Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä logiikka? Räsänen arvostelee kirkkoa liian liberaaliksi = liberaaleja eroaa kirkosta

Vierailija
19.06.2019 |

Lukevatko nämä someloukkaantujat uutisia otsikkoa pitemmälle??

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin sanottu jos täällä vanhasta idyllisestä kirkosta alkaa tulla vihittyjä härkäpareja ja lesbopareja niin moni kyllä eroaa samantien.

Tuleehan sieltä jo nyt vihittyjä huorintekijäpareja. Miksi se ei riitä? Ei kai heterouden kuulu synnintekemistä pyhittää?

Tarkoitan tietenkin näitä eronneita, jotka kirkko siunaa uuteen avioliittoon, vaikka se on Raamatun mukaan huorintekemistä. Homostelua jyrkemmin se tuomitaan, mutta kai siihen on niin totuttu ettei se tunnu enää missään.

Vierailija
22/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siinä on se ero, ettei esim. uudelleen avioitumista hierota vasten ihmisten naamaa ja pakoteta positiivista suhtautumista joka ikiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän monta vähemmistöön kuuluvaa, jotka on viime aikoina liittyneet takaisin kirkkoon, koska kirkko osoittaa tukensa nyt heille. 

Kirkon olisi tarkoitus opettaa kristinuskoa eikä olla mikään gayklubi.

On se jännä, miten joillekin kristityille kristinuskon ydinsanoma on homojen syrjiminen.

Itse olen jostain rakkauden kaksoiskäskystä ja armostakin kuullut...

Vierailija
24/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän monta vähemmistöön kuuluvaa, jotka on viime aikoina liittyneet takaisin kirkkoon, koska kirkko osoittaa tukensa nyt heille. 

On se jännä, miten joillekin kristityille kristinuskon ydinsanoma on homojen syrjiminen.

Ei riitä että olet kuullut vaan toteutatko myös? Kykenetkö hyväksymään ihmiset, joilla on omasta katsomuksestasi poikkeava usko?

Vierailija
25/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä siinä on se ero, ettei esim. uudelleen avioitumista hierota vasten ihmisten naamaa ja pakoteta positiivista suhtautumista joka ikiseltä.

Ai että ihan yleisesti Suomessa julkisesti syrjitään uudelleen avioituvia, kirkossa on runsaasti pappeja, jotka eivät heitä suostu vihkimään jne? Ihmiset pitävät eronsa visusti salassa, jotta kukaan ei vain loukkaantuisi kuullessaan, että joku on eronnut ja mennyt uudelleen naimisiin? Enpä ole huomannut.

Kyllä väitän, että jos menet turuille ja toreille huutelemaan huorintekijöistä, niin aika nopeasti sua tullaan ojentamaan. Uudelleenavioitumiset kerrotaan tutuille ja julkkisten kohdalla medialle. Mitään sen kummempaa "naamalle hieromista" ei samansukupuolisten häihinkään liity. Eikä vaadita enempää kuin normaaleja käytöstapoja, jotka tosin näyttää monelle uskovaiselle olevan liian vaikea juttu.

Vierailija
26/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei tarvitse, kun se on jo aikoja sitten hyväksytty, ja näitä huorintekijöitä on päässyt aina piispoiksi asti. Mutta kyllä aikoinaan hierottiin.

Vierailija
27/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että olet kuullut vaan toteutatko myös? Kykenetkö hyväksymään ihmiset, joilla on omasta katsomuksestasi poikkeava usko?

Mitä se tähän kuuluu, mitä minä teen? En ole edes sanonut, olenko kristitty.

Sen sijaan homojen syrjintää kristinuskon ydinsanomana pitävä ei ainakaan toteuta.

Vierailija
28/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että liberaalit eroavat? Osaavat konservatiivitkin erota. Toki joku liberaali voi olla niinkin tyhmä, että tuollaisen uutisen takia eroaa.

Mitenniin joku ja voi? Liberaalius ei muuta olekaan kuin suurta idiotismia.

Vierailija
29/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsäskällä ei ole mitään tekemistä Kirkon kanssa, kunhan mesoo viharoskaansa, josta on saanut Lääkäriliitoltakin huomautuksen.

Mutta aina, kun Päkä avaa persläpeä muistuttavan ryppyisen suunsa, väki pakenee Kirkosta.

Näinhän se on, mutta haluttiin tai ei, Räsäskä edustaa näkyvästi "(ev. lut.) kristittyä ihmistä", ja on ymmärrettävää että joillekin tulee tarve olla kuulumatta itse tähän joukkoon.

Vierailija
30/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tähän kuuluu, mitä minä teen? En ole edes sanonut, olenko kristitty.

Sen sijaan homojen syrjintää kristinuskon ydinsanomana pitävä ei ainakaan toteuta.

No, ajattelin vain kun sinulla oli kova tarve puuttua toisten käyttäytymiseen, että ilmeisesti itsekin hyväksyt muut näkemyksestä riippumatta ja olet armahtava. Muuten on sinulta vain tekopyhää tulla arvostelemaan muiden armahtavaisuutta. Eiköhän Jumalan asia ole se.

Vierailija
31/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän kristityiltä nykyään ei-uskovat tivaa muuta kuin homoasiaa ja sitten taivastellaan kun ei ne puhu muusta kuin homoista.

Vierailija
32/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi joskus mennä kirkkoon niin näkisi missä on ydin. Ei tarvitse olla omien luulojen varassa.

Vierailija
33/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille Räsänen on myös muistutus siitä, millaista väkeä kirkossa edelleen majailee. Kun lähtee vähän kehä kolmosen ulkopuolelle, niin Räsäsen mielipiteet ovat aika perussettiä kirkollisissa piireissä. Mutta veikkaukseni on, että molemmilta rintamilta on taas erottu.

Vierailija
34/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamorisille myös vihkimiset.

Vierailija
35/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että liberaalit eroavat? Osaavat konservatiivitkin erota. Toki joku liberaali voi olla niinkin tyhmä, että tuollaisen uutisen takia eroaa.

Käsittääkseni juuri lähinnä konservatiivit eroavat harhautuneesta luopiokirkosta, mitä järkeä muuten on erota, jos kuitenkin käyttää kaste- vihki- ja hautajaispalveluja ym.

Vierailija
36/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei vouhkaa yhtä innolla muista raamatun kohdista? Mitenköhän suvaitsevasti suhtauduttaisiin pyhänä työskentelevien kivittämiseen, jos sen perustelee raamatulla?

Vierailija
37/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin asia on Jumalan tahtoa vastaan niin miten kuvitellaan, että Hän siunaa sen asian? Ja mistä me tiedämme, että onko avioliitto jo käsitteellisesti se, että nainen ja mies tulevat yhdeksi lihaksi? Ja muu on sitten jotain muuta nimittipä ihminen sitä miksi hyvänsä tai latelisi siunauksiaan.

Vierailija
38/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyamorisille myös vihkimiset.

Kyllä, jos Vanhan testamentin mukaan mennään. Uudessakin testamentissa ohjeistetaan vain seurakunnan johtajia olemaan yksiavioisia.

Mutta ylipäänsä kyllä aivan mahdoton ja turha yritys soveltaa Raamatun säädöksiä nykypäivään.

Vierailija
39/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on nykyään samaa poliittista soopaa hesarin ja muiden mätäsankojen kanssa. Mikä ylipäätään on kirkon tarkoitus, kun pohjana on tuhansia vuosia sitten tapahtunut miehen vierailu maapallolla ja hänen opetuksensa, mutta tosiasiassa oppi muotoillaan kuitenkin nykyään somekohujen ja valloilla olevan poliittisesti korrektin mielipiteen perusteella?

Hölmömpikin jo huomaa, että Jumalan sanan kanssa tällä ei ole enää mitään tekemistä ja korkeampaan voimaan ja tuonpuoleiseen voi uskoa myös ilman kirkon jäsenmaksua.

Vierailija
40/57 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei vouhkaa yhtä innolla muista raamatun kohdista? Mitenköhän suvaitsevasti suhtauduttaisiin pyhänä työskentelevien kivittämiseen, jos sen perustelee raamatulla?

Mutta kun se ei ole Raamatulla perusteltavissa, pikemminkin päin vastoin..huoh.