Jaahas, anoppi pilasi juhannuksen jo nyt!
Meidän oli tarkoitus lähteä appivanhempien mökille perjantaina ja olla sunnuntaihin asti. Suunnitelmissa oli että perjantaina grillaillaan, saunotaan ja uidaan jne koko porukka (mukana on myös miehen veli perheineen) ja lauantaina lapset olisivat saaneet jäädä mökille serkkujen ja mummin ja ukin kanssa, kun me miehen kanssa oltaisiin käyty kaupungilla terassilla ja tultu sitten yöksi toki takaisin mökille. Nyt anoppi sitten alkaa inisemään että ei taidakaan jaksaa katsoa lasten perään. Lapset ovat 7 ja 10 että ei niissä nyt ihan hirveästi hoitamista ole. Ai että kun suututtaa, me ei olla miehen kanssa käyty kahdestaan missään kohta vuoteen! Ja nyt sitten tämäkin tilaisuus näköjään kyrvähti. Taidan jättää menemättä koko mökille, grillatkoon anoppi sieltä keskenään kusisia grillitassujaan.
Kommentit (156)
Vai anopin syy, kun ap. ei pääse ryyppäämään, kun anoppi mieluimmin haluaa seurustella ja viettää aikaansa juhannusvieraittensa kanssa, kuin hoitaa ap. lapsia.
Eikö sun lapsia osaa hoitaa muut kuin anoppi?
Vai onko anoppisi todella niin ylivoimainen ja paras hoitaja lapsellesi ja yhtä hyvä kuin sinä, ellei jopa parempi. Kun anoppi on ainoa johon luotat.
Heikkolahjainen veli tule perheineen - eikun siis lasten kanssa - ja vain sillä ehdolla ettei yksin hoida niitä riiviöitä kun ei oikein käy täysillä
Ihan ymmärrettävää että ap tahtoo lauantaina viettämään krapulapäivää terassille ennemmin kuin vajakkien kanssa juhannusta mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, kohta vuoteen! Minä en päässyt eläissäni miehen kanssa kaksistaan mihinkään sen jälkeen kun lapset syntyivät. Nyt mies jo haudassa.
Ei sympatiaa. Hoitakaa vaan kakaranne ja menkää sitten kun ovat tarpeeksi isoja olemaan keskenään.
Ei sympatiaa? Kakarat? Tää on just se syy miksi vanhemmat tarvii joskus kahdenkeskistä aikaa. Ettei katkeroituisi ja mahdollisesti siirrä tätä omille lapsilleen. Tälläisen kierteen haluaisi katkaista. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä isoäiti, hei!
Olemme sopineet että tulette meille juhannuksen viettoon. Kuten tiedät Paavo ja Paavon lapset ovat myös tulossa ja me olemme niistä lapsista (2 ja 5v) vastuussa koko tuon ajan (koska Paavon autismi...)
Meistä on ollut tosi kivaa suunnitella yhteistä juhannusta, joten olin kyllä aika pettynyt, että taas tänäkin juhannuksena (no olisin sen viime juhannuksesta toki voinut arvata) halut lähteä tuulettumaan.
Ymmärrän hyvin, että kaipaatte parisuhdeaikaa - sitä saatte kyllä paremmin jossain muualla kuin tuolla kylän terdellä. Minä olen joka tapauksessa jo vastuussa noista Paavon pienistä, joten tunnen rajani, enkä voi luvata vastata samaan aikaan myös Ullevista ja Ollevista. Tarvitsen myös oman yöuneni, sillä vaihdevuodet eivät ole tulleet yksin, vaikken viitsikään olla mikään ruikuttaja-mummo.Eniten minua kuitenkin harmittaa se, että olimme jutelleet viettävämme YHDESSÄ juhannusta, ja olen jo siivonnut, laittanut teille sängyt, suunnitellut ruoat jne - mutta ne ei taidakaan teille kelvata? No anyways, minäkin haluan päästä myös lauantaina juhannsmussaunaan papan vihdottavaksi ja nauttia lauantai-iltana yhteisestä ajasta minulle tärkeiden ihmisten kanssa - ajattelin siihen kuuluvan myös toisen poikani ja sinut.
Juhannus siis on huono aika - mutta kuten tiedät, voimme mainiosti sopia, että joku normaali päivä tulen teille vahtimaan lapsia niin pääsette yhdessä jonnekin, vaikkapa sitten tuonne kaipaamallesi terassille.
Hei, isoäiti! Kyllä sinä nyt vähän olet ruikuttajamummo. :) Eikä tuo marttyyriysviittakaan sinua oikein pue. Heippa!
Taisit itse kusta juhannuksesi etukäteen. Mikä puupää edes olettaa että lapsensa voi sysätä kenenkään vastuulle, vaikka hän olisi miten elämänsä kunnossa. Menet nyt vaan syömään anopin juhannuseväät ja yrität ensi kerralla olla vähemmän ovela, ettei tule itselle pettymyksiä.
Minulla oli ex-käly joka nakitti anopille lastenhoitokeikkoja juuri tuohon tapaan. "Me vaan nopeasti käydään, eihän noista mitään vaivaa ole, siinä menevät muiden lasten mukana." Arvaatte varmaan kuka ne lapset sitten hoiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se koko juhannus tuon takia pilalla ole?
Elämältä katosi nyt merkitys kun ei pääse terassille käyttämään etyylialkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä isoäiti, hei!
Olemme sopineet että tulette meille juhannuksen viettoon. Kuten tiedät Paavo ja Paavon lapset ovat myös tulossa ja me olemme niistä lapsista (2 ja 5v) vastuussa koko tuon ajan (koska Paavon autismi...)
Meistä on ollut tosi kivaa suunnitella yhteistä juhannusta, joten olin kyllä aika pettynyt, että taas tänäkin juhannuksena (no olisin sen viime juhannuksesta toki voinut arvata) halut lähteä tuulettumaan.
Ymmärrän hyvin, että kaipaatte parisuhdeaikaa - sitä saatte kyllä paremmin jossain muualla kuin tuolla kylän terdellä. Minä olen joka tapauksessa jo vastuussa noista Paavon pienistä, joten tunnen rajani, enkä voi luvata vastata samaan aikaan myös Ullevista ja Ollevista. Tarvitsen myös oman yöuneni, sillä vaihdevuodet eivät ole tulleet yksin, vaikken viitsikään olla mikään ruikuttaja-mummo.Eniten minua kuitenkin harmittaa se, että olimme jutelleet viettävämme YHDESSÄ juhannusta, ja olen jo siivonnut, laittanut teille sängyt, suunnitellut ruoat jne - mutta ne ei taidakaan teille kelvata? No anyways, minäkin haluan päästä myös lauantaina juhannsmussaunaan papan vihdottavaksi ja nauttia lauantai-iltana yhteisestä ajasta minulle tärkeiden ihmisten kanssa - ajattelin siihen kuuluvan myös toisen poikani ja sinut.
Juhannus siis on huono aika - mutta kuten tiedät, voimme mainiosti sopia, että joku normaali päivä tulen teille vahtimaan lapsia niin pääsette yhdessä jonnekin, vaikkapa sitten tuonne kaipaamallesi terassille.
Hei, isoäiti! Kyllä sinä nyt vähän olet ruikuttajamummo. :) Eikä tuo marttyyriysviittakaan sinua oikein pue. Heippa!
Hei miniä!
Sanotaan, että poika valitsee itselleen äitinsä kaltaisen puolison. Ehkä se pitääkin siis paikkansa!
Juhannuksena nähdään!
Vierailija kirjoitti:
Heikkolahjainen veli tule perheineen - eikun siis lasten kanssa - ja vain sillä ehdolla ettei yksin hoida niitä riiviöitä kun ei oikein käy täysillä
Ihan ymmärrettävää että ap tahtoo lauantaina viettämään krapulapäivää terassille ennemmin kuin vajakkien kanssa juhannusta mökillä.
Ei vaan ap haluaa rusinat pullasta (mikä aika harvoin vanhemmille onnistuu). Hän/he olisivat aivan mainiosti voineet järjestää ihan oman juhannuksen jossain muualla. Nyt hän kuitenkin haluaa
-isovanhempien vieraanvaraisuuden ja tarjoilut
-juhannuskännit ja saunat
-lauantain krapulapäiväksi ja ilman sitä rasittavaa hitaalla käyvää lapsineen
- lauantai-iltana terdelle (viettämään parisuhdeaikaa???siis what, terassilla?)
- anopin vahtimaan la-su yön hänen muksujaan, kuuluuhan se parisuhteen tarpeisiin
- epäilemättä aamulla myös sen, että saa kerrankin herätä puolilta päivin
Mutta mikään tässä ei toteudu, jos ei ANOPPI ole se mahdollistaja. Maatkoon siis vanhana pissavaipoissaan, apila ainakin on selvä peruste irtisanoutua kaikista visiiteistä ja huolenpidoista!!
(Minä olen varmaan tuon anopin ikäinen, enkä kyllä ensimmäistäkään ihmissuhdepäätöstä tee tulevien vaippapelkojeni valossa, aika absurdia..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä isoäiti, hei!
Hei miniä!
Sanotaan, että poika valitsee itselleen äitinsä kaltaisen puolison. Ehkä se pitääkin siis paikkansa!Juhannuksena nähdään!
Yritätkö bondata? No, onnistuit vähän. :) Huomiseen!
Taisi anoppi tietää, että AP:n koko Juhannus on pelkkää kalsarikänniä, ja ei halua huoltaa koko kakara-laumaa viikonlopun ajan?
Minäkin kuulun niihin epäempaattisiin ihmisiin, jotka ovat sitä mieltä, että lasten tekeminen on ihan oma valinta ja on ihan turha olettaa, että sukulaiset/ystävät ottaisivat lapsenne hoidettavakseen ilmaiseksi milloin tahansa. Jos päättää hankkia lapsia, pitää varautua siihen, että vastuu niistä lapsista on yksin vanhemmilla. Jos haluaa yhteistä aikaa, on oltava valmis palkkaamaan lastenvahti.
Tästä syystä minulla ei ole lapsia. Tiedän, etten jaksaisi niitä 24/7, tarvitsen paljon omaa aikaa, eikä minulla ole varaa lastenvahtiin. En siis tee lapsia -ongelma ratkaistu.
Isovanhemmille vinkkinä, että jollei koskaan ole halukas hoitamaan lastenlapsia, on ihan turha sitten mankua, ettei näe heitä ikinä. Jatkuvasti ei tarvitse kenenkään olla ilmaisena lastenvahtina, mutta jos on kerrankaan erehtynyt omien lastensa kuullen vinisemään, että voi kun minäkin niin niitä lastenlapsia kaipaan/olisipa ihanaa olla mummo tai pappa/kun kaikilla tutuilla on lastenlapsia ja niin on kurjaa, kun minulla ei ole, niin silloin olisi ihan suotavaa myös joskus auttaa niiden kaivattujen lastenlasten hoitamisessa.
Kyllä kuulostaa tilanne pahalta - anopin näkökannalta.
Heikkolahjainen poika tuo ensin lapsensa hänen vahdittavakseen ja sitten vielä pitäisi vastuulleen ottaa pojan ja miniän lapset, jotta nämä pääsevät terassille iltaa istumaan. Mökki on ilmeisesti vielä järven rannalla, koska puhuttiin uimisesta.
Itse en ikimaailmassa ottaisi tuollaista vastuuta toisten penskoista noissa olosuhteissa. Varjele, jos joku niistä pennuista on siellä järvessä päällään, ketä syytetään? No anoppia tietysti!
Moni kommenyoija tuntuu olettavan, että ap haluaa mennä täysihoitoon anopin mökille. Aika moni nuori sukulainen menee juhannukseksi suvun mökille velvollisuudesta, ei mielellään. Vanhempi polvi haluaa viettää sukujuhannukset kuten aina ennenkin ja omilla säännöillään ja muut eivät kehtaa kieltäytyä. Se juhannus alkeellisella sukumökillä ja pakkoseurustelua siihen päälle, se on ainakin itselleni ihan painajainen, joka pitää kestää joka vuosi vanhusten takia.
N39
Lapset on mummin ja ukin kanssa, kun me miehen kanssa oltaisiin käyty kaupungilla terassilla!
On joillakin otsaa!
Jumalauta pitäisi päästä ryyppäämään ja nyt valitetaan kun mummi ja ukki ei halua hoitaa meidän kusipäisiä mukuloita.
Vierailija kirjoitti:
Moni kommenyoija tuntuu olettavan, että ap haluaa mennä täysihoitoon anopin mökille. Aika moni nuori sukulainen menee juhannukseksi suvun mökille velvollisuudesta, ei mielellään. Vanhempi polvi haluaa viettää sukujuhannukset kuten aina ennenkin ja omilla säännöillään ja muut eivät kehtaa kieltäytyä. Se juhannus alkeellisella sukumökillä ja pakkoseurustelua siihen päälle, se on ainakin itselleni ihan painajainen, joka pitää kestää joka vuosi vanhusten takia.
N39
Hei,
Sitä ei oikeasti ole mikään pakko mennä kärsimään sinne mökille.
Kerran se vain meitä vanhuksia kirpaisee kun kerrotte, että on muuta suunnitelmaa, heippa.
Meillä esim kaikki lapset ryhtyivät vain kyselemään mitä tuovat mukanaan mökkijuhannukseen - me sitten todettiin, että vietetään laumajuhannuksia niin kauan kuin joku haluaa tulla. Kaksinkin kyllä viihdyttäisiin.
T. Vanhus (?)
Eikö sitä anoppia voisi laittaa uurnaan tai sitten vie sen viimeiselle soutumatkalla penttilä meiningillä?
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei tosiaan ole iäkäs tai sairas vaan juuri eläkkeelle jäänyt ja elämänsä kunnossa (omia sanojaan lainatakseni). Miehen veli taas ei ole luotettava lapsenvahti, hän on kauniisti sanottuna hieman heikkolahjainen ja omatkin lapsensa hän saa mukaan mökille sillä edellytyksellä ettei ole yksin vastuussa heistä. Ymmärrän toki anoppia siinä mielessä, että hän on jo päävastuussa näistä lapsista, mutta tosiaan noissa meidän muksuissa ei ole mitään varsinaista vahtimista ja kyse on kuitenkin vain muutamasta tunnista. 😩
Luepa itse vielä tuo kirjoittamasi! Heikkolahjainen veli lapsineen on äitinsä vastuulla ja vielä lykkäisit omat lapsesi siihen juhannuksena vahdittavaksi! Kyllä anoppi on ansainnut parempaa. Otapa pää pois itsekkäästä perseestä ja käytte terassilla joskus muulloin. Tuo on törkeää itsekkyyttä. Olisitte voineet nyös järjestää oman juhannuksen loisimatta toisten nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
N39
Ei ne teitä sinne halua, mutta kun luulevat, että te haluatte sinne. Meillä ainakin otetaan pitkin hampain lapset ja lapsenlapset mökille juhannuksena, paljon mieluummin oltaisiin kahdestaan rauhassa. Väsytään vaan siihen meteliin ja passaamiseen.
Miksi te aina mollaatte alkoholisteja? Ettekö ymmärrä, että se on sairaus siinä missä muutkin. AP:n on pakko saada viinaa, joten tuskan kyllä ymmärtää tuossa tilanteessa.
Mooi.
Meillä pappa aina lupaa hoitaa lapsenlasta vaikka koko viikonlopun - siitä ei ole mitään haittaa!
Todellisuudessa 3vuotias ei koko päivää mene tuon papan aikataulun mukaan ’pappa tässä lukee vähän vielä työposteja, istupa siinä ja piirrä’
Hänen hoitovastuumsa rajoittuu käytännössä siihen 30min jolloin he syövät yhdessä jäätelön (jonka lähikaupasta tepastelevat hakemaan.
Sitten hän vain toteaa, että ’kyllä se Muru taisi enemmän olla mamman kanssa kun se hoito menee hänellä siinä sivussa ilman mitään vaivaa’ (justiinsa)
Tämä toki on minun ja hänen välinen juttu ja oikeasti ihan ok. Pääasia että edes yrittää. Mutta jos apn anoppi jo vastaa tuon veljen pikku pennuista niin hän ei ehkä suostu siihen että ’eikö pappa voi katsoa apn lapsia’ koska käytännössä hänhän ne kaikki leikittää, ruokkii, iltatouhuttaa ja pistää nukkumaan.