Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasiasiantuntijat, apua

Vierailija
20.06.2019 |

Kuinka normaalia on, että silmillä on viikonkin jälkeen vaikeus tottua yksiteholaseihin?
Käytin vanhoja laseja päässäni ja näin niillä paremmin.
Näöntarkastuksessa näkö oli huonontunut vain vähän, hajataittoa otettiin pois melko paljon.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hajataittoa otettiin pois? Mistä oikein ostit lasit?

Vierailija
2/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eikö niitä Yksiteholaseja käytetä lukiessa?

Ei kai se näkökenttä tai näkö alue oli sama kaikkialla... Siis kun katsot lähelle ja katso kauas.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso näetkö pienen tekstin selvästi. Mietityttää, että miten hajataittosi olisi vähentynyt paljon. Kysyitkö selitystä?

Olen tottunut uusiin laseihin heti tai muutamassa päivässä ,paitsi yhden kerran meni kaksi viikkoa, että totuin. Minulle ei ole tehty suuria muutoksia kerralla hajataittoon, mutta muuten tehot linsseissä ovat vaihtuneet ja silloin kun vaihdettiin paljon tehoja kerralla, meni kauemmin aikaa totutella. Hajotaiton pieni korjaaminen on tuntunut heti hyvältä.

Vierailija
4/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin onn pakko hankkia koska mun onn pakkko lähteä tästä nyt johonkiin suuntaan.

Vierailija
5/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso näetkö pienen tekstin selvästi. Mietityttää, että miten hajataittosi olisi vähentynyt paljon. Kysyitkö selitystä?

Olen tottunut uusiin laseihin heti tai muutamassa päivässä ,paitsi yhden kerran meni kaksi viikkoa, että totuin. Minulle ei ole tehty suuria muutoksia kerralla hajataittoon, mutta muuten tehot linsseissä ovat vaihtuneet ja silloin kun vaihdettiin paljon tehoja kerralla, meni kauemmin aikaa totutella. Hajotaiton pieni korjaaminen on tuntunut heti hyvältä.

Edellisiin laseihini hajataittoa laitettiin aika paljon lisää ja nyt otettiin pois, syytä en kysynyt, luotin vain optikoihin. Edellisiin laseihinkin toki kesti kauan tottua, jotenkin perspektiivi muuttui hurjasti. Nyt perspektiivi on sama, mutta tuntuu, että en näe yhtä hyvin ja silmät ovat todella väsyneet.

Vierailija
6/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisiin laseihini hajataittoa laitettiin aika paljon lisää ja nyt otettiin pois, syytä en kysynyt, luotin vain optikoihin. Edellisiin laseihinkin toki kesti kauan tottua, jotenkin perspektiivi muuttui hurjasti. Nyt perspektiivi on sama, mutta tuntuu, että en näe yhtä hyvin ja silmät ovat todella väsyneet.

^Tämä oli siis AP. Ja pienen tekstin nään hyvin.

Vierailija
7/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eikö niitä Yksiteholaseja käytetä lukiessa?

Ei kai se näkökenttä tai näkö alue oli sama kaikkialla... Siis kun katsot lähelle ja katso kauas.?

Lähelle nään hyvin, kauas huonosti.

AP

Vierailija
8/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitäkin sattuu, käy liikkeessä varmistamassa, että linssisi ovat oikeat vahvuudeltaan.

Vierailija
9/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaamattomassa hajataitossa voi käydä niin kuin 4. kirjoittaa. Voi nähdä jopa liikaa peräkkäisiä k-kirjaimia, vaikka olisi kirjoitettu oikein!

Vierailija
10/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen silmälääkärin näöntutkimusta. En ole vuosiin pelkkään optikko on luottanut.

Vierailija
11/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hajataittoa ja käyn optikolla jolla itselläkin on vahva hajataitto. Osaa tehdä siihen liittyvän näöntarkastuksen tosi huolella. Hän tietää tarkalleen mihin kirjaimiin kannattaa keskittyä kun eri linssiasetuksia vertailee, että tuleeko varjoja jne.

Vierailija
12/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen silmälääkärin näöntutkimusta. En ole vuosiin pelkkään optikko on luottanut.

Missä iässä ja mistä syystä aloit käymään silmälääkärillä optikon sijaan?

Vierailija
13/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheitäkin sattuu, käy liikkeessä varmistamassa, että linssisi ovat oikeat vahvuudeltaan.

Näin varmaan täytyy tehdä.

Vierailija
14/14 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan täytyy tehdä.

^Tämäkin oli AP. (En yleensä aloita keskusteluja :D sen varmaan huomaa)