Voiko harkinnanvaraista saada implanttiin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko oikeasti ettei saa? En siis tiedä, mutta luulin että saisi. Kustantaahan valtio usein muitakin kosmeettisia toimenpiteitä, kuten synnynnäiset (lievätkin) poikkeavuudet, vinot hampaat (vaikka ne eivät aiheuttaisi purentavikoja)... Itse soisin implantin kyllä maksettavan valtion taskusta, niin suuri kosmeettinen haittava saattaa vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja psyykeen paljonkin. Itselläni on valtion kustantama implantti, joka tosin johtuu siitä että synnyin ilman sitä hammasta. Mutta haitta oli 100% kosmeettinen.
Milloin sait tuon puuttuvan hampaan implantin? Minulle tehtiin viime talvena implantti eteen, kun minulla ei ole koskaan tullut pysyvää hammasta maitohampaan tilalle. Jouduin maksamaan koko lystin, sillä yhden puuttuvan hampaan vuoksi ei kuulemma saa korvausta. Kyse oli puuttuva kulmahammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko oikeasti ettei saa? En siis tiedä, mutta luulin että saisi. Kustantaahan valtio usein muitakin kosmeettisia toimenpiteitä, kuten synnynnäiset (lievätkin) poikkeavuudet, vinot hampaat (vaikka ne eivät aiheuttaisi purentavikoja)... Itse soisin implantin kyllä maksettavan valtion taskusta, niin suuri kosmeettinen haittava saattaa vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja psyykeen paljonkin. Itselläni on valtion kustantama implantti, joka tosin johtuu siitä että synnyin ilman sitä hammasta. Mutta haitta oli 100% kosmeettinen.
Milloin sait tuon puuttuvan hampaan implantin? Minulle tehtiin viime talvena implantti eteen, kun minulla ei ole koskaan tullut pysyvää hammasta maitohampaan tilalle. Jouduin maksamaan koko lystin, sillä yhden puuttuvan hampaan vuoksi ei kuulemma saa korvausta. Kyse oli puuttuva kulmahammas.
Ei minullekkaan korvattu. Sain sillan joka irtosi kolme kertaa kuukauden aikana jonka jälkeen olen ollut kokonaan ilman. Synnynnäinen vika myös itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo laittoikin, niin siltaan saattaa saada. Esim. jos myyntiala tai muu asiakaspalvelutyö on se joka työllistäisi tulevaisuudessa, niin vaikea sellaiseen on työllistyä jos ei voi hymyillä. Tapauskohtaista on kuitenkin AINA, mutta kukaanhan ei kiellä hakemasta.
Mistä sinä olet keksinyt että siihen pitää saada implantti. Onhan muiltakin hampaita jouduttu poistamaan , mutta hammaslääkärit tietäävät paljon halvempia ratkaisuja. Yksi kunta teetti kallovammaiselle alkoholistille kalliit implantit. Ei ne kestäneet kuin muistaakseni pari vuotta, ja kaikki olivat jo romahtaneet pois suusta. Samoin on käynyt mun työtovereille, vaikka he ovat hoitaneet ohjeiden mukaan niitä. Se taito niiden laittoon ei oikein vielä vastaa jenkkitasoa, kun ei kenelläkään onnistu. Ovat vielä erittäin kivuliaita pitää ja leuat arkana pari vuotta. Näistä kyllä toivoisin enemmän keskustelua. Kukaan ei kai kehtaa kertoa, että on menettänyt säästönsä hampilääkäriin. Niiden joilla on hienot hampaat ei tarvitse ilkkua täällä.