Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Rinne - Suomessa ei ole varaa lorvia ja chillailla

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan kesä.

Jos hallitus haluaa vähentää chillailua, niin hallitus tekee sellaisia päätöksiä, että ihmisille alkaa löytymään töitä.

Suurin osa työttömistä hakee töitä ihan tosissaan, ja törmää jatkuvasti kielteisiin päätöksiin tai hiljaisuuteen kun ei viitsitä ilmoittaa edes sitä, valinta ei tällä kertaa...

Paras ratkaisu olisi purkaa jäykkiä rakenteita ja kaataa aidat yrittäjyyden ja palkkatyötä isyyden välillä.

TE-toimisto voisi myös tukea ihmisten omatoimisuutta eikä rangaista kaikesta aloitteellisuudesta.

Liityin itse työosuuskuntaan, jotta löytäisin helpommin työmahdollisuuksia.

Aikamoista pätkää ja silppua tämä on, mutta en saisi edes sitä ilman osuuskunnan apua.

TE-toimistossa tästä riemastuttiin, ja muutuin heidän silmissään yrittäjäksi. Vastoin omia ohjeitaan.

Siinäpä sitten sai taistella pitkään että sai korjatuksi virheellisen päätöksen. Saman on käynyt läpi jokainen osuuskuntani jäsen.

Jouduin antamaan tarkkoja selvityksiä työstäni ja siitä saanko vaikuttaa itse työaikaan, työtapoihin, työvälineisiin tai siihen missä teen työni. Mihinkään noista ei siis saa itse vaikuttaa. Työtäni täytyy myös valvoa. Se oli yksi keskeisistä asioista.

Nuo kaikki kuulostavat todella oudolle, sillä teen luovaa työtä, jossa on tarkoituskin tehdä työt omalla tavallaan. Missään työpaikoissa ei koskaan ole kukaan määrännyt työtapoja. Työvälineetkin on aina saanut valita itse, ja jos jotain ei ole ollut, on työnantaja sen hankkinut.

Mutta joo, nyt kun olen saanut asiat TE-toimiston kanssa selvitettyä, teen luovaa työtäni valvonnan alaisena ja olen luova työnantajan määräämällä tavalla 😜

Tällaisesta kyykytyksestä pitäisi päästä eroon, jotta ihmiset uskaltaisivat tehdä töitä erilaisilla tavoilla ja tehdä myös omia projekteja silloin kun siihen olisi tilaisuus.

Nykyään ne tuntuvat etsivän suurennuslasin kanssa syitä lyödä yrittäjä-leima mahdollisimman monelle.

Jos kerrot kirjoittaneesi joskus runoja pöytälaatikkoon, olet yrittäjä. Jos kerrot harrastavasi soittamista ja mainitset, että kerran tuurasit yhtä basistia, olet yrittäjä.

Ne päätökset ovat aika uskomattomia ja pitävät huolen, ettei kukaan uskalla tehdä mitään.

Vierailija
42/46 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vit*u. Nytkö loppuu rento chillailu?

Ei lopu. Jos ahne porvari alkaa liian ahneeksi, ei muuta mahdollisuutta kuin alkaa varastamaan ahneelta porvarilta.

Neuvostoliitto meni jo.

Ja hyvä niin. Vielä kun porvarit saadaan niiden jatkeeksi siperiaan niin näyttää paljon paremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, jos alan nukkumaan olohuoneessa ja vuokraan makuuhuonettani Airbnb kautta, tulkitseeko TE-toimisto minut yrittäjäksi?

Eli ei vissiin kannata tehdä mitään näiden parin sadan eteen?

Suomen järjestelmät ovat sairaita.

Vierailija
44/46 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai chillailen, koska siihen on varaa ts. osaan laskea talouteni tulot ja menot niin, ettei tarvitse orjatöihin ryhtyä.En käsitä, miksi pitäisi päivänsä pilata tylsässä työssä kärsien vielä ikävästä työilmapiiristä, koska tämä pätee aivan liian moniin työpaikkoihin.

Kaikki on niin pitkään ok, kun lasket "oman taloutesi tuloihin" vain ne rahat, jotka omalla ansiollasi saat kasaan. Siis ei mitään sossutukia, joka on muiden selkänahasta revitty. 

Vierailija
45/46 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai chillailen, koska siihen on varaa ts. osaan laskea talouteni tulot ja menot niin, ettei tarvitse orjatöihin ryhtyä.En käsitä, miksi pitäisi päivänsä pilata tylsässä työssä kärsien vielä ikävästä työilmapiiristä, koska tämä pätee aivan liian moniin työpaikkoihin.

Kaikki on niin pitkään ok, kun lasket "oman taloutesi tuloihin" vain ne rahat, jotka omalla ansiollasi saat kasaan. Siis ei mitään sossutukia, joka on muiden selkänahasta revitty. 

Kaikillehan maksetaan palkkaa juuri työn määrään verrattava määrä? Yksi johtaja tekee enemmän töitä kuin 200 siivoojaa jne.

Vierailija
46/46 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinne taas vauhdissa, onneksi on varaa tuoda muualta väkeä tänne chillaileen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän