Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luettele kaikki Ne maat missä olet käynyt Ystävällisimmästä tylympään.

Vierailija
19.06.2019 |

Eli kaikki ne maat missä olet käynyt ystävällisimmästä tylyimpään

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisin Italia, tylyin Norja. Norjalla on muutenkin miljoona kertaa todellisuutta parempi maine, norjalaiset eivät todellakaan ole mitään iloisia ja sosiaalisia "hei, hei" -tyyppejä, en ymmärrä miten ovat onnistuneet markkinoimaan itsensä aurinkoisena ja kivana kansana.

Täällä aina hirveästi parjataan Viroa, mutta minun kokemukseni Virosta ovat todella hyviä. Luulen, että avaimena on se, että minulla ei ole minkäänlaista suomalaisen ylemmyysasennetta siellä käydessäni, vaan olen normaalin peruskohtelias ja iloinen ja puhun ihmisille englantia. En myöskään örvellä kännissä. Aina todella hyvä vastaanotto ollut. 

Eksäni puhuu täydellistä viroa. Usein kaikki sujui ihan ok kunnes hän sanoi esim. minulle jotain suomeksi. Joskus asiakaspalvelijalta pääsi ihan suusta että ai oletkin suomalainen ja naama nyrpistyi :D En usko, että kyse olisi mistään ylemmyysasenteesta, tuskinpa eksällänikään sellaista on kun on esim. käyttänyt vuosia kielen opiskeluun ja maahan tutustumiseen.

Ystävällisyys kyllä tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Minä pidän Norjasta, enkä edes odota mitään reippautta ja iloisuutta vaan ennemmin minua puhuttelee jonkinlainen välittömyys mitä varsinkin Pohjois-Norjassa tapaa. Asiat eivät ole niin nöpönuukaa, ei olla niinkään palvelija ja palveltava vaan kaksi tyyppiä hoitamassa asioita. Kerran grillillä väsynyt työntekijä istui terassilla pöytääni ja alkoi päätään pyöritellen kertoa väsymyksestään ja pitkästä työvuorostaan. Jonkun mielestä olisi varmaan aivan pöyristyttävän huonoa käytöstä asiakaspalvelijalta, minusta oli rentoa ja tuttavallista. Juteltiin pitkään kun ei ollut muita asiakkaita. 

Vierailija
22/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistisin suomalaisuuttani kohtaan on ollut Ruotsi ylivoimaisesti. Missään en ole kokenut rasistisuutta kansallisuuteni takia paitsi Ruotsissa. Siellä asuneena voin kertoa monia tapauksia jossa aksenttini avasi rasistin ruotsalaisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisin Saksa..

..

..

..

..

..

..

ja viimeisenä

Tammisaari

Vierailija
24/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistisin suomalaisuuttani kohtaan on ollut Ruotsi ylivoimaisesti. Missään en ole kokenut rasistisuutta kansallisuuteni takia paitsi Ruotsissa. Siellä asuneena voin kertoa monia tapauksia jossa aksenttini avasi rasistin ruotsalaisessa.

Puheet rakkaasta naapurista ei pidä todellakaan paikkaansa. Meille on vuosisatoja tyrkytetty jonkinlaista yhtenevyyttä ruotsalaisten kanssa, mikä on propagandaa. Meitä kohtaan tunnetaan ylemmyyttä, joka sitten oikeuttaa aitoa vihamielisyyttä meitä kohtaan ruotsalaisissa.

Vierailija
25/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

....

....

Latvia

Liettua

Puola

Vierailija
26/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisimmat: Thaimaa, Montenegro ja Kreikka

Tylyimmät: Tsekki (Praha), Ranska ja Viro

Vierailija
27/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaikkia, mutta ykkönen on US of A ja hännänhuippuna ankeista ankein Portugali.

Minä laitan nämä päinvastoin. Usassa asuneena en näe sitä smalltalkia ystävällisyytenä. Portugalilaisten ystävällisyys on ystävällistä

USA:ssa tuli heti tunne että olen tervetullut maahan, kun jo rajatarkastaja oli hyvin kohtelias ja ystävällinen. Sama päti kaikkiin reissuilla tavattuihin, niin aspoihin kuin ihan yksityishenkilöihinkin. Tiedän kyllä small talk-kaavan, eli ei ole mitään impivaaralaisen ihastumista.

Portugalissa puolestaan oli suorastaan vihamielinen tunnelma ja lähestulkoon vattuilua sai osakseen niin lentokentällä, aspoilta ja kaikilta. Hyvin outo, jotenkin masentuneen oloinen tunnelma.

Ollaan varmaan vaan erilaisia. Usan rajalla ei mitään ystävällisyyttä. Muualla teennäistä hymyilyä. Toki kivojakin ihmisiä kuten kaikkialla.

Portugalilaiset on minulle juuri sopivia. Luontevaa, ehkä vähän jähmeää. Oikein ihania. Portugali on nykyään ykköskohteeni. Kaunista, hyvä ilmapiiri

Vierailija
28/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuuba

2. Kreikka

2. Hollanti

3. Sveitsi

4. Puola

5. Ruotsi

6. Norja

7. Italia

Vierailija
29/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

...

...

...

...

Ahvenanmaa

Vierailija
30/43 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisimmät: Australia, Kreikka, Kroatia

Keskikasti: Thaimaa, Hollanti, Saksa

Epäystävällistä: Ruotsi, Viro, Portugali

Vierailija
31/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisin Brunei, joka itsellekin yllätys kuinka mukavia ja ystävällisiä siellä ihmiset oli.Toisena Bonaire.

Tylyimmäksi sanoisin Bulgarian ja Israelin.

Vierailija
32/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyin oli Englanti.

Vierailija
33/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisin thaimaa, Unkari, espanja

Tylyin Turkki (Ei ole aitoa asiakaspalvelua, suuttuvat jos et osta)

Vierailija
34/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa sain tosi hyvää kohtelua. Englannissa naiset naisille ihan hirveitä. Ylimielisiä ja törkeitä. Osa röyhkeitä. Niiden vuoksi en palaa sinne koskaan.

Vierailija
35/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach

Suomi

Vierailija
36/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun monilla on Portugali tylyimpänä, minusta portugalilaiset ovat ujoja, mutta usein todella ystävällisiä ja minua on monta kertaa tultu neuvomaan ja avustamaan esim. marketissa ja kadulla ilman pyytämistä. Ja vieläpä ihan Lissabonissa.

Vierailija
37/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 maata muistaakseni olen matkustanut niin, että olen yöpynyt. En voi tuollaista luetteloa tehdä, liian iso urakka mietittäväksi. Mutta ystävällisimpiä on ollut USA, Tanska ja Hollanti. Epäystävällisiä ja töykeitä on ollut Liettua ja Venäjä. 

Vierailija
38/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisiä Vietnam, Kreikka, Irlanti. Epäystävällisiä Hollanti, Ranska.

-Monet täällä mainituista epäystävällisistä maista on jotenkin kaksijakoisia, tylyys ja herttaisuus vaihtelevat jyrkästi eri paikoissa. Tällaista on ollut Norjassa, Virossa ja Portugalissa. Mutta vaaka kallistuu näissä kaiken kaikkiaan paremmalle puolelle.

Vierailija
39/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn ystävällisyys on monien mielestä vain pintaa ja small talkia ja "ei niitä oikeasti kiinnosta kenenkään vointi" jne. No kyllä se on tiedossa, mutta on se mukavaa mennä kauppaan tai ravintolaan kun asiakaspalvelija on kuin itse aurinko siellä, hymyilee ja höpisee ja kyselee vointeja. Minusta se on hieno tapa. On se nyt parempi kuin jossain muualla menee vaikka pubiin ja siellä baarimikko suunnilleen ynähtää kerran sen oluen ostotilanteessa eikä katso edes silmiin. 

Monista asioista en USAssa tykkää, mutta tästä tavasta tykkään. 

Vierailija
40/43 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun monilla on Portugali tylyimpänä, minusta portugalilaiset ovat ujoja, mutta usein todella ystävällisiä ja minua on monta kertaa tultu neuvomaan ja avustamaan esim. marketissa ja kadulla ilman pyytämistä. Ja vieläpä ihan Lissabonissa.

Kyllä, sama kokemus minulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän