Luettele kaikki Ne maat missä olet käynyt Ystävällisimmästä tylympään.
Eli kaikki ne maat missä olet käynyt ystävällisimmästä tylyimpään
Kommentit (43)
En jaksa kaikkia, mutta ystävällisimmät: Norja (pohjoisosat), Espanja, Intia
Tylyimmät: Viro, Venäjä, Ranska
Venäjä, Kreikka, Norja, Ruotsi, Islanti, Italia, Tanska, Usa, Espanja, Viro, Saksa, Ranska, Unkari, Englanti, Itävalta, Kanada.
Ystävällisin USA ja tylyin varmaan Viro ja siinä välissä ehkä 12 maata joita en osaa rankata.
Ystävällisimmät:
USA, Saksa, Ranska
Ankeimmat:
Norja, Ruotsi, Venäjä
Vierailija kirjoitti:
En kaikkia, mutta ykkönen on US of A ja hännänhuippuna ankeista ankein Portugali.
Minä laitan nämä päinvastoin. Usassa asuneena en näe sitä smalltalkia ystävällisyytenä. Portugalilaisten ystävällisyys on ystävällistä
En osaa. Kaikissa niissä on ollut ystävällisiä ja tylyjä ihmisiä.
Yksi yksipuolisimmin tylyistä on kuitenkin Norja. Toinen on todennäköisesti Alankomaat. Välimernmaissa ketään ei kiinnosta mikään ja se johtaa siihen, ettet sinäkään kiinnosta niin paljon että olisivat tylyjä tai ystävällisiä. Britit on kohteliaan tylyjä: se näytää ystävälliseltä, jos ja kun et tiedä, mitä ne oikeasti tarkoittavat. Sama pätee jenkkeihin. Venäläiset tuntuvat tylyiltä, mutta muuttuvat täysin jos vähän pidät puoliasi. Australialaiset ovat oikeasti sekä hyvin ystävällisiä että tosi tylyjä ja suoria jos on tarpeen. Sama saksalaisilla.
Tanska, Italia, Saksa, Espanja, Ranska, Ruotsi.
Ystävällisin Italia, tylyin Ranska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaikkia, mutta ykkönen on US of A ja hännänhuippuna ankeista ankein Portugali.
Minä laitan nämä päinvastoin. Usassa asuneena en näe sitä smalltalkia ystävällisyytenä. Portugalilaisten ystävällisyys on ystävällistä
USA:ssa tuli heti tunne että olen tervetullut maahan, kun jo rajatarkastaja oli hyvin kohtelias ja ystävällinen. Sama päti kaikkiin reissuilla tavattuihin, niin aspoihin kuin ihan yksityishenkilöihinkin. Tiedän kyllä small talk-kaavan, eli ei ole mitään impivaaralaisen ihastumista.
Portugalissa puolestaan oli suorastaan vihamielinen tunnelma ja lähestulkoon vattuilua sai osakseen niin lentokentällä, aspoilta ja kaikilta. Hyvin outo, jotenkin masentuneen oloinen tunnelma.
Ystävällisimmät:
Bosnia
Englanti
Ukraina
Serbia
Keskikasti:
Venäjä
Ruotsi
Norja
Unkari
Irlanti
Viro
Saksa
Tylyimmät:
Kiina
Kosovo
Makedonia
Iran, Libanon, Itävalta, Japani, Venezuela, Intia, Australia, Kanada, Meksiko, USA, Espanja, Portugal, Saksa, Ranska, Sveitsi, Iso-Britannia, Latvia, Ukraina, Venäjä, Viro, Israel.
Vierailija kirjoitti:
Iran, Libanon, Itävalta, Japani, Venezuela, Intia, Australia, Kanada, Meksiko, USA, Espanja, Portugal, Saksa, Ranska, Sveitsi, Iso-Britannia, Latvia, Ukraina, Venäjä, Viro, Israel.
Ai Ruotsi ja Tanska unohtui, ne olisi ehkä tuolla Espanjan tienoilla.
Hollanti, Suomi, Tanska, Ruotsi, USA, Italia, Saksa, Iso-Britannia, Viro, Belgia, Ranska
Suunnilleen noin. Laitoin Suomenkin listaan, kun ulkosuomalaisena aina hämmästyn miten hyvää palvelua saa. Oma asuinmaa löytyy enemmänkin tuolta häntäpäästä...
Ystävällisin Italia, tylyin Norja. Norjalla on muutenkin miljoona kertaa todellisuutta parempi maine, norjalaiset eivät todellakaan ole mitään iloisia ja sosiaalisia "hei, hei" -tyyppejä, en ymmärrä miten ovat onnistuneet markkinoimaan itsensä aurinkoisena ja kivana kansana.
Täällä aina hirveästi parjataan Viroa, mutta minun kokemukseni Virosta ovat todella hyviä. Luulen, että avaimena on se, että minulla ei ole minkäänlaista suomalaisen ylemmyysasennetta siellä käydessäni, vaan olen normaalin peruskohtelias ja iloinen ja puhun ihmisille englantia. En myöskään örvellä kännissä. Aina todella hyvä vastaanotto ollut.
Viro,Kreikka,Norja,Egypti,Ruotsi,Tanska,Kroatia,Italia,Espanja
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisin Italia, tylyin Norja. Norjalla on muutenkin miljoona kertaa todellisuutta parempi maine, norjalaiset eivät todellakaan ole mitään iloisia ja sosiaalisia "hei, hei" -tyyppejä, en ymmärrä miten ovat onnistuneet markkinoimaan itsensä aurinkoisena ja kivana kansana.
Täällä aina hirveästi parjataan Viroa, mutta minun kokemukseni Virosta ovat todella hyviä. Luulen, että avaimena on se, että minulla ei ole minkäänlaista suomalaisen ylemmyysasennetta siellä käydessäni, vaan olen normaalin peruskohtelias ja iloinen ja puhun ihmisille englantia. En myöskään örvellä kännissä. Aina todella hyvä vastaanotto ollut.
Todellakin, Norja on kaikkea muuta kuin iloisten ihmisten maa.
Tallinnan palvelukulttuuri on todella hyvää ja reipasta, ei mitään pahaa sanottavaa siitä! Laivoilla onkin sitten ihan toinen meininki ja sama juttu monesti virolaisten yksityishenkilöiden kanssa.
Ruotsi on peräpää, sen jälkee tulee Suomi, kaikki muut maat on parempia. Ei samanlaisia pikku sieluja joka paikassa. Ruotsiin en koskaan enää jalalla astu jos ei ole aivan pakko autosta nousta.