Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut häpeävät kuukautisiaan?

Vierailija
19.06.2019 |

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, voisiko joku häpeilevä selittää miksi? Olen pari kertaa todennut kaupassa tämän, kun olen itse ollut etsimässä oikeita tamponeja ja ihmetellyt, miksi joku nainen pyörii kuin hyrrä tulipunaisena hyllyn päädyssä. Kun löysin oikean paketin, jatkoin matkaa kunnes muistin, että unohdin WC-paperin ja käännyin takaisin. Tuo sama nainen oli nyt tamponeiden kohdalla ja kun huomasi minut, syöksyi pois siitä tulipunaisena.

Toisen kerran satuin huomaamaan, kun nainen otti tamponipaketin ja kiireesti nosteli tavaroita kärryssä ottamansa paketin päälle. En kyttää muita kaupassa, mutta nuo kiinnittivät huomioni.

Tänään mieheni veli oli käymässä vaimonsa kanssa ja vaimo kävi vessassa. Kun tuli takaisin, huomasin että hän piti jotain kädessään ja laittoi sen kiireesti laukkuunsa. Ihmettelin, kun hetken päästä alkoi haista, selkeästi kuukautisverelle. Haju hälveni aika pian, kun he lähtivät. Ilmeisesti oli laittanut käytetyn tamponin tai siteen laukkuunsa. Meillä on vessassa kannellinen roskis, hyvin esillä eikä se ollut tyhjä, että olisi sitä tarvinnut hävetä, että sinne olisi ilmestynyt hänen jälkeensä side tai tamponi.

Miksi ihmeessä te häpeätte näin luonnollista asiaa? Sille ei mitään voi ja kaikki naiset kokevat sen jossain vaiheessa elämäänsä, ellei ole jotakin sairautta. Ei asiasta tarvitse tehdä kauheaa numeroa tai mainostaa, miten vuotaa kuin Niagaran putous tai kovaan ääneen ilmoittaa, että pitää vaihtaa side tai tamponi, kuukuppi tyhjentää jne. Minusta on nolompaa piilotella käytettyjä siteitä ja tamponeja laukkuunsa, kuin heittää ne roskiin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää ostaa vessapaperia. Siteiden ja tamponeiden ostoa häpeän siksi, että käyttäisin mieluummin kuppia jos se sopisi mulle. Pelkään siis, että pidetään epäekologisena. Paskapaperi taas on niin nolo ja arkinen ostos, sekä vie paljon tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla