sitäkin pitää vähän harjoitella ensin.

Itse opettelin sanat yhdestä puhuttelevasta, lohdullisesta laulusta ja laulan sitä ajatuksissa itselleni niin se ankkuroi mut taas kiinni parempaan, kun paha meinaa viefä mennessään.

Vierailija
10/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Snake Diet. google auttaa. Sillä ihmiset on laihduttanut yli 10 kg kuukaudessa helposti.

Vierailija
11/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun elämässä pitäis olla jotain sisältöö, mielekästä tekemistä. Nyt haet turvaa ja toivoa lääkkeistä, mutta se on harhaa. Masennus on kipua elämättömästä elämästä.

Tiedän tämän. On turvallisempaa olla masentunut kuin mennä suoraan suruaan päin. Mieli suojelee sinua. Uskallat kyllä luopua lääkkeistä, kun alat asennoitua elämään toisin, ihan yksi ajatus kerrallaan. Mä oon nyt sillä tiellä. Älä ajattele kilojasi, ajattele elämääsi, hyvää ja pahaa siinä ja hae terapia- tai keskusteluapua.

Se on vähän niinku tekis palapeliä. Palat on lasia, mutta opit kyllä kokoomaan palapeliä niin, että haavat sormissa vähenee.

Kokeile ajatella jotain valoisaa kaiken harmaan keskellä, jotain pientä vaan, mansikoita tai kesäsadetta tai miten pilvet muuttuvat tuulen mukana. Se on kuin lepohetki pahasta olosta, sitäkin pitää vähän harjoitella ensin.

Itse opettelin sanat yhdestä puhuttelevasta, lohdullisesta laulusta ja laulan sitä ajatuksissa itselleni niin se ankkuroi mut taas kiinni parempaan, kun paha meinaa viefä mennessään.

kait  mä nyt itse tiedän mistä masennukseni johtuu, koulukiusaaminen, sairastan kaksisuuntaista ja lääkkeitä syöttävä loppuikä.  Muuten vaarana psykoosi tai mania. Viimeksi mania keväällä.

ap

Vierailija
12/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin minullekin sanottiin ja että jos lopetan lääkkeet niin tapan itseni ja vaikka mitä pahaa tapahtuu. Mitään muuta ei tapahtunut kuin se että sain elämäni järjestykseen. Mutta jokainen tuntee itse itsensä ja sen mihin on paukkuja elämässä.

Vierailija
13/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kait  mä nyt itse tiedän mistä masennukseni johtuu, koulukiusaaminen, sairastan kaksisuuntaista ja lääkkeitä syöttävä loppuikä.  Muuten vaarana psykoosi tai mania. Viimeksi mania keväällä.

ap

Millaisia sinun maniat on? Siis onko oikea mania vai hypo? Joskus lääkärit myös keksii potilaalle manian kun se piristyy ja harvemmin tätä hyväksytään koska psykiatrialle ainoa oikea ihminen on sellainen jolla ei ole tunteita ja joka elää sohvan pohjalla mitään tekemättömänä ameebana.

Vierailija
14/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin minullekin sanottiin ja että jos lopetan lääkkeet niin tapan itseni ja vaikka mitä pahaa tapahtuu. Mitään muuta ei tapahtunut kuin se että sain elämäni järjestykseen. Mutta jokainen tuntee itse itsensä ja sen mihin on paukkuja elämässä.

kerroitko lääkkeiden lopetuksesta  lääkärille. En ole saanut terapiaa, 10v sairastanut. Lähipiiri ei hyväksyisi lääkkeiden lopetusta.

ap

Vierailija
15/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Millaisia sinun maniat on? Siis onko oikea mania vai hypo? Joskus lääkärit myös keksii potilaalle manian kun se piristyy ja harvemmin tätä hyväksytään koska psykiatrialle ainoa oikea ihminen on sellainen jolla ei ole tunteita ja joka elää sohvan pohjalla mitään tekemättömänä ameebana.

itse tunnistin manian, kulutin holtittomasti rahaa

ap

Vierailija
16/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

kerroitko lääkkeiden lopetuksesta  lääkärille. En ole saanut terapiaa, 10v sairastanut. Lähipiiri ei hyväksyisi lääkkeiden lopetusta.

ap

No se on sinun elämäsi eikä lähipiirin. Aiotko olla lihava miellyttääksesi muita ihmisiä vai aiotko elää itsellesi niin että olet onnellinen?

Vierailija
17/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varmaann tapan itseni vuoden  loppuun mennessä jos en  laihdu. Tää ei ole enää elämää

ap

Vierailija
18/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

4kk lopetuksen jälkeen kerroin lääkärille. Valvoin itse kotona lopetusta testein. Aluksi päivittäin ja sitten viikottain. Seurasin aktiivisesti miten vointini kääntyy, Koska vointi kääntyi nopeasti parempaan ja mieli tasaantui niin ei ollut suuremmin syytä lääkärille tiedottaa. En minäkään mitään oikeaa terapiaa ole saanut koska minua on pidetty liian sairaana, myös bipolaari olen päädiagnoosiltani. Lääkkeitä söin parikymmentä vuotta. On reissuja suljetulle, itsemurha kokeiluja ym. kaoottista elämää vietetty lääkittynä koska lääkkeet sai tunne-elämäni täysin sekaisin ja teki impulsiiviseksi. En ole luonteeltani impulsiivinen ollut koskaan vaan hyvin harkitseva, luonteeltani rauhallinen ja introvertti. Pohtiva, itsekseen viihtyvä järki-ihminen. Lääkkeet teki joksikin ylisosiaaliseksi seksimaanikoksi. Talouteni pistin aivan sekaisin ja velkaannuin. Kaikki ihmissuhteet oli solmussa ja kaaoksessa. Nyt on kaikki järjestyksessä, velat hoidossa ja meillä perhe/suku, joka ennen tuki lääkitystä, on aivan raivoissaan jos joku edes mainitsee siitä. 

Vierailija
19/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lopettaa 300mg ketipinor itse? entä mitä testejä teit?

ap

Vierailija
20/71 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lopettaa 300mg ketipinor itse? entä mitä testejä teit?

ap

Ketipinor puolittuu joka 8 tunti. Joten siitä voi laskea koska sitä ei ole enää veressä. Se on helpoin antipsykootti lopettaa koska sillä ei pitäisi olla mitään vieroitusoireita ja sitä myös käytetään muista antipsykooteista vieroittamiseen. MUTTA ketipinor aiheuttaa metabolisen oireyhtymän ja rasvamaksan monelle käytäjistään joten sinun metabolia on täysin sekaisin lääkkeen takia. Et voi odottaa ihmettä ja minä en neuvo lopettamaan mitään lääkityksiä vaikka Keti oli se minun pahin lääkkeni joka eniten pisti sekaisin ja teki impulsiiviseksi. Suosittelen keskustelemaan lääkärisi kanssa, mutta sen verran sanon että keti on lääke jota määrätään myös unettomuuteen psyykkisesti terveille ihmisille, se ei ole mikään ns. aidon bipon lääke kuten esim abilify ja mitä näitä nyt on, en edes muista mitä kaikkea minulle on syötetty, mutta abin muistan,  se niin hirveä ja sai näkemään ja kuulemaan olemattomia, jotka tietysti heti diagnosoitiin merkiksi biposta. Verkosta löytyy testejä manian ja masennuksen valvomiseen. En ole niitä katsellut niin pitkään aikaan että olisi osoitteita valmiina. Jos mielenkiintoa on niin kyllä ne löytää. Bdi ja mards on masennukseen hyvät seurantavälineet. Hieman enemmän etsimistä vaatii nämä mania testit ja on yleensä englanninkielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi