Keksisikö joku ratkaisun pusero-ongelmaan?
Minun pitää suojautua auringolta erittäin hyvin. Kaikkien puseroiden pitää siis aurinkosäällä olla pitkähihaisia.
Jostakin syystä olen mennyt ostamaan puseron, jonka yläosa on aivan liian ohutta, sellaista täysin läpinäkyvää kangasta. En voi pitää sellaista, koska se ei suojaa auringolta ja ruma, iso luomikin hehkuu sen alta näyttävästi. Keksiikö joku, miten tuon puseron saisi käyttökelpoiseksi, kun ei hartiahuiviakaan viitsi helteellä pitää.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ompele aluskangas?
Hyvä idea. Onnistuisikohan tällaiselta epäkäsityöihmiseltä?
Laita sinne alle ohut aluspaita tai toppi.
Pue alle ohuesta kankaasta ommeltu aluspaita, joko t-paita tai pitkähihainen.
Laita kunnon aurinkorasva. Niin ei tarvitse huolehtia puseroista. Tai ei edes tartte olle puseroa.
Ap tässä vielä hölmöjä kyselee. (En ole mikään vaateihminen.) Osaako joku neuvoa, mitä kangasta aluspaidan kannattaisi olla, jotta sitä voisi kuumana päivänä pitää? Paljonkohan tuollaiset maksavat?
Laita toinen paita alle. Tai päälle, esim. joku bolero, joka ei ole liian kuuma.
Tai sitten voit säästää puseron talveen ja käyttää vaikka avonaisen jakun tai neuletakin kanssa.
Eikä se huivikaan mikään tyhmä idea ole, jos valitset sopivan kokoisen ja kiedot sen kivasti.
Puuvilla ja puuvillasekoite lienee paras. Itse pukisin ohuehkon puuvillasekoitteesta valmistetun (siis hieman joustavan) t-paidan. Pitkähihainen on helteellä varmasti liian kuuma ja käsivarret kestävät aurinkoa yleensä muuta kehoa paremmin joten sen päällimmäisen puseron antama suoja varmaan riittää, tai jos epäilyttää niin sipaisee käsivarsiin aurinkorasvaa kuten joku jo ehdotti. Kyseisenlaiset paidat maksaa yleisesti vaatekaupoissa 5-15 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä hölmöjä kyselee. (En ole mikään vaateihminen.) Osaako joku neuvoa, mitä kangasta aluspaidan kannattaisi olla, jotta sitä voisi kuumana päivänä pitää? Paljonkohan tuollaiset maksavat?
Luonnonmateriaalia. Esim. ohutta puuvillaa tai silkkiä. Tekokuidut hiostavat kuumalla. Puuvillapaita ei paljoa maksa.
Mene ulos yöllä, ellet sitten asu lapissa.
Kiitos kovasti hienoista neuvoista. On tämä mainio palsta. Luoma en viitsi leikkauttaa. Ei ole rahaa. Ja joskus olen vilauttanut tk-lääkärille. Ei tutkinut sen enempää. Mutta vaateneuvoja kokeilen. Kiitos :)
Ap
Ompele aluskangas?