Onko teillä riippuvuuksia? Mihin?
Mä en polta tupakkaa kuin stressitilanteissa, mutta mietin lopettamista kokonaan.
Nyt pari päivää strrssannut, mutta onneksi kauppaan on 10km matkaa joten olen vain haaveillut asiasta, olen toki rahat jo kerännyt kokoon. Mulla on periaate, etten omia rahoja käytä vaan pullopanteilla maksan jos röökiä ostan. Eli olis tossa pari pussia pullojkin..
No nyt tässä sohvalla istuessa mietin lähtiskö hakemaan vai kärvisteliskö vielä tämänkin päivän.
Oon koklannu sähköröökit ja purkat yms, ei oo mun juttu. Se on vaan se käsiliike..
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulosta wt:ltä.
Ok, ei mua kiinnosta mitä av-mamma minusta miettii.
Onko tuo sinun riippuvuus? Tämähän on riippuvuus-ketju, joten onko riippuvuutesi keksiä kuka on wt?
Se taitaa olla aika monella riippuvuus siihen. Jonkun mielestä olet wt, teitpä mitä vaan.
En tiedä kuulostiko se vitsiltä, mutta en ihan oikeasti pysty olemaan ilman sokeria kovin kauaa. Jos menen jonnekin kylään, otan suklaapatukan mukaan ja syön sen salaa jossain kohtaa, jos en saa riittävästi sokerista tarjottavaa. Viimeisillä rahoilla ennen palkkapäivää ostan aina karkkia. Olen ollut tällainen jo 20 vuotta, vaikka sokerin määrä on hieman vaihdellut. Sitä on kuitenkin joka päivä saatava.
Opioidiriippuvuus on toki vakavampi juttu.
Kaksi tilattua printtisanomalehteä, vaikka niiden yhteishinta hipoo jo 800€ vuodessa. Niiden kanssa vielä vahvaa mustaa kahvia...
Kynsien syöminen, pureskelen miehenkin leikkaamat kynnet lattialta..
Vierailija kirjoitti:
Hydrogeeniperoxidia, eli vetyperoksidi. Pakko saada joka päivä, käytän ihottumien hoitoon, se polttaa niin kivasti, saa kivasti viboja. Käytän 12%:sta liuosta, kuten joku täällä palstalla suositteli. Vähän sama tuska kuin söisi vahvaa chiliä, ja uskon että myös itsensä viiltäjät osaavat arvostaa tätä tuotetta.
En usko, mä sain kiksit kun näin veren valuvan.
Kauniiden vaatteiden ostelu. Ja mä tosiaan rakastan mun vaatteita :) Velkaa en tee mutta en saa paljoa rahaa säästöönkään. Olishan se kolmekymppisenä järkevämpää maksaa vaikka asuntolainaa kun tuhlata vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Peliriippuvuus 😔
Tämä on monella ja pilaa elämän.
Veikkauksen pelit tulisi kieltää kaupoista hallituksen päätöksellä, mutta mitä vielä köyhiltä viedään viimeinenkin leipä tämmöisillä koneilla ja jatkuvalla mainolla!
Availen postiluukkua addiktiivisesti. =)
Seksiriippuvuus. Juon myös liikaa alkomaholia ja pelaan rahani. Normaalia?
Olen ihan koukussa sipseihin. Mietin aina valmiiksi, milloin on aikaa illalla syödä lasten mentyä nukkumaan. Ostaminenkin vaatii suunnittelua, jotta muut eivät näe tai löydä pussia ja kauppa pitää valita sen mukaan, mistä tiedän löytyvän haluamaani makua. Sipsiaddiktioni vaatii suunnitelmallisuutta ja aiheuttaa pinnan kiristymistä, jos jokin uhkaa napostelun toteutumista.
Vierailija kirjoitti:
Pepsi Max. Olen miettinyt, että alottaisin kahvin juonnin ja vierottaisin itseni sitä kautta Pepsistä. Minnekään (esim kesällä mökille) en lähde ennekuin tiedän, mistä saan seuraavan Pepsi Maxin. Kotona täytyy myös aina olla avaamaton tölkki/pullo.
Minä olin myös monta vuotta. Sitten alkoi tulla ihmeellisiä tuikkivia kipuja, tosi voimakkaita, jalkoihin. Aivan kuin naula olis lyöty jalkaterään. Lopetin Pepsin juonnin ja keinomakeutettujen juomien yleensäkin, kivut loppui siihen. Nyt juon vain satunnaisesti, ehkä litran kuukaudessa, eikä oireita tule. Melkoisia myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kauniiden vaatteiden ostelu. Ja mä tosiaan rakastan mun vaatteita :) Velkaa en tee mutta en saa paljoa rahaa säästöönkään. Olishan se kolmekymppisenä järkevämpää maksaa vaikka asuntolainaa kun tuhlata vaatteisiin.
Eikö kirppikset helpota tuota ongelmaa? Vois saada jotain säästöönkin. Tiedätkös että rahan säästämiseenkin voi olla koukussa tai siitä voi kehittyä uusi riippuvuus ostosmanian tilalle. Mulle kävi näin.
Kahvi
Puhelin (=some ynnä muu netin pläräys)
No en tiedä voiko tätä sanoa riippuvuudeksi, mutta mulla on pakko-oireinen häiriö jossa nypin ihoani jatkuvasti. Siis jos on vaikka finni tai rupi, niin revin niitä eivätkä ne parane.
Ennätys on viikko ilman ihon repimistä.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä voiko tätä sanoa riippuvuudeksi, mutta mulla on pakko-oireinen häiriö jossa nypin ihoani jatkuvasti. Siis jos on vaikka finni tai rupi, niin revin niitä eivätkä ne parane.
Ennätys on viikko ilman ihon repimistä.
Itselläni on myös tällaista pakko-oireista käyttäytymistä, kohdistuu vain silmäripsiin. En välttämättä nypi ellei ripsi irtoa helposti, mikä tuntuu silloin hyvältä, mutta haron niitä pitkillä kynsillä. Silloin kun on ripsaria, meikit naamassa tai olen ihmisten ilmoilla, en tätä tee, mutta meikittä ja yksin ollessa toiminta on oikeastaan jatkuvaa.
Ollaanpa sitä nokkelaa.