Lähetätkö perinteisiä joulukortteja?
Meillä nyt 3. vuosi,ku ei olla laitettu ainuttakaan.Tähän mennesä 1 tullut,vähenee vuosi vuodelta.
Kommentit (17)
yhden lähetin vanhukselle, jolle se on tärkeä osa joulua. Muille en laita enää enkä itsekään saa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna taas lähetin muutaman. Niitä on aika kiva lähettää.
Ja varsinkin saada :-)
Joka vuosi olen laittanut, mutta vähenevät, koska ei itse viitsi laittaa heille joilta itse ei korttia saa, tippuvat automaattisesti pois, en myöskään laita hyvän päivän tutuille tai henkilöille, joiden kanssa en ole tekemisissä joulun ja joulun välissä kuin muutaman kerran.
Lähetin vaikka maksoikin parin kortin lähetys lähes 10 euroa.
Kallista lystiä nykyisin, ei mikään ihmekään että normipostin lähetys vähenee vuosi vuodelta.
Mä lähetän, mutta yli kahdestakymmenestä on päädytty kymmeneen. Suku pienenee ja ystävyyssuhteer murenevat. Kortteja on itsekin kiva saada ja toivoisin perinteen pysyvän voimissaan.
No nehän on jo tältä joululta lähetetty.
Juuri kirjoitin kymmenen ja huomenna laitan vastaanottajille. Yksi menee vanhalle isälleni, kolme sisaruksilleni perheineen, kolme serkuilleni, yksi äitipuolen siskolle, yksi kiroilevalle naapurinmiehelle ja yksi naapurin koiralle, joka on toisinaan kotonamme hoidossa. Minusta viehättävä joulutraditio, vaikken ole jouluihminen oikein ylipäänsä.
En. Skannasin viimeiset saamani joulukortit ja lähettelen niitä messengerillä ja whatsupilla.
En. Monta vuotta olen jo laittanut ne rahat hyväntekeväisyyteen
MInulla nyt lähetettyjen joulukorttien määrä on viidennes, mitä ennen lähetin. Tykkään askarrella joulukortteja, joten aina löytyy muistettavia niin kuin suvun vanhemmat ihmiset. Lisäksi vuoden aikana törmään hyviin tyyppeihin, joista yksi oli loistava tarjoilija. Ongin hänen etunimensä selville ja laitoin hänelle hänen työpaikalleen vielä kerran kiitokset hyvästä palvelusta kera joulukortin. Toinen on yrittäjäkollega, jolla on nyt paljon murheita niin halusin muistaa häntä myöskin. Kyllä ihmiset oikeastikin ilahtuvat, jos saavat perinteisen joulukortin.
Lähetimme vain iäkkäille vanhemmillemme perinteiset kortit. Emme enää itsekään saa muilta kuin heiltä kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin saada :-)
Jo kotoa muuttaneet lapsemme loukkaantuivat, kun pari vuotta sitten en lähettänyt heille joulukortteja, että kyllä korteista vaan tykätään ja niitä on kiva saada.
Postitan kortteja joka vuosia sukulaisille ja kavereille vaikka maksaakin maltaita. Valitettavasti ei kaikilta tule kortteja takaisin. Ne Suomesta suvulta ja kavereilta tulevat harvat joulukortit merkkaa mulle tosi paljon koska asun ulkomailla. Laitan olohuoneeseen kauniisti esille ja ihailen niita koko joulunajan. Kaikille ei korteilla ole samanlaista merkitysta.
Itselle joku aineeton e-kortti on aika turha, katson kerran ja se on siina. Jos ette oikeaa korttia halua lahettaa niin luopukaa noista bittitervehdyksista, tekee vaan sellaisen olon ainakin minulle etta ei katsottu tarpeelliseksi nahda vaivaa ja laittaa oikea kortti. Saman tien voi sitten unohtaa joulutervehdyksen kokonaan.