Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas, anoppi pilasi juhannuksen jo nyt!

Vierailija
19.06.2019 |

Meidän oli tarkoitus lähteä appivanhempien mökille perjantaina ja olla sunnuntaihin asti. Suunnitelmissa oli että perjantaina grillaillaan, saunotaan ja uidaan jne koko porukka (mukana on myös miehen veli perheineen) ja lauantaina lapset olisivat saaneet jäädä mökille serkkujen ja mummin ja ukin kanssa, kun me miehen kanssa oltaisiin käyty kaupungilla terassilla ja tultu sitten yöksi toki takaisin mökille. Nyt anoppi sitten alkaa inisemään että ei taidakaan jaksaa katsoa lasten perään. Lapset ovat 7 ja 10 että ei niissä nyt ihan hirveästi hoitamista ole. Ai että kun suututtaa, me ei olla miehen kanssa käyty kahdestaan missään kohta vuoteen! Ja nyt sitten tämäkin tilaisuus näköjään kyrvähti. Taidan jättää menemättä koko mökille, grillatkoon anoppi sieltä keskenään kusisia grillitassujaan.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä anopilla tapana kusta grillitassuihin ennen tarjoamista? Jätä se sika. Ansaitset ne kännit siellä lähipubin terdellä. Kyllä sun juhannus nyt tosiaan kyrvähti.

Vierailija
42/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kusiselle terassille vaan pitäis päästä... Kova on viinanhimo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se niitä heikkolahjaisen veljen lapsia sitten vahtii, jos ne on päässeet mökille vain siksi, kun joku muukin valvoo lapsia? Ei kai sitä ole laskettu teidän velvollisuudeksi? 

Ja kyllä on kurjaa, jos alkoholi on niin tärkeä osa elämää, että menee koko juhannus pilalle jos ei pääse ryyppyreissulle.

Vierailija
44/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surkuhupaisaa kun se onkin niin olen kerran itse saanut jälkeenpäin kuulla että pahoitin ystävän mielen kun en halunnutkaan olla lapsenvahtina :D Tilanne siis sellainen että asumme aika kaukana toisistamme ja yleensä minä olen matkannut sinne heille loma-aikoina, sillai että voi olla useamman yön sitten kerralla. No, sillon kun ensimmäisen kierroksen lapset oli pieniä minulla oli itselläkin pieni lapsi ja jäin ihan mieluusti sinne kotiin kaikkien lasten kanssa jos ystävä halusi jossain lähteä käymään. Nyt reilu 10 v myöhemmin oma lapseni on jo lähellä aikuisuutta ja menee lomat omissa menoissaan mutta  ystävällä on menossa toinen kierros ja hän oletti että jatkan samaa linjaa näidenkin kanssa - että kylään mennessäni jään halusta kotiin hänen lastensa kanssa kun hän lähtee miehen kanssa ulos. Tai että minua ei haittaa yhtään että suunnilleen saman tein kun pääsen perille niin ystävä ilmoittaa että hänellä onkin tässä kampaaja tai hieroja niin minähän voin jäädä lasten kanssa kotiin kun nyt siinä olen! Kysyisi edes ennakkoon, ei minua haittaa niiden lasten kanssa olla mutta jotenkin tympii että se on oletus että tottakai olen ja hän voi suunnitella omia menojaan koko sille ajalle kun olen siellä. Sitten jos minä kehtaan nähdä jotakin samalla paikkakunnalla asuvaa muuta kaveria sillä samalla reissulla niin tämä ystävä valittelee lähdön hetkellä että voi voi kun me ehdittiin niin vähän jutella kun sinä näit sitä Maikkiakin sillon.. 

Mutta niin, viime kesänä pilasin kuulemma hänen viikonloppunsa kun hän oli laskenut sen varaan että minä jään lasten kanssa ja he pääsee ulos ja sitten minä halusinkin myös lähteä sinne ulos. Joutui siis ottamaan toisen lapsenvahdin jolle piti maksaa ja joka ei ollut aamulla paikalla hoitamassa lapsia jotta hän saa nukkua. 

Että kyllä näitä tyyppejä on olemassa, oman navan tuijottelijoita. 

Vierailija
45/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän anoppia. Hän järjestää juhannuksen ja on varmasti odottanut yhteistä aikaa. Ehkei hän halua kaiken järjestämisen ohella toimia lapsenvahtina.

Ehkä lapsillekin olisi kiva se yhteinen juhannus sen sijaan, että äiti ja isä lähtevät terassille..

Ja vaikka ihminen olisi kuinka elämänsä kunnossa, on vastuu toisten lapsista suuri, erityisesti jos ollaan vesistön lähellä.

Vierailija
46/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se appiukko, voiko hän vahtia? Vai onko lastenhoito yksin naisten tehtävä?

Vierailija
47/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusisia grillitassuja😂

Heikkolahjainen miehen veli 😂

Vierailija
48/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolme lasta, isoja jo. Anoppi ei ole koskaan hoitanut tai katsonut kaikkien kolmen perään. Ei koskaan miehen kanssa päästy kahdestaan mihinkään. Elossa ollaan, eikä enää missään tekemisissä anopin kanssa. Tai käy mies siellä kaksi kertaa kylässä viemässä kukan: jouluna ja äitienpäivänä. Näinkin voi elää.

Miksi sinä anopin vastuulle sen sälytät, että ette ole päässet kahdestaan mihinkään?? Ei anoppi ole mikään automaattinen lapsenvahti.

En sälyttänytkään. Olipahan yksi syy lisää, että ei tarvitse olla tekemisissä. Enkä ole velkaa mitään. Kun anoppi joskus tarvitsee itse apua...

Vierailija
49/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei appi voi katsoa??

Vierailija
50/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ap sun anoppis, tai äitinäs vetelisin pitkin korvias.

Vierailija
51/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyst. Ensin vingutaan niitä lapsenlapsia ja sitten ei viitsitä yhtään hoitaa tai auttaa. Eikä oikeastaan olla kiinnostuneita lapsista ollenkaan. Niin tuttua

Vierailija
52/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy.

Jos on pakko päästä viihteelle ja omien lasten hoitaminen on noin pskaa niin ei niitä lapsia ole pakko tehdä.

Kenenkään ei ole pakko vahtia toisten lapsia.

Appivanhempasi ovat omat lapsensa aikuiseksi kasvataneet, joten mikään pakko heidän ei ole enää muiden kersoja vahtia.

Kun siskoni teki ensimmäisen lapsensa, vanhempamme sanoivat suoraan, etteivät valvo öitä eivätkä ole mitään lapsenvahteja. Eli voivat olla lapsenvahtina jos heille itselleen sopii, mutta yöt saavat siskoni ja miehensä hoitaa lapset itse.

Nyt siskollani on kolme lasta, ja sama pätee edelleen. EIvät siis laita lapsia illalla nukkumaan eivätkä valvo öitä sen vuoksi.

Kaverini valittaa jatkuvasti ettei heidän lapsensa pääse mummolaan yökylään. Haluaisivat niin, että heidänkin lapsensa olisi joskus mummolassa yökylässä. No, tuo lapsi ei ole mikään parhaiten kasvatettu, ja ehkäpä ne lapsen isovanhemmat haluavat olla omassa rauhassa, eivätkä lapsenvahtina.

En minäkään mielelläni tuota lasta omaan kotiini ota, mutta muutaman tunnin voin esim. kaverini luona olla pitämässä sille seuraa. Lapsi on nyt 6 v, ja on siis ainoa lapsi.

Hoitakaa siis tekin penskanne itse, älkääkä käyttäkö appivanhempia lapsenvahteina. Ei se ole mikään syy suuttua, ettei heitä kiinnosta vahtia "hyllylle laitettavia" kun vanhemmat ovat terassilla.

Vierailija
53/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle palstalle kokoontuu kyllä maailmankaikkeuden epäempaattisimmat ihmiset. Ap ja miehensä ei ole ollut vuoteen kaksin missään ja nyt ei anoppi voi vahtia lapsia (isoja ) muutamaa tuntia! Harmi juttu ap... oliko tämä lauantain meno jo kauan sitten sovittu?! En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että jos lapset on hommattu niin niiden kanssa ollaan sitten 24/7 eikä mitään lastenhoitoapua tarvitse saada tai kahdenkeskistä aikaa. Onko ihme että erotilastot kukoistavat jos kerran vuodessa ei pariskunta voi olla muutamaa tuntia kaksin??! Tsemiä ap!

Vierailija
54/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole miehes kans vuoteen päässyt missään käymään, kannattaskohan katsoa peiliin että missä vika.

Selkeästi elämänhallinnassa ongelmia.

t. psyk sh

Vierailija
55/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä varmasti pääset kännään, älä huoli!

Vierailija
56/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole miehes kans vuoteen päässyt missään käymään, kannattaskohan katsoa peiliin että missä vika.

t. psyk sh

Tästäkin syytetään ap:tä??! no pas*** empi juttu jos ei ole päässyt ja varmaan sitä suuremmalla innolla on odottanut lauantaita että pääsisi miehen kanssa kaksin. Ymmärrän hyvin että kiukuttaa, kiukuttaisi minuakin.

Vierailija
57/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavinta tässä jutussa oli ehdottomasti miehen heikkolahjainen (?!) veli, joka on kuitenkin onnistunut tekemään pari lasta!! Millainen on nainen, joka haluaa heikkolahjaisen lastensa isäksi?? Ap mainitsi, ettei veli voi edes omia lapsiaan vahtia kun on niin heikkolahjainen.

Uskomatonta! Millainen Forrest Gump tuo miehen veli mahtaakaan olla.

Vierailija
58/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, kohta vuoteen! Minä en päässyt eläissäni miehen kanssa kaksistaan mihinkään sen jälkeen kun lapset syntyivät. Nyt mies jo haudassa.

Ei sympatiaa. Hoitakaa vaan kakaranne ja menkää sitten kun ovat tarpeeksi isoja olemaan keskenään.

Vierailija
59/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. psyk sh

Tästäkin syytetään ap:tä??! no pas*** empi juttu jos ei ole päässyt ja varmaan sitä suuremmalla innolla on odottanut lauantaita että pääsisi miehen kanssa kaksin. Ymmärrän hyvin että kiukuttaa, kiukuttaisi minuakin.

Onko sinne pakko päästä just silloin juhannuksena? En tajua, miksi joku perheellinen viettää jussin mieluummin terassilla kuin oman perheen ja suvun kesken.

Vierailija
60/156 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä pyhimyksiä tää palsta on täynnä... ei olla oltu koskaan kaksin ja anoppi ajattelee vaan hyvää jne.jne.