Voiko harkinnanvaraista saada implanttiin?
Kommentit (24)
Ei. Siltaan ehkä jos on etuhammas.
Haittaahan se kun se näkyy! En voi hymyillä enkä nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kosmeettisesti. Ei estä syömistä. Ei se meidän muiden asia ole maksaa sinulle kaunista hymyä,
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin kosmeettinen haitta. Niin kauan, kun se ei uhkaa terveyttä, sitä ei makseta sulle vaan omillas joudut maksamaan.
Kysyinpä vaan. Eräät saa mihin vaan.
Ala pelaamaan jääkiekkoa niin ei kukaan ihmettele.
Jotain toista voi häiritä pienet rinnat, mutta ei sitä silti verovaroin ruveta implantteja laittamaan.
Miettikää jos kaikille kadunmiehille ja naisille maksettaisiin täydet hammasremontit, mitä se maksaisi.
Meinaatteko oikeasti ettei saa? En siis tiedä, mutta luulin että saisi. Kustantaahan valtio usein muitakin kosmeettisia toimenpiteitä, kuten synnynnäiset (lievätkin) poikkeavuudet, vinot hampaat (vaikka ne eivät aiheuttaisi purentavikoja)... Itse soisin implantin kyllä maksettavan valtion taskusta, niin suuri kosmeettinen haittava saattaa vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja psyykeen paljonkin. Itselläni on valtion kustantama implantti, joka tosin johtuu siitä että synnyin ilman sitä hammasta. Mutta haitta oli 100% kosmeettinen.
Kannattaa hakea jos vaikka saisikin. Kyllähän se vaikuttaa moneen asiaan jos tuon huomaa esim. kun puhut tms.
Menee onneksi oma implantti vakuutukseen, ties mitä maksaisi muuten
Tämä on hankala kysymys. Vaikka haitta olisi "vain kosmeettinen", vaikea on saada työtä esimerkiksi asiakaspalvelualoilta. Samaan aikaan työttömille kustannetaan kalliita kursseja: yhden työnhakuvalmennuskurssin hinnalla kustantaisi kyllä sen implantin.
Minua ihmetyttää, että implantin hankkimista ei tueta mitenkään yhteiskunnan varoin työssäkäyvilläkään, vaikka puuttuva hammas näkyvällä paikalla on ilmeinen haitta työelämässä. Se voi vaikuttaa myös puheen tuottamiseen ja itsetuntoon, mistä saattaa koitua työnantajalle kuluja esimerkiksi masennuksesta seuraavien sairauslomien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain toista voi häiritä pienet rinnat, mutta ei sitä silti verovaroin ruveta implantteja laittamaan.
Onnettomuuden uhreille ja syöpäpotilaille kustannetaan rintojen korjausleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnettomuuden uhreille ja syöpäpotilaille kustannetaan rintojen korjausleikkaus.
Kyllä mun ystävä ainakin joutuu elään ilman toista rintaa syövän jäljiltä. Oli sitä kyllä kysellyt kelasta ja sossulta, että voisko siihen saada edes osakorvausta, mutta ei kuulemma korvata kosmeettisia korjauksia. Soisin sen hänelle kyllä mielelläni, ja auttaisin itsekin mutta olen kanssa pienituloinen joka elää kädestä suuhun
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hankala kysymys. Vaikka haitta olisi "vain kosmeettinen", vaikea on saada työtä esimerkiksi asiakaspalvelualoilta. Samaan aikaan työttömille kustannetaan kalliita kursseja: yhden työnhakuvalmennuskurssin hinnalla kustantaisi kyllä sen implantin.
Minua ihmetyttää, että implantin hankkimista ei tueta mitenkään yhteiskunnan varoin työssäkäyvilläkään, vaikka puuttuva hammas näkyvällä paikalla on ilmeinen haitta työelämässä. Se voi vaikuttaa myös puheen tuottamiseen ja itsetuntoon, mistä saattaa koitua työnantajalle kuluja esimerkiksi masennuksesta seuraavien sairauslomien muodossa.
On olemassa muita halvempia vaihtoehtoja kuin tuo implantti: Irroitettava proteesi ja silta
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko oikeasti ettei saa? En siis tiedä, mutta luulin että saisi. Kustantaahan valtio usein muitakin kosmeettisia toimenpiteitä, kuten synnynnäiset (lievätkin) poikkeavuudet, vinot hampaat (vaikka ne eivät aiheuttaisi purentavikoja)...
Esteettistä hammashoitoa ei julkiselta enää saa. Tyttärellä erittäin ahtaasti hampaat, mm. yläetuhampaat aivan ristissä limittäin. 5000 euroa maksetaan omasta pussista yksityisellä oikojalla.
Nastan laittavat ja massasta rakentavat hampaan siihen julkisella. Minulla on sellaisia 3 ja yksi suht näkyvässä paikassa. Sen kustantaa sossukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko oikeasti ettei saa? En siis tiedä, mutta luulin että saisi. Kustantaahan valtio usein muitakin kosmeettisia toimenpiteitä, kuten synnynnäiset (lievätkin) poikkeavuudet, vinot hampaat (vaikka ne eivät aiheuttaisi purentavikoja)...
Esteettistä hammashoitoa ei julkiselta enää saa. Tyttärellä erittäin ahtaasti hampaat, mm. yläetuhampaat aivan ristissä limittäin. 5000 euroa maksetaan omasta pussista yksityisellä oikojalla.
Jestas, tätä en tiennytkään! :o Mun mielestä ihan hiljattain vielä lapsille kustannettiin raudat jos hampaat olivat huomattavasti vinossa. Omalla kohdallani hampaita oiottiin 11 vuotta, vanhemmilleni lysti kustansi aina jokusen kympin vuodessa käyntimaksuja yms.
/10
Ei jos haitta on kosmeettinen.