Rinne ei annakaan chillailla vaikka vapaassa maassa pitäisi itse saada päättää mitä tekee!
Itse tykkään chillailla ja en viihdy yhtään töissä joten toivoisin että nyt saisin elää tätä valitsemaani elämää. Eiköhän se oli ihan minun oma valinta vapaassa maassa jos haluan chillailla enkä hukata elämääni töissä.
Kommentit (23)
Monet hukkaa turhaan elämänsä töissä
Sen kun chillailet omalla kustannuksellasi.
Jokainen suomalainen voi vaihtaa uskontoa vapaasti ja chillailla sitten. Toki parturin kautta hankitaan ananakset ensin ja vasta sitten keskustan kulmille notkumaan joutilaina. Joutilaina voi auttaa naisia käsimatkatavaroiden kantamisessa pientä palkkiota vastaan.
Rinne ei tajua, että jos saa ansiosidonnaista 2000 euroa on suuri vaara nauttia chillailusta, mutta hän ei halua mitään uudistuksia työttömyysturvaan.
Tiedoksi Antti että työ on se homma, jota tehdään jotta saa rahaa. Asiaan pätevät normaalit lainalaisuudet.
Ja mitä se kenellekään kuuluu chillaako työtön joskus jos töitä ei ole? Pitääkö joka tunteesta raportoida viranomaisille.
Kuka tahansa voi halutessaan chillailla yhteiskunnan piikkiin. Systeemi sallii chillailun, kun sitä käsittelee oikein.
T:elämäntapachillailija
Tilastojen mukaan kun ansiosidonnainen loppuu merkittävä osa työttömistä työllistyy. Hmmm mikä voisi olla syynä.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan kun ansiosidonnainen loppuu merkittävä osa työttömistä työllistyy. Hmmm mikä voisi olla syynä.
En tiedä. Oma vaimoni on lääkäri ja kun pääsee ansiosidonnaiselle, niin tienaa yli neljä kertaa enemmän kuin minä tienaan 9e tuntihommissa.
Jotenkin naurattaa kun joskus teen 10h päivää kuukaudessa niin en pääse edes puoliin siinä, mitä vaimoni saa tekemättä yhtään mitään.
Melkoista menoa. Toisaalta kun leikimme perhettä ja hoivaamme lapsia, niin rahahan tulee meidän talouteen. Ei se silloin harmituta.
Rinnekin voisi mennä kokeilemaan niitä kuuluisia yhdeksän euron töitä :) Ja elämään ah niin leveällä työmarkkinatuella.
Olisko tuntipalkkojen nosto mitään?
Meillähän löytyy TES:n palkoissa sellaisiakin kuin 8e tunti palkkoja.
Ei helvetti! Ei Suomessa pitäisi olla 12e tunti palkkoja alhaisempia.
Minä olen ollut Niilo Tarvajärven kanssa chilla lailla.
Tottakai töihin pitää mennä jos sellaista ilmaantuu.
Tes.n mukainen palkka jne
Mun chillailua Rinne on helpottamassa. Kuntoutustukeen ja asumiseen 100e korotus. Lisäksi tulossa yli 800e veronpalautukset. Veroista jotka on maksettu tuista jotka on maksettu veroista. Ensi syksynä teen tavallista pidemmän etelänreissun. En itse olisi äänestänyt demareita mistään hinnasta, mutta nyt olen kiitollinen kaikille äänestäneille!
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi halutessaan chillailla yhteiskunnan piikkiin. Systeemi sallii chillailun, kun sitä käsittelee oikein.
Tässähän ei mene kuin 7-8 vuotta niin valtio ei pysty enää velkarahalla rahoittamaan "chillailua" joten tuet vedetään aivan minimiin. Siinähän sitten ihmettelet kun ei työkokemusta ole nimeksikään eikä rahaa meinaa tulla mistään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut Niilo Tarvajärven kanssa chilla lailla.
Oliko sinulta siis vitsi sillä lailla todella oli siihen aikaan Niilolta älä sekoita nykyajan typeriin chillailuihiin.
Johan tässä vanhakin nuortuu kun Rinne on oppinut nuorisoslangin sanan "chillailla".
Rinne ei onneksi halua mitään tukia alentaa, eli me jotka chillaillaan saadaan chillailla jatkossakin.
Veroja korotetaan työtä tekeville, sieltä voi mun mielestä ihan hyvin ottaakin Suomessa verot on niin alhaiset, joku 35% ei tosiaankaan ole vielä paljon veroja ja moni maksaa vähemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän ei mene kuin 7-8 vuotta niin valtio ei pysty enää velkarahalla rahoittamaan "chillailua" joten tuet vedetään aivan minimiin. Siinähän sitten ihmettelet kun ei työkokemusta ole nimeksikään eikä rahaa meinaa tulla mistään.
Eläkeläiset ja chillailijat äänestää enenemässä määrin vasemmistopuolueita jotka lupaavat chillailua ja isompia eläkkeitä. Velkaa otetaan lisää ja veroja korotetaan. Kreikan tie siellä häämöttää mutta siihen menee kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Rinne ei onneksi halua mitään tukia alentaa, eli me jotka chillaillaan saadaan chillailla jatkossakin.
Veroja korotetaan työtä tekeville, sieltä voi mun mielestä ihan hyvin ottaakin Suomessa verot on niin alhaiset, joku 35% ei tosiaankaan ole vielä paljon veroja ja moni maksaa vähemmänkin.
Samaa mieltä, veroja voisi ihan hyvin korottaa, töistä saa niin paljon rahaa että niistä voi ottaa. Ja niinhän Rinne on luvannut tehdäkin.
Kyllä toiset saa edelleen cillailla.